Андрій Жук, Асоціація рітейлерів України: Десять головних трендів сучасного рітейлу

Андрій Жук, Асоціація рітейлерів України: Десять головних трендів сучасного рітейлу

21.02.2020 04:00
  677
Костянтин Симоненко

Яких інновацій чекати представникам рітейлу в 2020 році і які тренди будуть мейнстрімом – в новому випуску програми “За рамками рітейлу”.

Цей матеріал доступний російською мовою

В новій рубриці Retail in detail в рамках YouTube-проекту «За рамками рітейлу» глава правління Асоціації рітейлерів України і автор програми Андрій Жук підібрав топ-10 трендів в ритейлі на 2020 рік.

Тренд №1. Загальна фіскалізація

З 1 жовтня 2020 року всі суб’єкти господарювання повинні застосовувати касові апарати в обов’язковому порядку. Оскільки досі ця ідея тільки обговорювалася в коридорах влади, але ніколи не була повністю впроваджена на практиці, у рітейлу залишається чимало питань про те, як все буде працювати. Тому варто не тільки уважно стежити за новинами в даній сфері держрегулювання, а й вимагати від місцевої влади чітких роз’яснень.

Тренд №2. Доступність перемагає розмір

Основною тенденцією 2020 року стане триваюча експансія магазинів біля дому. Жителі великих мегаполісів не хочуть витрачати багато часу на покупки в великих магазинах. Люди вибирають зручність здійснення покупок і економію часу. Тому тенденція відкриття торгових точок площею до 100 кв. м у «важкодоступних» місцях для класичних супер- і гіпермаркетів буде набирати обертів.

Тренд №3. Глобалізація ринку

Великі торгові мережі будуть ставати все більшими, а дрібних гравців буде все менше. Щоб помітити ці зміни, досить згадати скільки торгових мереж з продажу електроніки і побутової техніки було в Україні ще десять років тому. А зараз можна відразу назвати тільки три: Eldorado, Comfy, Фокстрот. І не виключено, що в майбутньому залишиться лише дві мережі.

Тренд №4. Мультиканальність

Ми і далі будемо спостерігати як споживачі роблять покупки в інтернеті і в звичайних магазинах. Все залежить лише від того, який канал продажів в дану хвилину зручніше для конкретного покупця. Тому і далі онлайн-рітейл буде проникати в офлайн-торгівлю і навпаки. Наприклад, Rozetka продовжить відкривати свої офлайн-магазини, а Brocard продовжить спроби підкорення інтернету.

Тренд №5. Эко та органіка

Це стосується не тільки торгівлі екологічними і натуральними товарами, яка набирає популярності. Тепер уже мова йде і про екологічність упаковки і самих підходів до бізнесу, в тому числі соціальної відповідальності рітейлерів. Ті компанії, які будуть слідувати цьому тренду і впроваджувати у себе такі підходи, будуть більш популярні у споживачів, ніж ті, хто цього не робить.

Тренд №6. Емоції та враження

Емоції та враження покупців будуть “правити бал” найближчим часом. Супермаркети перестають бути просто магазинами. Сходити в ресторан, не залишаючи меж магазину – тепер звичайна справа. Цей тренд буде і далі розвиватися, і ми побачимо нові формати все більшої інтеграції їжі й напоїв в класичний ритейл.

Тренд №7. Фіксована ціна

Найближчим часом в рітейлі будуть розвиватися нові формати проектів з фіксованою ціною. На зразок того, як розвиваються демократичні формати fix-price ресторанів Діми Борисова (Білий налив, Mushlya і інші). Так буде і з магазинами, де товари будуть пропонуватися за однаковою ціною.

Тренд №8. Розвиток неспеціалізованого non-food рітейлу

В Україні є величезна незайнята ніша для непродуктового рітейлу за аналогією з магазинами Pepco і KiK в Польщі. Це неспеціалізовані магазини площею 300-400 кв. м з продажу товарів для всієї родини (одяг, взуття, товари для дому та інше). До речі, в Україні вже є мережа магазинів Аврора, у якій більше 500 торгових точок. В майбутньому таких магазинів і мереж ставатиме більше.

Тренд №9. Загальна персоналізація

Згодом дисконтні карти підуть в минуле і покупці будуть користуватися програмами лояльності. Завдяки штучному інтелекту ритейлер буде знати все про свого споживача.

Тренд №10. Аутсорсинг

У сусідній Польщі вже понад 40% торговельних центрів управляються консультантами по нерухомості. В Україні також є свіжі приклади передачі об’єктів на аутсорсинг. Так, ритейлер Kasta передав свої фізичні магазини під управління логістичного оператора Justin. Тому і далі буде спостерігатися тренд передачі в управління частини бізнесу профільним фахівцям.

Нагадаємо, перший випуск програми «За рамками рітейлу» був опублікований на початку грудня минулого року. В рамках проекту Андрій Жук зустрічається з лідерами ринку і першими особами сфер роздрібної торгівлі, девелопменту та суміжних галузей, спілкуючись з ними про ключові події в сфері, особливості ведення бізнесу, особистому досвіді і багато іншого. У числі гостей його програми вже були екс-СЕО девелоперської компанії Arricano Михайло Меркулов, відомий ресторатор, співвласник проекту Світова Карта Майкл Дон, засновник мережі взуттєвих магазинів L’Carvari Дмитро Подопригора, засновник мережі Алло Дмитро Деревицький. а також українські бізнесмени Євген Лавренюк та Ігор Фарберов, що заснували міжнародну мережу хостелів Dream Hostels.

Читайте також –

Андрій Жук, RAU: У минулому році найбільш активно зростали фуд-рітейл і фаст-фуди

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку