E-commerce в деталях: універсальні магазина, продавці гаджетов, електроніки та техніки для дому

E-commerce в деталях: універсальні магазина, продавці гаджетов, електроніки та техніки для дому

06.02.2018 09:00
  3091
Іван Зайцев

Які канали залучення покупців найчастіше використовують онлайн-рітейлери, як виглядає портрет клієнта, скільки часу проводять користувачі на сайті й інші дані про три сегмента українського e-commerce.

RAU продовжує цикл публікацій про український сегмент e-commerce. У грудні ми опублікували докладне дослідження вітчизняного сегмента інтернет-торгівлі: як споживачі потрапляють на сайти онлайн-магазинів, скільки часу на них проводять, як далеко проходять по сайту та як часто йдуть без покупки. Тоді ми порівнювали показники в цілому по Україні з окремими сегментами, не заглиблюючись в аналіз всередині кожної з товарних категорій і не порівнюючи рітейлерів між собою.

Цього разу, використовуючи ті ж дані, зібрані з листопада 2016-го по жовтень 2017-го за допомогою сервісів similarweb і alexa, ми підготували аналітику по кожній з основних товарних категорій. У першій публікації розглядаються три сегменти:

  1. універсальні магазини, де пропонується широкий вибір продукції, але при цьому значну частину асортименту складають власні товари, що відрізняє їх від маркетплейсів;
  2. портали, що спеціалізуються на торгівлі портативною електронікою та гаджетами;
  3. онлайн-підрозділи мультиканальних рітейлерів, що продають техніку для дома.

Звертаємо увагу, що відвідуваність сайтів рітейлерів в кожній категорії вказана у відсотках від загальної відвідуваності лідерів сегмента, а не в абсолютних показниках від усього UANet. У кожній зі сфер є дуже багато інтернет-магазинів із мізерною відвідуваністю, тож якщо їх враховувати, реальна картина буде спотворена.

Завдяки нашим дослідженням рітейлери отримають можливість порівняти власні показники з результатами колег і конкурентів, проаналізувати ефективність роботи різних каналів комунікацій і час перебування на сайті, а також багато інших нюансів.

Будь-яке зображення можна збільшити, натиснувши на нього.

Порівняльний аналіз по галузях e-commerce доступний за посиланням.

Універсальні магазини

Щоб уникнути порівняння гравців з непорівнянними показниками, ми виділили в окрему категорію універсальні магазини (такі як Rozetka), де можна купити практично що завгодно – від спіннера до техніки для «розумного будинку». Разом з тим, у звіті відсутні класичні маркетплейси – olx, prom та інші – оскільки вони не реалізують власні товари, а виступають майданчиком для контакту покупця і продавця. Звичайно, на тій же Rozetka представлена ​​продукція багатьох інших компаній, але свій шлях до класичного маркетплейсу майданчик розпочав трохи більше двох років тому, і до цих пір неабияку частину асортименту продає самостійно.

Порівняння показників універсальних магазинів з українським e-commerce в цілому можна переглянути за посиланням

І серед універсалів є явний лідер – Rozetka акумулює майже три чверті відвідувачів топ-5 сайтів даного сегмента. Решта значно відстали, а 27.ua, який пафосно називали «вбивцею Розетка» поки залишається в аутсайдерах, відстаючи в десятки разів.

Але за іншими критеріями показники зовсім інші. Наприклад, по глибині перегляду (скільки разів користувачі переходят зі сторінки на сторінку всередині сайту) лідирує саме проект мережі Епіцентр – 27.ua. Втім, Rozetka поступається зовсім небагато. Решта онлайн-рітейлерів так само продемонстрували порівнянні показники.

А якщо аналізувати кількість унікальних користувачів, то в лідерах виявляється мережа MOYO, а найбільший інтернет-магазин України посідає п’яте місце, значно поступаючись конкурентам. З іншого боку, це говорить про те, що Rozetka вже сформувала свою лояльну аудиторію, тож багато користувачів регулярно відвідують портал, не відволікаючись на пошук товарів на інших ресурсах.

Це підтверджується і невеликою кількістю відмов (коли відвідувач залишає сайт з тієї ж сторінки, на яку зайшов, без переходів на інші сторінки, а значить – і без покупки) на Rozetka – всього 26,68%. Для порівняння: MOYO має вдвічі більше відмов, тобто клієнти вивчили інформацію про товар, але вирішили купити його або на іншому ресурсі, або відправилися шукати додаткові відомості.

