Новини FMCG за травень: зменшення Сільпо, прорив Ашан і плани Novus
Мережа Сільпо закрила низку магазинів, за місяць скоротивши мережу на шість торгових об’єктів, Ашан обійшов Metro і увійшов до трійки лідерів за сумарною торговою площею, Novus оприлюднив плани розвитку мережі на 2019 рік, а також новини Varus, Таврія В, Spar та інших.
Цей матеріал доступний російською мовою
Сільпо
Один з лідерів українського ринку продуктового рітейлу – Сільпо – відкрив новий концептуальний магазин в селі Віта-Поштова, розташованому на околицях Києва. Торговий об’єкт на вулиці Звенигородська, 200 Д, зайняв площу 900 кв. м і працює щодня з 8:00 до 22:00. У дизайні інтер’єру нового супермаркету компанія використала поштову тематику. Як виглядає магазин можна подивитися за посиланням.
Разом з відкриттям нових торгових об’єктів, компанія також проводить оновлення своїх магазинів. Зокрема, в травні Сільпо закрив на реконструкцію один з найуспішніших київських магазинів – в торговому центрі Квадрат біля станції метро Лук’янівська. Як стало відомо RAU, супермаркет не працюватиме як мінімум три місяці.
Крім цього, за інформацією порталу All Retail, з 15 травня в Дніпрі припинив свою діяльність супермаркет Сільпо на проспекті Дмитра Яворницького, 105. Реальні причини закриття рітейлером цього об’єкта поки залишаються невідомими. Раніше, в 2018 році в Дніпрі також закрився супермаркет Cільпо в дніпровському ТЦ Материк.
В цілому ж, кількість працюючих магазинів Сільпо за травень скоротилася на шість торгових об’єктів. За інформацією прес-служби компанії, на 1 червня мережа налічувала 238 супермаркетів в Україні, тоді як на 1 травня в країні працювало 244 магазина Сільпо.
Novus
Мережа магазинів Novus планує відкрити сім торгових об’єктів до кінця 2019 року. Як уточнили в прес-службі компанії, нові магазини почнуть роботу в Києві та області. Зокрема, у вересні рітейлер планує відкриття супермаркета в столичному ТРЦ Sky Mall. Торгова площа магазину в ТРЦ перевищить 6000 кв. м, асортимент – більше 30 000 найменувань товарів.
Нагадаємо, з початку 2019 року мережа поповнилася одним магазином формату Express в Ірпені. У минулому році Novus запустив п’ять нових торгових об’єктів. Крім цього, в кінці минулого року компанія відкрила новий логістичний центр площею 7000 кв. м в с. Софіївська Борщагівка під Києвом. Товарообіг мережі в 2018 році склав 10,7 млрд грн, що на 20% більше показника 2017-го.
Varus
Мережа супермаркетів Varus незабаром відкриє свій черговий маркет в столиці України. За інформацією порталу All Retail, запуск торгового об’єкту заплановано на кінець червня 2019 року, він стане 13-м магазином дніпровського рітейлера в Києві. Новий супермаркет площею близько 1000 кв. м буде розташований на вулиці Волинська, 37 – в приміщенні, де раніше розташовувався магазин локальної мережі Реал-маркет. Це буде вже четвертий за ліком Varus, відкритий в поточному році.
Станом на кінець першого кварталу мережа налічувала 71 магазин, розташований в Дніпропетровській, Запорізькій, Київській та Кіровоградській областях України. Нагадаємо, раніше в інтерв’ю RAU виконавчий директор мережі Varus Наталія Азюковська говорила, що компанія планує активне масштабування і експансію в нові для себе регіони. За її словами, в поточному році Varus має намір збільшити мережу мінімум на 15 000 кв. м. Пріоритетом для рітейлера буде розвиток у Центральній Україні, а також в південних областях країни.
Metro
Власний імпорт рітейлера Metro Cash & Carry Ukraine забезпечує 10% обороту мережі. Про це на презентації нового продукту власного імпорту Metro повідомила комерційний директор компанії Олена Вдовиченко. Як зазначила топ-менеджер, всього 4 роки тому цей показник становив 4%, збільшившись за цей час в два з половиною рази. При цьому точну кількість SKU Олена назвати не змогла, але уточнила, що товари власного імпорту Metro Cash & Carry Ukraine присутні у всіх продуктових категоріях, причому в деяких вони становлять понад 50%.
При цьому компанія збирається й далі збільшувати частку товарів, що закуповуються безпосередньо у виробників, та імпортуються в Україну без участі дистриб’юторів. Відповідно до стратегії рітейлера, зараз триває активна робота з розширення партнерства з клієнтами сегменту HoReCa, але разом з тим продукти власного імпорту Metro Group доступні й кінцевим споживачам, а також бізнес-партнерам, які купують товар для продажу в своїх торгових точках.
Эко-Лавка
Українська мережа Еко-Лавка відкрила перший магазин в Грузії. Як розповів RAU директор з розвитку і франчайзингу компанії Олександр Петренко, зараз торгова точка в Тбілісі працює в тестовому режимі, в найближчі 3-6 місяців рітейлер буде аналізувати роботу магазину, допрацьовувати асортиментну матрицю, а в разі необхідності – виправляти можливі помилки.
Поки асортимент нового магазину невеликий – замість 4000 позицій, представлених в Україні, в грузинському магазині покупцям доступно лише близько тисячі найменувань. У той же час, концепція рітейлера залишилася звичною – магазин біля дому, де сім’я середнього достатку може купити екологічні якісні продукти: молочку, м’ясні та ковбасні вироби, хліб та інші повсякденні товари. При цьому акцент зроблений на локальних виробників: 90% представлених в торговому об’єкті товарів – місцевого виробництва.
Ашан
Дослідницька компанія GT Partners Ukraine презентувала чергове дослідження, присвячене сумарній торговій площі FMCG-рітейлерів в Україні. За інформацією аналітиків GT Partners, у першій половині 2018 року Ашан потіснив Metro Cash & Carry Ukraine з третьої на четверту позицію та увійшов до трійки лідерів, вперше за довгий час змінивши розклад в топ-5 FMCG-мереж України. Ці ж позиції компанії зберегли до кінця 2018-го.
Що стосується інших лідерів, то Fozzy Group як і раніше займає перше місце в списку найбільших за площею рітейлерів, навіть незважаючи на невелике скорочення площ у другому півріччі 2018-го. У той же час його найближчий конкурент мережа АТБ – лідер за кількістю продовольчих магазинів в країні, швидко скорочує відрив.
Spar
Мережа магазинів Spar, яку в Україні розвиває компанія Volwest Group, за останній місяць поповнилася одним магазином. Як повідомляється на сайті мережі, він був відкритий 18 травня в Хмельницькому. Торговий об’єкт розмістився на вулиці Вінницькій, 12 і став уже другим для міжнародного бренду в місті.
З відкриттям нового магазину мережа Spar в країні зросла до 23-х торгових точок. Нагадаємо, в Україні рітейлер розвивається в трьох торгових форматах: Spar Express (магазини біля дому торговою площею до 200 кв. м), Spar (супермаркети 200-800 кв. м), Eurospar (супермаркети 800-3000 кв. м).
Таврія В
Мережа магазинів Таврія В минулому місяці запустила в роботу два торгових об’єкти. Зокрема, компанія відкрила оновлений супермаркет в Одесі, а також новий магазин в Затоці Одеської області. Останній розмістився на вулиці Приморській, 96/1 і став уже третім для мережі в популярному одеському курорті. Ще два магазини працюють в Затоці на вулицях Сонячна, 9, і Вокзальній, 65\1.
Копійка
Новий магазин в Одесі також відкрила мережа Копійка. Як повідомила прес-служба компанії, він розмістився на першому поверсі ЖК Мандарин по вулиці Канатна, 122 Б. Загальна площа магазину склала 405 кв. м, торгового залу – 265 кв. м. У новому універсамі представлений традиційний для мережі асортимент товарів – свіжі овочі та фрукти, теплий хліб і кондитерські вироби власного виробництва, страви кулінарії та товари власних торгових марок. В цілому – більше 5000 найменувань продукції. Для обслуговування відвідувачів в магазині працює дві каси.
Нагадаємо, торговельна мережа Копійка була створена в 2001 році в Одесі. Зараз компанія об’єднує 80 магазинів двох форматів – універсами та мінімаркети. Мережа представлена на півдні України – в Одеській, Херсонській та Миколаївській областях. Велика частина магазинів знаходиться в Одесі та Одеській області.
Сім23
В кінці травня оновлений маркет мережі Сім23 відкрився в Ківерцях Волинської області. Торгова точка мережі розпочала роботу після рестайлінгу на вулиці Визволителів, 1 А. В результаті реформату площа магазину збільшилася майже вдвічі та склала 135 кв. м. Для обслуговування покупців в магазині встановлено дві каси. Станом на кінець травня мережа Сім23 об’єднувала близько 70-ти торгових об’єктів у Львівській, Тернопільській, Волинській та Рівненській областях України.
Крім того, в компанії повідомили про розширення спектру послуг для клієнтів. Так, спільно з компанією Meest Express рітейлер відкрив в маркетах пункти прийому-видачі посилок у форматі міні-відділень. За інформацією прес-служби Сім23, зараз сервіс працює вже в 30-ти торгових точках компанії.
Рукавичка
Інша західноукраїнська мережа – Рукавичка, в минулому місяці поповнилася одним новим магазином. Він відкрив двері для відвідувачів на початку травня на проспекті Незалежності, 20 Б в місті Острог (Волинська область).
Зараз мережа компанії об’єднує вже понад 140 магазинів в Україні. Компанія представлена у Львівській, Івано-Франківській, Закарпатській, Волинській, Рівненській та Тернопільській областях.
Читайте також наш попередній огляд –
Новини FMCG за квітень: Varus замість Сільпо, Novus на місці Ашан та Фора без кас