Новини FMCG за лютий: еко-ініціативи АТБ та Metro, інновації Novus та кредити Сільпо

Новини FMCG за лютий: еко-ініціативи АТБ та Metro, інновації Novus та кредити Сільпо

13.03.2020 08:15
  667
Виктор Нагорский

АТБ-Маркет тестує нову еко-упаковку, а Metro – проект зі збору одягу, Fozzy Group залучає кредити для розширення Сільпо і Фора, а Novus інвестує в технології самообслуговування і штучний інтелект, КОЛО залучає партнера для активізації розвитку мережі, а інші гравці активізують впровадження нових концептів.

Цей матеріал доступний російською мовою

Сільпо

Торговельна мережа Сільпо відкрила новий супермаркет з унікальним дизайном у Києві. Магазин площею 925 кв. м розташований у столичному ЖК Телескоп на вулиці Драгоманова, 10. Він розпочав роботу в кінці лютого і працює щоденно з 8:00 до 23:00. Для концепції нового дизайнерського супермаркету команда Сільпо обрала тему, пов’язану з калейдоскопом. Як виглядає та що пропонує магазин своїм клієнтам – читайте у фотоогляді RAU.

Окрім цього, у лютому стало відомо, що компанія Fozzy Group має намір залучити $60 млн довгострокового кредиту у Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄББР) для оновлення і розширення продуктових мереж Фора і Сільпо. Проект передбачає розширення присутності мереж супермаркетів Fozzy Group в регіонах з обмеженою пропозицією в сфері продуктового рітейлу. Також він спрямований на підвищення ефективності використання енергії та ресурсів, зокрема шляхом впровадження бесфреонового охолодження, ефективної вентиляції, опалення, освітлення та використання сучасних технологій поводження з відходами.

Мetro

Компанія Мetro Україна запустила пілотний проект зі збору одягу в Києві. Як повідомив портал MMR, щоб стати учасником ініціативи потрібно залишити речі в спеціалізованих контейнерах, які розміщені на території паркувального майданчика торговельного центру Metro Позняки  (проспект П. Григоренка, 43). У рамках проекту приймається одяг, взуття, тканини, рушники, скатертини та постільна білизна. Головна умова – речі мають бути чистими та випраними. Професійні клієнти HoReCa також можуть зробити свій внесок у цей проект та передати на благодійність текстиль, який більше не використовується у їхніх закладах.

Нагадуємо, що одним із головних елементів реалізації стратегії сталого розвитку Metro є проект із роздільного збору відходів, який компанія започаткувала у всіх київських торговельних центрах Metro у квітні 2018 року. З літа 2019 року Metro Cash&Carry Ukraine співпрацює у рамках програми з роздільного збору з інтернет-платформою Zakaz.ua, приймаючи та передаючи на переробку вторинну сировину їхніх клієнтів. Станом на 2020 рік Metro Cash&Carry Україна розширила програму з роздільного збору на сім торговельних центрів Metro у Києві, Харкові та Маріуполі і планує масштабувати цей проект на всі ТЦ компанії.

Пчелка маркет

Мережа Пчелка маркет в кінці лютого відкрила новий магазин у Софіївській Борщагівці під Києвом. Торговельна точка столичної продуктової мережі розташована на вулиці Чубинського, 8 В, на території житлового комплексу «Софія Київська» і працює цілодобово. У торговому залі, площею 400 кв. м, покупцям представлено понад 10 000 найменувань. Це овочі та фрукти, молочна продукція, м’ясна та рибна гастрономія, хлібобулочні вироби, бакалія, кондитерські вироби, напої, товари повсякденного попиту. Також у маркеті є товари власного виробництва і піцерія.

Нагадаємо, мережа Пчелка маркет розвивається з 2015-го року. Зараз у Києві та містах-супутниках працює 28 магазинів. В мережі пропонуються товари власної ТМ Сотаr та діє програма лояльності Сота Club.

Volwest Group

Товарообіг продуктових мереж Наш Край і Spar, які в Україні по франшизі розвиває компанія Volwest Group, в 2019 році зріс на 33% у порівнянні з 2018-м – до 5,05 млрд грн. Про це в інтерв’ю RAU розповів генеральний директор мереж Наш Край і SPAR Віктор Мольченко. За його словами, середній чек в минулому році зріс у магазинах всіх форматів компанії. Темпи зростання були на рівні 15-21% в залежності від формату, а найкращу динаміку продемонстрував сегмент «магазинів біля дому», який активно розвиває Volwest Group.

В минулому році компанія також активно розвивала франчайзингову мережу магазинів, фінішувавши у трійці лідерів в Україні за кількістю відкритих торгових точок: з урахування магазинів, які пройшли ребрендинг, рітейлер відкрив 56 нових об’єктів. Наразі загальна кількість магазинів під брендами Наш Край і SPAR в Україні становить 278 торгових точок. В 2020 році компанія планує продовжити активне масштабування і відкрити ще 60 торговельних об’єктів в країні. Повний текст інтерв’ю генерального директора Наш Край і SPAR доступний за посиланням.

АТБ

Торговельна мережа АТБ тестує нову еко-упаковку для продуктів. В середині лютого в маркетах компанії з’явилися «Ящики для покупок», які виготовлені з щільного картону і при закінченні використання повністю утилізуються, не завдаючи шкоди навколишньому середовищу. Для експерименту з такого роду упаковкою компанія обрала 200 магазинів АТБ великої площі, розташованих переважно поблизу великих проспектів, магістральних доріг і трас України з великими паркувальними зонами. Орієнтовні терміни експерименту – два місяці. По закінченню цього терміну буде розглянуто питання про розширення даної практики на більшу кількість магазинів мережі по всій Україні.

Нагадаємо, в квітні 2019 року компанія також перейшла на реалізацію «зелених пакетів» з біологічно руйнуючою добавкою в своєму складі. Спеціальна добавка d2w впливає на вуглецеві з’єднання полімеру, в результаті чого, через певний часовий проміжок вони руйнуються, активізуючи розщеплення полімеру. Виріб з нього стає крихким і швидко розпадається на крихітні пластівці. Процес розкладання полімеру викликає будь-яка комбінація високої температури, світла і тиску, що діють як каталізатори і визначають швидкість і, відповідно, час розкладання.

БРСМ-Нафта

Мережа автозаправних комплексів БРСМ-Нафта почала розвиток непаливного рітейлу при АЗК під брендом Good Market. Як пише портал НафтоРинок з посиланням на повідомлення компанії, перший об’єкт, який поєднав у собі АЗК, супермаркет і кафе, розпочав роботу в Одесі на вулиці Чорноморського Козацтва, 175. Як повідомляється, супермаркет працює під брендом Good Market, а його торгова площа становить близько 400 кв. м. Крім того, в магазині діє станція приготування піци. Раніше власник мережі АЗК БРСМ-Нафта Андрій Біба в інтерв’ю НафтоРинку повідомив, що найближчим часом буде відкрито ще один великий торговий зал площею 400 кв. м в Дніпрі.

Відзначимо, що відкриття маркетів при автомобільних заправках – не нове явище на українському ринку. Наприклад, мережа WOG також розвиває при АЗК WOG Café і WOG Market. А компанія Галнафтогаз, що управляє мережею ОККО, відкриває при АЗК не тільки кафе і магазини, а й повноцінні ресторани. Видання НафтоРинок також нагадує, що в 2014 році в столичній мережі АЗК KLO був запущений формат мінімаркетів VILLA Market (торгова площа – 120 кв. м).

Лечо

Закарпатська мережа Пінгвін розпочала розвиток нового формату магазинів під брендом Лечо. Як розповів RAU засновник компанії Віктор Бабинець, цей формат було розроблено спільно зі студією маркетингу та дизайну Must та запущено в минулому році. Загалом в 2019-му рітейлер відкрив шість магазинів Лечо – чотири в Ужгороді та два в Чопі. Більшість з них працюють у звичному для компанії форматі «магазин біля дому». Проте в кінці минулого року в Чопі також було відкрито повноцінний маркет площею 700 кв. м із широким асортиментом товарів і власною пекарнею.

Цьогоріч планується провести ребрендинг ще одного магазину Пінгвін, який більше підходить до стилю Лечо, та відкрити ще два маркети нової мережі в розширеному форматі, площею близько 300 кв. м. При цьому в компанії не збираються повністю відмовлятися від початкового брендингу. «Враховуючи, що мережа Пінгвін має хорошу репутацію серед покупців, прийняли рішення залишити цю вивіску, оновивши магазини. Разом зі студією Must плануємо надати мережі кращої пізнаваності, фірмового стилю і вирізнити від конкурентів», – пояснив Віктор Бабинець.

Таврія В

Сервіс доставки продуктів Zakaz.ua почав співпрацю з рітейлером Таврія В. Як повідомила RAU прес-служба сервісу, користувачі Zakaz.ua в Харкові отримали можливість закупитися в мережі супермаркетів Таврія В з 25 лютого. Поки що для замовлення доступно понад 15 000 найменувань продовольчих та непродовольчих товарів. Протягом наступних кількох місяців асортимент продовжить поповнюватися новими продуктами.

Зараз Zakaz.ua працює в Харкові на базі одного магазину Таврія В, який знаходиться на проспекті Гагаріна, 30. Мінімальна вартість доставки складає 69 грн і здійснюється в усі райони міста. Протягом 2020 року сервіс планує підключити не тільки супермаркети цієї мережі, а й локальних гравців.

Родинна ковбаска

ТМ Родинна ковбаска розробляє концепт флагманського магазину. Як повідомила прес-служба компанії, для цього використовуються різні підходи для напрацювання ідей – співпраця з експертами, робота всередині фокус-групи, а віднедавна, і спільні проекти зі студентами львівських ВНЗ. Зокрема, для цього проекту Родина ковбаска залучила до спільної роботи студентів магістерських програм «Аналіз даних» та «Інновації і підприємництво» Львівської бізнес-школи Українського католицького університету.

В компанії відзначають, що в результаті цього проекту отримали багато креативних ідей, значна частина яких була пов’язана з діджиталізацією, кейтерингом та «готовими рішеннями» для споживача. За словами керівниці проекту Катерини Посунько, робота зі студентами – дуже ефективний спосіб знайти нові, нестандартні рішення, а також дати можливість студентам застосувати теоретичні знання на розв’язанні реальних кейсів. У майбутньому, коли у компанії буде готовий «скелет» концепту, вона планує залучити студентів у загальну робочу групу для генерації фінальних ідей.

Novus

Мережа Novus інвестувала в каси самообслуговування понад 40 млн грн. Ця сума була витрачена на встановлення понад 140 кас у половині магазинів рітейлера з моменту старту проекту впровадження self-сервісів у 2017 році. Про це в інтерв’ю Delo.ua розповів директор з маркетингу мережі Novus Сергій Гуляєв. За його словами, рітейл майбутнього – це роботизація і автоматизація процесів. Тому в компанії роблять акцент на впровадженні технологій самообслуговування, штучному інтелекті для персоналізованої пропозиції товарів, асортиментних рішень і логістики.

Найближчим часом компанія також планує впроваджувати CRM-систему: з одного боку, щоб краще розуміти бажання клієнта, а з іншого — більше їм відповідати. Тобто, зробити спілкування з клієнтом максимально персоналізованим. Серед інших фундаментальних планів рітейлера – проект з переходу на нову систему управління ресурсами. Компанія давно користується рішенням SAP Merchandising for Retail (ERP), а тепер буде переходити на нову версію – SAP S4 Hana Retail.

КОЛО

Мережа магазинів біля дому КОЛО залучила Retail&Development Advisor для пошуку локацій під торгові точки. Завдяки цьому партнерству оператор магазинів формату «біля дому» розраховує відкрити ще кілька десятків магазинів у Києві та області. «Ми хочемо швидко масштабувати нашу мережу, й активно шукаємо підходящі локації», – підкреслив генеральний директор КОЛО Євгеній Кулинич. За його словами, компанію цікавлять приміщення площею від 40 до 100 кв. м, розташовані на першому або цокольному поверхах. Також розглядаються бізнес-центри, окремо розташовані будинки або вбудовані нежитлові приміщення (але не МАФи).

«Не секрет, що одна з основних проблем в Києві при швидкому розвитку торговельних мереж – брак відповідних локацій. Саме для того, щоб подолати цю проблему, ми залучили фахівців Retail & Development Advisor», – додав Євгеній Кулинич. Нагадаємо, рітейлер КОЛО входить до найбільш швидкозростаючих продуктових мереж України. Перша торговельна точка КОЛО з’явилася у травні 2017-го, й за три роки мережа зросла вже більш ніж до 100 магазинів, що працюють в Києві та містах-супутниках.

Лідери ринку

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine підготувала традиційний звіт про торговельних операторів українського ринку FMCG-рітейлу і темпи їх розвитку в 2019 році. Як повідомив портал Retailers з посилання на інформацію аналітиків, станом на кінець 2019 року лідером за кількістю магазинів в українському продуктовому рітейлі залишалася мережа АТБ-маркет, що об’єднувала 1078 магазинів. У трійці лідерів також розмістилися групи Fozzy (Сільпо, Фора, Le Silpo, Thrash!, Fozzy C&C, Favore) і Volwest (Наш Край, Spar), які на кінець року налічували 561 і 277 магазинів відповідно.

За інформацією GT Partners Ukraine, в минулому році продуктові мережі в Україні сумарно відкрили 697 магазинів. З моменту початку моніторингу компанією продуктового ринку в 2009 році, продовольчі оператори вперше відкрили за рік понад 600 нових торгових точок. Для порівняння, в 2018 році в Україні було відкрито 505 магазинів, а в 2017-му – 511. При цьому лідерами за темпами розвитку в минулому році стали АТБ, Volwest Group, столична мережа магазинів біля дому КОЛО, а також Fozzy Group і ЕКО маркет.

Читайте також попередній огляд –

Новини FMCG за січень: рекорди АТБ, міні-Ашан, «зоряний» Сільпо і банкрутство Амстор


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку