Головна > Новини > Відкриття > Новини FMCG за січень: рекорди АТБ, міні-Ашан, «зоряний» Сільпо і банкрутство Амстор
Новини FMCG за січень: рекорди АТБ, міні-Ашан, «зоряний» Сільпо і банкрутство Амстор

Новини FMCG за січень: рекорди АТБ, міні-Ашан, «зоряний» Сільпо і банкрутство Амстор

Мережа АТБ відзвітувала про результати роботи в 2019 році, Ашан запустив новий формат магазину, Сільпо відкрив маркет в стилі міжгалактичного корабля, Амстор офіційно визнали банкрутом, а також інші новини FMCG-рітейлу.

Цей матеріал доступний російською мовою

Сільпо

Мережа Сільпо розпочала 2020 рік з відкриття нового дизайнерського магазину в Дніпрі 18 січня. Магазин площею 942 кв. м розташуваний на вулиці Тополиній, 1. Розробляючи концепцію дизайну, команда Сільпо надихалася фантастикою та використала тему подорожей на космічному кораблі. Тож гості супермаркету зможуть відчути атмосферу міжгалактичної станції, познайомитися з інопланетянами, побачити нові галактики та знайти місце, де «прибульці» купують продукти.

У торговому залі представлені кулінарія, пекарня з незмінним гречаним багетом, відділ із живою рибою та рибою власного копчення, зона зі свіжим м’ясом, де можна навіть замовити м’ясо для шашлику. Для швидкої оплати покупок в касовій зоні розміщено п’ять кас самообслуговування. Торговельний об’єкт став уже 13-м для мережі Сільпо у Дніпрі та третім з особливим тематичним дизайном: окрім делікатес-маркету Le Silpo, в 2019 році мережа відкрила супермаркет у стилі «книжкова майстерня» на вулиці Фабра, 7. Загалом, станом на 18 січня 2020 року рітейлер об‘єднував 259 супермаркетів, включно з 4 делікатес-маркетами Le Silpo.

АТБ

За результатами 2019 року мережа АТБ збільшила товарообіг на 22,4% – до 126,8 млрд грн. «Нарощування товарообігу стало результатом як розширення торговельної мережі компанії, яка налічує 1077 магазинів, так і впровадження нових технологій, вдосконалення виробничих, логістичних і маркетингових процесів», – прокоментував результати генеральний директор корпорації АТБ Борис Марков.

За його словами, останнім часом компанія щорічно відкриває приблизно 80-ти нових і більш ніж 40-ка модернізованих магазинів. У минулому році рітейлер запустив 88 нових дискаунтерів, велика частина яких розпочала роботу в західному (30 торгових точок) і південному (15) регіонах України. Таким чином, загальна кількість торговельних об’єктів мережі АТБ-Маркет за рік збільшилася більш ніж на 8% в порівнянні з 2018-м і зараз становить 1077 магазинів, розташованих в 274-х населених пунктах 22-х областей країни. За даними компанії, в середньому торговельна мережа щодня обслуговує близько 4 млн покупців.

Litra

Мережа алкомаркетів Litra відкрила перший франчайзинговий магазин. Про це порталу RAU розповіла Мирослава Козачук, генеральний директор компанії Franchise Group, яка виступила партнером із запуску проекту франшизи. За її словами, дебютний партнерський магазин мережі розпочав роботу в грудні минулого року в столичному ТРЦ Метрополіс, а першим франчайзі Litra стала консультант з бізнес-процесів Franchise Group Катерина Синкевич. За рахунок франшизи Litra сподівається прискорити темпи масштабування бізнесу, збільшити товарообіг і покрити територію спочатку Києва, а потім й України.

В компанії також зазначили, що стратегія розвитку франчайзингової мережі передбачає відкриття магазинів у прикасовій зоні супермаркетів Novus, Сільпо та Ашан. Глобальна мета рітейлера – відрити магазини в прикасовій зоні кожного київського супермаркету. Що стосується умов франшизи, то паушальний внесок для відкриття магазину становить 100 000 грн, роялті – 3% від обороту. Середня сума інвестицій в запуск Litra по франшизі оцінюється в 1,5 млн грн. Прогнозований термін повернення вкладень – 21 місяць, але деякі магазини мережі вийшли на окупність протягом року.

Велмарт

На місці супермаркета Велика Кишеня у Жовтих Водах Дніпропетровської області відкрився черговий гіпермаркет-дискаунтер Велмарт. Він розпочав роботу 17 січня цього року на вулиці Кропоткіна, 35 А, і працює з 8 до 23 години. В оновленому магазині площею близько 1500 кв. м покупцям пропонується широкий асортимент продуктів та інших товарів щоденного вжитку. Всього на полицях представлено близько 12 000 SKU. Крім продуктів харчування, Велмарт представив велику різноманітність товарів для дому, саду, посуд, одяг, іграшки для дітей, товари для тварин та інші.

Також в магазині представлені відділи власного виробництва – пекарня з німецьким обладнанням преміум-класу нового покоління, м’ясний та рибний цехи і піцерія з 13 видами італійської піци. Для зручності покупців та економії їхнього часу, окрім звичайних кас в торговій точці встановили шість терміналів самообслуговування.

Амстор

Мережа супермаркетів Амстор, яка фактично припинила роботу ще в 2015 році, офіційно визнана банкрутом. Як повідомив портал Liga.net, Верховний суд України 12 грудня залишив без змін постанову Господарського суду Дніпропетровської області від 21 травня 2019-го і постанову Центрального апеляційного госпсуду від 5 серпня 2019-го, якими ТОВ “Амстор-Інвест” Вадима Новинського було визнано банкрутом. Також цими постановами було розпочато процедуру ліквідації компанії терміном на 12 місяців.

Згідно з судовими матеріалами, загальний обсяг кредиторських вимог до боржника – 2,33 млрд грн, а обсяг активів – 26,3 млн грн. Серед цих вимог також борги перед державним Укрексімбанком на 1,15 млрд грн. Компанія управляла мережею супермаркетів Амстор, яка на піку розвитку включала 38 магазинів, а також 14-ма торгівельними центрами – переважно в Донецькій області.

Billa

Українському підрозділу мережі Billa вдалося скоротити показник плинності персоналу практично на 23%. Про це в інтерв’ю для RAU розповіла керівник HR напрямку мережі супермаркетів Billa Україна Олена Бєлкіна. За її словами, такого результату вдалося досягти за рахунок цілого комплексу заходів, в тому числі мотиваційних. «Більш того, практично 13% працівників, які покинули компанію з різних причин, в 2019 році повернулися назад і тепер успішно продовжують працювати й розвиватися», – відзначила Бєлкіна.

В той же час, HR-директор Billa погодилася, що кадрова проблема в українському продуктовому рітейлі залишається однією з найболючіших. При цьому, для більшості українських претендентів (майже 80%) рівень доходу – все ще ключовий елемент мотивації. Тому щоб втримати і залучити персонал, торговельні мережі вимушені підвищувати зарплатню. «За результатами досліджень, з початку 2019 року зарплати в українському рітейлі в середньому зросли на 15%. Для роздрібної торгівлі це високий показник, раніше середнє річне зростання рівня зарплат в цій галузі не перевищувало 10-12%», – уточнила Бєлкіна. Повна версія її інтерв’ю доступна за посиланням.

Novus

Мережа магазинів Novus відкрила новий магазин в столичному житловому комплексі «Варшавський». Як повідомили RAU в прес-службі компанії, торговий об’єкт розпочав роботу в кінці грудня і знаходиться на проспекті Правди, 41, в Подільському районі Києва. Його загальна площа склала 1170 кв. м, а торгова – 650 кв. м. В асортименті традиційно для мережі Novus представлено широкий асортимент м’ясних і молочних продуктів, кулінарія, хлібобулочні вироби власного виробництва, а також піца і гриль.

Обслуговують покупців чотири звичайні та дві експрес-каси. Крім того, в об’єкті розмістилася низка суборендарів, які представляють супутні послуги для клієнтів мережі Novus. В їх числі аптека, кав’ярня, лавка сухофруктів, солодощів та інші.

Відзначимо, що в цьому році Novus також планує відкрити магазин в споруджуваному неподалік (пр. Правди, 47) торгово-розважальному центрі Retroville. Раніше девелопер об’єкта заявляв, що маркет Novus в ТРЦ стане одним з найбільших для рітейлера в Україні й займатиме 10 640 кв. м.

Море Пива

Товарообіг мереж Море Пива і Hop Hey в 2019 році зріс на 13% у порівнянні з 2018-м. Про це в інтерв’ю RAU розповів генеральний директор компанії Море Пива Дмитро Молчанов. За його словами, за минулий рік рітейлер відкрив 86 торговельних точок, а завершив 2019-й запуском 400-го магазину в країні. Мережа компанії також розширилася географічно: магазини розпочали роботу в трьох нових регіонах і тепер представлені в Дніпропетровській, Запорізькій, Миколаївській, Полтавській, Кіровоградській, Черкаській, Одеській, Київській, Харківській і Херсонській областях.

«У 2020 році плануємо запустити ще приблизно 80 торгових об’єктів. В наших планах посилення позицій в Києві, а також в нових для себе регіонах: Запоріжжі, Харкові, Миколаєві та Херсоні. В якості перспективних ми розглядаємо регіони Західної України», – додав генеральний директор Море Пива.

Ашан

В українській мережі Ашан розпочав роботу пілотний магазин нового ультра-маленького формату Pick Up Point. Запуск інноваційної точки продажів відбувся 17 січня в Києві біля станції метро Почайна. Як уточнили в компанії, це найменший формат мережі, який займає всього 40 кв. м, його асортимент складається приблизно з 600 найменувань товару. Основна задача pick up point – залучення нових клієнтів, поширення та збільшення впізнаваності бренду Ашан, розповсюдження програми лояльності, інформування про послуги та переваги.

Основними інноваціями Ашан Pick Up Point стали:

  • планшети для онлайн-замовлень товарів з магазинів Ашан;
  • pick up зона – клієнт зможе замовляти онлайн, де і коли йому зручно, та потім швидко забирати товари по дорозі додому;
  • облаштована зона для кава-брейку – можливість випити чашку запашної кави, перекусити або ж зарядити смартфон;
  • каса самообслуговування (а також звичайна каса);
  • гнучкість та ротація асортименту – у продажі наявні напої, бакалія, свіжі продукти, йогурти, молоко, а також багато снеків та перекусів – товари власних торгових марок та акційні пропозиції. Також в асортименті є алкоголь і табачні вироби. Найважливішим є можливість швидко адаптувати асортимент під потреби клієнтів, адже логістика здійснюється напряму з гіпермаркету Ашан, що розташований поруч.

Салтівський м’ясокомбінат

Мережа магазинів Салтівський м’ясокомбінат в 2019 році відкрила понад 50 торгових точок у різних регіонах України. Про це в інтерв’ю виданню Бізнес розповів власник Салтівського м’ясокомбінату Денис Парамонов. За його словами, масштабування роздрібної мережі стало відповіддю компанії на швидкий розвиток тренду «магазин біля дому». При цьому в 2020 році компанія планує впроваджувати нові формати магазинів, вводити нові товарні групи, збільшувати категорії свіжого м’яса та продуктів To Go.

В той же час, виробник продовжує розширювати партнерство з національними роздрібними мережами і надалі планує активно рухатися в цьому напрямку. «Ми — виробнича компанія, і саме в цьому напрямку розвиватимемось. Що стосується продуктів та каналів їхнього збуту, то ми відповідаємо на запити ринку, а деколи навіть формуємо їх», – відзначив Парамонов.

Читайте також –

Підсумки 2019 року в FMCG: скандали, рекорди, інновації, нові формати й оновлення мереж

Про автора
Виктор Нагорский

Deputy Chief Editor Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора