Головна > Новини > Новини компаній > Топ-10 продуктових мереж України за сумарною торговою площею
Топ-10 продуктових мереж України за сумарною торговою площею

Топ-10 продуктових мереж України за сумарною торговою площею

У кого з провідних FMCG-операторів України більше торгових площ і в яких регіонах вони вважають за краще відкривати нові магазини.

Цей матеріал доступний російською мовою

Дослідницька компания GT Partners Ukraine презентувала чергове дослідження, присвячене основним тенденціям розвитку найбільших гравців продуктового мережевого роздробу України. На цей раз у фокусі аналітиків – сумарна торгова площа операторів.

Карантинна стабільність

У першій половині 2020 року основні гравці українського продуктового рітейлу зберегли і зміцнили позиції, зайняті два роки тому. Так, наприклад, Ашан, що потіснив Metro Cash & Carry Ukraine з третьої на четверту позицію, так і залишився в трійці лідерів, навіть з урахуванням скорочення сумарної торговельної площі на 580 кв. м.

У той же час Metro продовжив роботу на колишніх локаціях, хоча ще в 2019 році Metro планував відкривати магазини зменшеного формату зі скороченим асортиментом під брендом Бери-Вези.

Fozzy Group як і раніше лідирує в списку найбільших за площею рітейлерів, не тільки відігравши скорочення площ у другому півріччі 2018-го, а й наростивши їх за 2019-й більш ніж на 32 000 кв. м. За перше півріччя 2020-го загальна торгова площа всіх магазинів Сільпо, Фора, Fozzy Cash & Carry, Le Silpo зросла ще майже на 13 600 кв. м.

У той же час його найближчий конкурент мережа АТБ – лідер за кількістю продовольчих магазинів в країні, швидко скорочує відрив. Якщо в травні 2019-го відставання було в 88 000 кв. м, то до літа 2020-го розрив скоротився приблизно наполовину – до 53 000 кв. м.

 

Уже в червні 2020 року загальна площа магазинів була у АТБ більше, ніж у всіх Сільпо і Фора разом узятих (539 060 кв. м проти 505 700 кв. м відповідно), так що лідерство Fozzy Group зберігає лише за рахунок гіпермаркетів Fozzy C&C, делікатес-маркетів Le Silpo й дискаунтерів Thrash!

Замикає першу п’ятірку, як і раніше, одеський рітейлер Таврія В, який за шість місяців 2020-го “втратив” приблизно 2900 кв. м.

Невеликі зміни в першій половині цього року відбулися в другій п’ятірці: Фуршет втратив ще одну позицію в рейтингу, ставши замикаючим в першій десятці продуктових мереж України за обсягом торговельних площ. За два роки (з червня 2018-го по червень 2020 року) мережа скоротила свої площі фактично вдвічі. Це узгоджується з планами по оптимізації мережі, оприлюдненими раніше.

Прийдешні зміни

Фуршет пропустив вперед на дев’яту позицію дніпровську мережу Varus, яка потроху збільшує свої площі. Тому не виключено, що з часом вона обжене ЕКО маркет, який, навпаки, втрачає позиції.

Ймовірно також, що за підсумками 2020 року або в першій половині 2021-го ми побачимо нові перестановки в рейтингу або навіть нових гравців. Так, у вересні стало відомо про покупку мережею Novus продуктового ритейлера Billa. В результаті до 46-ти магазинів Novus додасться ще 35 торгових точок. Звичайно, частина з них може бути закрита в ході оптимізації, але це все одно позначиться на загальних результатах рітейлера, який увійде в першу п’ятірку за сумарною торгової площею.

Крім того, в ЗМІ з’явилася інформація про можливий продаж торгової компанії Рітейл Груп, яка управляє 63-ма магазинами різних форматів під брендами Велика кишеня, Велмарт, ВК Експрес і ВК Select. Як ймовірного покупця називають мережу магазинів Епіцентр, яка вже почала розвивати власний продуктовий роздріб. Як бачимо, Рітейл Груп до літа 2020-го наростила загальні торгові площі до 113 325 кв. м. Так що за цим показником даний гравець міцно займає сьому позицію рейтингу.

Курс на Схід

Згідно з дослідженням, найбільше нових торгових площ в першій половині 2020 року відкривалося в Східній Україні. При цьому, в зазначеному регіоні найактивніше відкривали магазини торговельних мереж АТБ, Посад і Varus.

В цілому, за шість місяців 2020 року FMCG-рітейлери відкрили в Східній Україні 24,6% від загального обсягу нових площ, введених в експлуатацію в цей період часу по всій країні. Для порівняння: два роки тому східний напрямок був лише другим за популярністю з часткою в 22,9%. Попередньо лідерський  західний напрямок тепер на третьому місці з часткою 19,1%. Ще два роки тому майже 27% торгових площ відкривалося на Західній Україні.

Тепер же, крім східних областей, рітейлери більше інтенсивно розвиваються на півночі країни.

Також відзначимо, що в Києві торговельні оператори відкрили 20,2% від загальної суми всіх нових торгових площ, відкритих в Україні в першому півріччі 2020 року. Найбільшу лепту в приріст дало відкриття об’єктів компанії Fozzy Group, а також мереж АТБ і КОЛО.

У свою чергу, найменше новими FMCG-площами приросла Центральна Україна – всього 8,3% від загальної кількості нових торгових об’єктів.

ПОВНУ ВЕРСІЮ ДОСЛІДЖЕННЯ GT PARTNERS UKRAINE МОЖНА ПРИДБАТИ ЗА ПОСИЛАННЯМ

Читайте також –

Топ-10 FMCG-рітейлерів України: у кого більше площі і де відкривали магазини

Про автора