
Власник Сільпо став франчайзі французької мережі Carrefour в Польщі


В рамках інтерв’ю бізнесмен розповів про конкурентну війну Rozetka.ua з Samsung і Citrus, офлайн-продажі, глобальну експансію і багато іншого.
Український бізнесмен, глава наглядової ради холдингу Global Spirits Євген Черняк, який веде відеоблог Big Money про підприємництво в Україні, поговорив з засновником Rozetka.ua, Владиславом Чечоткіним. Редакція AIN.UA вибрала найцікавіші тези інтерв’ю. RAU публікує скорочену версію матеріалу.
Сказати, хто №2 в українському сегменті онлайн-торгівлі після Rozetka.ua не може ніхто. Тобто «номера 2» в українському онлайні немає – є №6, 8, 25. Вони там всі дуже близькі між собою, але дуже далекі від мене.
В електроніці конкуренти: Алло або Цитрус. Хоча Цитрус – специфічний конкурент. В основному, він конкурент в своїх групах товарів, які сам контрабасить, сам возить і сам тут продає. У побутовій техніці конкуренти – класичний роздріб. Вони в чомусь більше, в чомусь менше, ніж ми. В одязі конкуренти – хтось ще. У дитячих товарах, наприклад, конкурентів зараз немає. Точніше є, але ми однозначно лідери, і важко сказати, хто №2.
В Україні зараз проходить велика битва, яка підігрівається грошима офлайну в зв’язці з контрабандистами, які намагаються обмежувати українців в Україні.
І власне кажучи, Rozetka.ua – не побоюся цього слова – Чечоткін очолив боротьбу проти вендорів за те, щоб розвивати бізнес українців в Україні. Це небезпечно, і погано, і відчувається загроза. Я вважаю, що будь-який бар’єр, який тут з’являється – це ще один цвях в кришку труни нашого майбутнього.
Є компанія Цитрус, яка почала возити в Україну якусь кількість китайських брендів, невідомих в Україні, і продавати задорого. Зрозуміло, що підприємці побачили можливість продавати ці ж бренди дешевше і запропонували їх на Rozetka.ua. Цитрус пішов до податкової інспекції і заявив про свої права на торговельну марку зі словами «тільки я хочу продавати ці бренди в Україні за тими цінами, за якими хочу». І митниця підтримала цю вимогу Цитрус.
Буде слухання в парламенті законопроекту, який повинен підтримати конкуренцію в Україні. Це називається «принцип вичерпання авторських прав».
В Україні зараз немає певного принципу вичерпання авторських прав – це дозволяє таким хитрунам, як Цитрус, ставити палки в колеса бізнесу.
Вендори підтримують принцип «розділяй і володарюй». З цього приводу ми бачимо «офіційну» продукцію вендорів в Україні, яка робиться в Росії. І вона на 60-70% дорожче, ніж така ж продукція, привезена з Польщі, Німеччини або інших країн. У нас Samsung представлений тільки офіційний. Ми боїмося продавати неофіційно. Це небезпечно.
Поки ми працюємо тільки в Україні. Стартувати в інших країнах не пробував. Причини можливо суб’єктивні, але ось як я це бачу. Alibaba намагається виходити на інші ринки – насправді вона успішна тільки в Росії і в Китаї, і мало де ще. Amazon дуже успішний в Америці і не дуже – в Європі і десь ще, крім Америки. Це дуже цікава особливість, про яку всі забувають.
Ідеальних бізнесів не буває і величезна кількість українських бізнесів не гірше, або навіть краще, ніж середній західний бізнес. Amazon не кращаий за якістю наповнюваності замовлень, ніж Rozetka.ua і не кращий за рівнем сервісу.
Україна є дуже невеликим ринком з не найкращою пропозицією за асортиментом і ціною. Rozetka.ua знаходиться в бідній маленькій країні, яка не є батьківщиною товарів і великим ринком. Тому їй важко почати торгувати з України, наприклад, з Польщею. Для того, щоб торгувати в Польщі, потрібно приїхати до Польщі і побудувати з нуля весь бізнес, який у мене побудований тут.
В основному гроші я витрачаю тут, все життєві інтереси поки тут. Бізнес в Україні зростає, розвивається і, якщо чесно, у мене немає зараз сил кинути все тут в тому вигляді, в якому є, і переїхати, наприклад, до Польщі.
Повна версія інтерв’ю:
Читайте також –
В’ячеслав Клімов, Нова пошта: Створювали бізнес заради ідеї, яка змінить світ