New Retail: магазин handmade-виробів Art Muza

New Retail: магазин handmade-виробів Art Muza

16.05.2018 08:15
  1607
Микола Маранчак

Як маленький бренд handmade-виробів з торгової точки в переході опинився в новому київському ТРЦ і до чого тут стосунки з клієнтами.

 Щороку в Україні з’являються десятки нових рітейл-проектів. Успіху досягають одиниці, а більшість розчиняються в океані одноманітних магазинів. Часто навіть проекти з цікавим і незвичайним на перший погляд концептом не можуть досягти запланованих на старті показників. Комусь не вистачає інвестицій для підтримки темпів розвитку, іншим не вдається домовитися про прийнятні орендні ставки. Причин може бути багато, але результат, як правило, один – закриття бізнесу.

Дотримуючись однієї з місій Асоціації рітейлерів України – допомагати розвиватися молодим українським рітейл-компаніям – портал RAU веде спецпроект New Retail. У циклі публікацій ми розповідаємо про нові проекти, які з нашої точки зору є перспективними та заслуговують на увагу цільової аудиторії порталу – власників і топ-менеджерів рітейл-бізнесу, їх постачальників, представників девелоперських компаній, орендодавців та інвесторів.

В Україні продовжує розвиватись формат бізнесу по-сімейному, коли в рамках однієї-двох сімей, без сторонніх інвестицій чи зв’язків, створюється великий й перспективний бренд, чиє ім’я стає відомим на всю країну. Серед таких брендів вже можна виділити тих же made in Ukraine-гігантів VOVK, або братів-ювелірів Kochut чи навіть Alchemica. Ще одне ім’я, в якого усі шанси зайняти належне місце серед великих брендів сімейного типу – магазин handmade-виробів Art Muza, який створили двоє дівчат з Рівного. Навесні 2018 року відкрився їх магазин в столичному ТРЦ Smart Plaza Polytech. Як вдалося зайняти вигідну локації у ново-відкритому торгово-розважальному центрі, що передувало цьому, яку роль відіграє сім’я у бізнесі і як створювати дружні стосунки з клієнтами, RAU розказали засновниці магазину Art Muza Катерина Коротчук і Юліана Поліщук.

– Розкажіть про себе – хто ви і звідки?

Катерина: Ми приїхали з Рівного – міста, в якому живуть люди, що дуже полюбляють handmade-вироби й цінують традиції. Ми приїхали в Київ, щоб усе це перенести сюди. На нашу думку, тут цього часто не вистачає.

– Магазин в ТРЦ Smart Plaza Polytech у вас перший?

Юліана: Перший магазин в нас був на Севастопольській площі і пропрацював він цілих три роки. Проте то був невеличкий кіоск, в якому ми реалізовувати нашу продукцію. Лише згодом в нас з’явилась можливість заїхати в великий скляний магазин, але також в переході. Коли почалась столична реформа по очищенню переходів від МАФ-ів, під чистку потрапили й ми, хоча в нас вже був далеко не кіоск, а великий, цивілізований магазин. Як ми самі його називали – «прикраса переходу».

– Як вам вдалося потрапити в торгово-розважальний центр?

Катерина: Нам посміхнулась удача.

– З чим удача пов’язана – знайомства, збіг обставин?

Юліана: Насправді ми прості дівчата з Рівного, в яких була мрія, але не було грошей. І ми потрошки збирали-збирали для нашого великого старту в рітейлі.

Катерина: Дійсно зайшли в Smart Plaza Polytech без всіляких знайомств. Просто нас бачили люди на старому місці і запропонували спробувати свої сили.

– Скільки пройшло часу між закриттям першої торгової точки в переході і початком роботи в ТРЦ Smart Plaza Polytech?

Юліана: Півроку. Причому ми вже восени 2017-го були готові відкритись тут на проспекті Перемоги, просто відкриття ТРЦ кілька разів відкладалось. Влітку буде рік, як ми підписали договір оренди.

– Як ви знаходите й відбираєте виробників для свого магазину?

Юліана: Багато хто знаходить нас сам – приходять, пропонують свої вироби. Іноді це робимо ми – через інтернет, соцмережі. Якщо нам подобаються роботи майстрів, ми зв’язуємось з ними.

Катерина: Увесь представлений в нас товар – виключно ті речі, які нам подобаються і ми придбали б для себе. Відбираємо все самі, бо не можемо продавати те, що нам не подобається.

Юліана: Для нас важлива енергетика людини. Наприклад, в нас представлені іграшки ручної роботи. Велику роль відіграє який майстер їх виробляє, хто приносить. Бувало, що приходили люди з гарними іграшками, але ти дивишся на них і думаєш, чи принесе ця іграшка щастя тому, хто її купить.

Звідки ваші виробники?

Юліана: З Чернівців, Хмельницького, з Рівного і Києва звісно ж. Переважно з Західної та Центральної України.

– Чому вирішили працювати саме в Києві, а не залишились в Рівному?

Катерина: Різний попит. Так, звичайно в Києві дуже велика конкуренція в сфері handmade-подарунків, але ми вважаємо, що для кожного є свій покупець, коли є попит. Якщо стоятимемо ми, а поряд ще хтось схожий, то все одно зможемо працювати. Ми притягуємо своїх покупців.

– Які ви можете виділити свої конкурентні переваги?

Катерина: Відбираємо кожен товар власноруч по енергетиці та якості, яку б обрали для самих себе. Крім того, в нас дуже широка цінова політика від найдешевшого до дуже дорогого.

Юліана: Ми любимо своїх покупців – з усіма спілкуємось самі, без продавців-посередників. До нас люди приходять на сповідь. І багато з них просто стають друзями. Стараємось підтримувати в магазині атмосферу затишку і комфорту, куди можна прийти, щоб відпочити й поспілкуватись.

Катерина: В нас є постійний клієнт, який з Позняків спеціально спочатку приїздив за подарунками на Севастопольську площу, а тепер сюди на Політехнічний інститут. Просто важливо розуміти, що якщо ви навіть відкриваєтесь у величезному ТРЦ – це не гарантія успіху. Важливі ваші стосунки із вашим покупцем.

– Через онлайн-магазин чи соцмережі продаєте?

Катерина: Частково. Соцмережі в нас не дуже розкручені, а інтернет-магазину взагалі немає. Нам важливо працювати з людьми, а їм, в свою чергу, важливо потримати в руках те, що ми пропонуємо.

– Плануєте розширятися?

Юліана: Зараз складно створювати власний бізнес з далекими планами, тому що все дуже дорого. А так, як ми покладаємось тільки на власні сили, то треба спочатку заробити грошей на наступний магазин. Проте ми плануємо розширюватись, від нас цього вимагають наші покупці.

Катерина: До нас надходять пропозиції, але ми їх поки що відхиляємо. Не все й одразу, усе в процесі.

– Додаткове джерело інвестицій маєте?

Катерина: Нам допомагають наші сім’ї. В нас є чоловіки, які усі ці ящики носять, самі роблять стелажі. Те, що ми робимо – це класичний сімейний бізнес. В нас немає спонсорів.

Юліана: Десь підкопили, десь позичили – відпрацюємо, віддаємо. Вся наша команда з Рівного, усі свої, в нас тут рівненська діаспора.

– Це ваш єдиний бізнес?

Юліана: Насправді ні. Ми ще займаємось оформленням свят, готуємо й запаковуємо подарунки на дні народження, декоруємо весільне шампанське, бокали тощо.

– Чому назвались Art Muza?

Юліана: Нам багато покупців кажуть, що ми неправильно назвались. «Треба було назватись магазин «Щастя». До вас заходиш й одразу стаєш щасливий», – кажуть нам.

Читайте також –

New Retail: мережа магазинів приладдя для навчання і творчості Librarium


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку