Топ-20 Facebook-сторінок українських рітейлерів і ТРЦ за березень
Хто з рітейлерів і торгових центрів увійшов в число лідерів за кількістю фоловерів у Facebook у березні 2018 року.
Кумедна історія склалася з сервісом Socialbakers в цьому місяці – схоже, що лічильник Local Fans перестав працювати – ні один з показників лютого не змінився. Втім, це дозволяє поглянути на позиції рітейлерів у Facebook під іншим кутом, спираючись на цей раз на лічильник Total Fans – загальної кількості фоловерів Facebook-сторінок. Як можна переконатися, звичні лідери в топі за всіма показниками займають свої місця заслужено. Хто в підсумку з українських роздрібних компаній, гравців e-commerce і ТРЦ став найбільш успішним у Facebook у перший період весни – в матеріалі RAU.
Рітейлери у Facebook
Найбільш швидкозростаючою сторінкою українського рітейлера в Facebook в березні став Watsons з 16 000 чоловік приросту, за ним – Алло з 14 000 і Лінія магазинів EVA з 13 000 нових фоловерів відповідно. При цьому у загальному рейтингу всіх українських офіційних сторінок, у першій сотні тільки Watsons, який займає 93-е місце. Крім нього є ще, звичайно, Rozetka, що розмістилася на 72-й позиції, але це якщо не відносити її до e-commerce, про який ми поговоримо трохи нижче. Для порівняння, Алло і EVA, які займають у рейтингу рітейлерів друге і третє місце, тут лише на 139-му і 157-му місцях.
По 3 000 нових шанувальників отримали минулого місяця JYSK і Intertop, але їх обох впевнено випередив Антошка. З його 16 000 нових фанів можна спокійно стверджувати, що до кінця квітня Intertop опиниться позаду. Таким чином, мережа дитячих магазинів розділила у березні “пальму першості” найбільш активно зростаючих у Facebook рітейлерів з Watsons.
Citrus.ua незважаючи на всі скандали в соціальних мережах навколо бренду, не тільки не просів по кількості шанувальників, але і показав найкращий результат зростання з початку року – 3 000 нових фанів проти 1 000 в лютому. Можливо після негативних коментарів ще не підписані користувачі відразу натискали “лайк” на сторінці, але це не точно.
Український бренд одягу VOVK продовжив стратегію зростання, розпочату ще в січні, і залучає по 7000-8000 нових шанувальників бренду в місяць. Стабільність і стійкість дозволили VOVK обійти свого найближчого конкурента в особі Marc & Andre Ukraine і піднятися на сходинку вгору до 7-ї позиції. Однозначно, “перемога” місяця.
Трохи нижче перестановки рітейлерів виявилися ще більш активними – Фокстрот відразу перемістився з 14-го на 10-е місце, обійшовши відразу чотирьох конкурентів: COMFY, Mi Ukraine, Будинок Іграшок і Pandora. А все тому що раптово отримав 33 000 чоловік приросту. Як такий раптовий поворот взагалі можливий, адже раніше рітейлер нічого подібного не демонстрував: вдала SMM-стратегія, проблеми Citrus.ua, що могли зіграти на руку, або скупчення інших і всіх разом факторів, але сотню тисяч фанів в одну мить Фокстрот подолав і збільшив свої фано-дивіденди на 30%. “Нежданчик” або “ОМГ” місяця – тут вже кому як зручніше сприймати.
Не будемо скидати з рахунків і результати COMFY, якому 3 000 нових фоловерів дозволили обійти Будинок Іграшок. Не останню роль тут зіграло мінімальне зростання в останнього. Контент мережі магазинів іграшок виглядає якісно і добре продумано, але при в середньому 20 лайках в не просуваємих постах і практично повній відсутності коментарів навіть у просуваємих, можна говорити лише про те, що SMM компанії явно не вистачає вогника.
Yves Rocher обійшов Colin’s, при цьому про остаточну перемогу все ще важко говорити, дистанція-то менше, ніж в сотню людей. 14-е і 15-е місце в рейтингу відповідно. Закриває топ-20 METRO Cash&Carry Ukraine, що розмістився на 19-му місці. Крім стабільного зростання на руку рітейлеру зіграло неспішне зростання магазину українських handmade-виробників Всі.Свої, який вже не менше чотирьох місяців приваблює до 1 000 нових шанувальників до себе і на цьому зупиняється. Результат більш, ніж хороший, але не в умовах такої серйозної конкуренції. Проте рік у топі – на злобу конкурентів, “а чого домігся ти?”
E-commerce в Facebook
Винесені в окрему категорію і згруповані в «чудову десятку» e-commerce-гравці також виявилися повні сюрпризів у березні. Якщо в лютому перша трійка в особі Rozetka.ua, ювелірів Kochut, а також Makeup.ua, підросла на 2-3 тисячі фоловерів кожен, то березень приніс їм вже більш, ніж по 10 000 нових фанів. Трохи нижче увірвалася на четверте місце modnaКasta – найближчого конкурента в особі LeBoutique вона випереджає рівно на 20 000 шанувальників.
Ось у кого березень не задався, так це у бренда Vilenna. Втрата українським виробником 1500 шанувальників – явний факап місяця і яскравий приклад того, як робити не треба: пости усіяні Emoji і хештегами і розраховані на Instagram-аудиторію. Як говориться у відомому меме: «З самого початку у мене була ЯКАСЬ тактика, і я її дотримувався». Аудиторія Facebook реагує відповідно – в середньому менше 20 лайків і лише рідкісні поодинокі коментарі. Користувачі втомилися від симпатичних, але однотипних публікацій.
Замикає топ за кількістю шанувальників у Facebook Lamoda, яка підросла на 2 000 чоловік і тепер навіть з таким зростанням вже через кілька місяців здатна посунути Shopster.ua з 9-го місця. Сторінка останньої компанії не балує фоловерів чимось оригінальним, а непоказний контент, що набирає в середньому 1-2 лайка, швидше як відсилання до пабліків Вконтакте кінця нульових. SMM мертвий? Хай живе SMM!
ТРЦ у Facebook
У березні серед вітчизняних ТРЦ можна виявити помітне пожвавлення в Facebook. Наприклад, Gulliver підтягнувся до показників зростання аутлет-містечка Мануфактура, а в ЦУМ Київ зайшло вже 300 нових фоллеверов, замість 54 у лютому. Ну веселіше ж уже!
Лідером по зростанню залишаються львів’яни Forum Lviv з їх +5000 нових шанувальників, продовжує підтверджувати свої лідерські позиції Ocean Plaza. Також порадував ТРЦ Victoria Gardens, розташований на п’ятому місці, який набрав нових 1 000 фанів.
Продовжує яскраво проявляти себе ТРЦ Проспект, який наростив дистанцію з київським ТРЦ Караван в 2 000 фоловерів проти 300 в лютому. Позаду також залишився інший столичний гігант Lavina Mall, і знову з хорошим запасом.
Динаміка зростання Dream Town, як і його контент, немов пацієнт, який “швидше мертвий, ніж живий” і завис з таким контентом десь у році 2012-му. Не дивно що в повільному дрейфі зростання він поступився своїми позиціями центру меблів та декору Аракс.
Трохи нижче новина-шок без смс і реєстрації – дніпровський ТРЦ МОСТ-city обійшов київський ТЦ Globus. Напевно тому що в Дніпрі обіцяють перший в Україні Hyperloop. Короче, зухвалий новачок, ще й подолав відмітку у 20 000 шанувальників, про що зауважив 7 березня. В цілому в останній чверті топа рулять “регіонали” обласні торгові центри, які витіснили з рейтингу таких “столичних” старожилів, як Космополіт, Даринок, Art Mall і SkyMall. Таким регіональним ТРЦ, як ЗЛАТА ПЛАЗА, Сади Перемоги і Солнечная галерея виявилося є, що протиставити в SMM столичних ТРЦ, а це вже сигнал для всіх – потрібно тримати ніс за вітром останніх тенденцій в соцмережах і розвиватися нон-стоп.
Читайте також
Топ-20 Facebook-сторінок українських рітейлерів і ТРЦ за лютий