Для порівняння наводимо дані по відмовах в сегменті «універсальні магазини» в цілому.

У порівнянні з усіма іншими онлайн-магазинами на АЛЛО найчастіше заходять з мобільних пристроїв (смартфони і планшети). Рітейлер на 5% випереджає середньоринковий показник. У той же час, інші онлайн-майданчики якщо і відстали від середньоринкового відсотка по мобільним користувачам, то зовсім небагато.

Дуже цікава статистика по заходам із соціальних мереж. В середньому по даному сегменту соцмережі забезпечують 5,5% користувачів, що заглянули на сайт інтернет-магазину. Але і в даному випадку є компанія, помітно випередила «колег по цеху» – АЛЛО. На портал рітейлера більше 11% відвідувачів потрапляють саме з соцмереж, що свідчить про хорошу роботу SMM-фахівців. З іншого боку – про конверсію клієнтів даного каналу в відкритих джерелах інформації немає, може успіх АЛЛО за цим критерієм і не приносить бажаної кількості продажів.

Цікаво, що переважна більшість користувачів на сайти універсальних магазинів потрапляють з Youtube і Facebook, а решта соцмережі забезпечують скромні 13% відвідувань.

Проте навіть тут є істотні відмінності по ефективності використання різних соціальних мереж. Наприклад, F.ua зробив ставку на розвиток відеоблогу на Youtube, набрав більше мільйона фоловерів, і зміг досягти вражаючих 90% переходів з відеосервісу. Решта гравців цього сегменту також активно використовують відеоконтент, але й не забувають про найпопулярнішу соцмережу України: Facebook, яка приносить їм від 22 до 37% переходів. ВКонтакте, Instagram та іншими соцмережами, зважаючи на їх мізерні частки, можна знехтувати.

І, нарешті, вік користувачів, що заходять на кожен з топ-5 універсальних інтернет-магазинів України. Незважаючи на деякий розкид, в цілому ситуація у рітейлерів порівнянна і між собою, і з середньоринковими показниками.

Також ви можете придбати повну версію дослідження українського e-commerce, звернувшись на e-mail i.zaitsev@rau.ua или it@rau.ua

Портативна електроніка, гаджети та аксесуари

Порівняння показників магазинів гаджетів з українським e-commerce в цілому можна переглянути за посиланням

явний лідер і серед інтернет-магазинів, що пропонують клієнтам різні гаджети. Онлайн-підрозділ мережі Цитрус “залиши” іншим гравцям цієї категорії менше 10% відвідувачів серед топ-5 рітейлерів сегмента.

Але, на відміну від універсальних магазинів, за кількістю унікальних користувачів лідирує так само Цитрус. При середньому показнику по сегменту в 42,04% унікальних відвідувачів, компанія продемонструвала 46,7% «унікумів». Найстабільніша аудиторія – у ЖЖУК: дві третини його клієнтів за аналізований період відвідали інтернет-магазин бренду як мінімум два рази.

За глибиною переглядів також всіх випереджає Цитрус. На другому місці ЖЖУК, тобто аудиторія рітейлера не тільки стабільна, але й не поспішає покидати портал, неодноразово переходячи зі сторінки на сторінку.

З огляду на такі показники, не дивно, що найменше відмов у все тих же двох брендів – ЖЖУК і Цитрус. Але тут рітейлер з західноукраїнськими країнами зумів «обставити» конкурента. У решти гравців даної категорії користувачі виходили з першої ж сторінки сайту частіше, ніж в середньому по ринку.

Показник відмов в середньому по сегменту «гаджети та аксесуари»

Аналогічна ситуація й зі співвідношенням користувачів мобільних і стаціонарних пристроїв, які відвідують інтернет-магазини портативної електроніки, гаджетів і аксесуарів. Лідирують ЖЖУК і Цитрус, а інших компаній показники нижче, ніж середні ринкові.

Показник користувачів мобільних і десктопних пристроїв по сегменту «гаджети та аксесуари»

Соціальні мережі в середньому приносять продавцям гаджетів і супутніх товарів майже 4,4% трафіку. Але і тут ситуація помітно змінюється від компанії до компанії. Цитрус знову попереду всіх – зі соцмереж на портал рітейлера приходять більш 7% відвідувачів. Несподівано на другому місці Portativ – 6,7% користувачів. У відстаючих – Fishki.ua і ЖЖК: очевидно, що бренди зробили вибір на користь інших каналів залучення потенційних клієнтів.

Чим ще примітна ця категорія онлайн-ритейлерів: досить помітну частку (понад 12%) трафіку з соцмереж їм забезпечує офіційно заборонений в Україні Вконтакте.

Значний розкид і між переходами з різних соціальних мереж на сайти інтернет-магазинів. Наприклад, відверту ставку на просування в Youtube зробили Portativ і City.com, а ось Цитрус і Fishki.ua поділили зусилля між всіма трьома найпопулярнішими соцмережами України. На сайт ЖЖУК досить багато відвідувачів з Вконтакте, а ось з Youtube і Facebook – порівну.

Також дуже показова «вікова діаграма» користувачів, що заходять в інтернет-магазини даної категорії. Всі клієнти ЖЖУК – у віці від 24 до 44 років, тільки Цитрус може залучити покупців старше 65-ти, а ось Fishki – навпаки, орієнтуються на аудиторію до 34-х. Більш-менш рівномірно розподілилися користувачі тільки у Цитрус і City.com, а решта явно намагається зацікавити конкретну вікову категорію клієнтів.

Також ви можете придбати повну версію дослідження українського e-commerce, звернувшись на e-mail i.zaitsev@rau.ua или it@rau.ua

Техніка для дому

Порівняння показників магазинів техніки для дому з українським e-commerce в цілому можна переглянути за посиланням

У цій категорії аналізуються тільки три компанії: охоплення і відвідуваність інших занадто незначні в порівнянні з «великою трійкою». І оскільки конкурентів у топ-3 практично немає, багато показників компаній цілком порівнянні. Але при цьому по відвідуваності безперечний лідер – Comfy, його переслідує Фокстрот, а ELDORADO значно відстав.

У той же час Фокстрот і ELDORADO набагато активніше залучають нових користувачів: аудиторія Comfy більш стабільна і лояльна до бренду.

В той же час по глибині перегляду лідирує ELDORADO: програючи в відвідуваності, інтернет-магазин довше «утримує» відвідувачів на сайті. Фокстрот і Comfy демонструють практично ідентичні показники.

Не надто велика різниця і в кількості відмов. В середньому по даному сегменту трохи більше 40% користувачів перериває сеанс на першій же сторінці. Трохи краща ситуація у Comfy, трохи гірша – у Фокстрот і ELDORADO.

Всього лише 1% різниці між конкурентами і з заходами з мобільних пристроїв. Тобто можна говорити, що всі три «кити» даного сегмента йдуть врівень.

Набагато більше помітна різниця в ефективності роботи рітейлерів із соціальними мережами. В середньому в даній категорії інтернет-магазинів переходи з соцмереж складають всього 2,65%. З огляду на це, активне просування Comfy в соцмережах не могло не позначитися: компанії вдалося забезпечити 4,1% трафіку завдяки даному каналі. Решта помітно відстала.

Що примітно: всі конкуренти досить активно використовують і Youtube, і Facebook, і ВКонтакте. Хтось віддає перевагу просуванню в одній соцмережі, хтось – в інший, але явних перекосів компаніям вдалося уникнути.

Відсоток переходів з соціальних мереж в середньому по сегменту «Побутова техніка і електроніка»

Можна порівняти і вікові категорії відвідувачів інтернет-магазинів «великої трійки». Хіба що звертає на себе увагу кілька більш молода аудиторія Фокстрот, що можна пояснити тим, що почалася реконцепція магазинів компанії та трохи змінилося позиціонування. Втім, в цілому різниця не така вже й велика і явно не критична.

У нашому наступному аналітичному огляді читайте порівняння інтернет-магазинів сегмента fashion, товари для спорту і туризму, дитячі товари та ювелірний ритейл.

Також ви можете придбати повну версію дослідження українського e-commerce, звернувшись на e-mail i.zaitsev@rau.ua или it@rau.ua


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  3109
Усі новини ринку