Головна > Досвід > HR > Кейс IKEA: як компанія шукає співробітників в умовах пандемії
Кейс IKEA: як компанія шукає співробітників в умовах пандемії

Кейс IKEA: як компанія шукає співробітників в умовах пандемії

Перед IKEA була непроста задача — відбір на близько 100 вакансій в умовах пандемії без небезпеки для здоров’я кандидатів і співробітників. Ось як компанія підійшла до її вирішення.

Цей текст доступний також російською мовою

HR-менеджер IKEA Ukraine Вікторія Новохацьки в колонці для порталу НВ розповіла про те, як набирають персонал в компанію в умовах карантинних обмежень, на що звертають увагу та які вакансії досі відкриті. RAU публікує ключове з її колонки.

Пандемія COVID-19 внесла суттєві корективи у діяльність компаній у всьому світі. Більшість із них обмежили або призупинили пошук нових співробітників. Компанія ІКЕА в Україні, навпаки, почала активний розвиток, який потребує відповідних людських ресурсів. Як показує наш досвід, пандемія — не вирок, а вікно можливостей для покращення існуючих рекрутингових практик.

У цьому сенсі Україна стала унікальним порівняльним кейсом: ІКЕА вже двічі проводила тут масовий рекрутинг. Перша хвиля відбулася ще рік тому, до початку пандемії. Частина кандидатів, яких відібрали, вже працюють у нас, наприклад, підтримують діяльність онлайн-магазину. А з червня 2020 року почалася друга хвиля — для майбутніх позицій в магазині міського формату в Києві: від продавців-консультантів і працівників на складі до керівників відділів.

Як провести відбір на близько 100 вакансій в умовах пандемії без небезпеки для здоров’я кандидатів і співробітників, і при цьому не втратити унікальний, персоналізований підхід до набору персоналу? Це питання зацікавило не тільки нас, а й наших колег з усього світу.

Рекрутинг в інших країнах

Щоб усвідомити масштаб змін, варто розуміти, як зазвичай відбувається рекрутинг в компанії ІКЕА.

Все, що ми робимо, базується навколо глобальної місії – зробити функціональні та ретельно розроблені рішення для дому доступними для якомога більшої кількості людей. Щоб зрозуміти й відповісти на весь спектр очікувань великої кількості різноманітних клієнтів, нам потрібні так само різноманітні співробітники. Не мають значення вік або стать кандидатів, їхній сімейний статус чи особисті уподобання. Ми прагнемо створювати гендерно-збалансовані команди в рамках інклюзивної культури компанії, яку ІКЕА розвиває і в Україні.

Будь-який наш колектив має бути інклюзивним. Ми хочемо, аби співробітники вважали офіс своїм другим домом, і щоб всередині кожен почувався безпечно та знав: його або її стиль життя знайде тут підтримку.

Для всього цього необхідно, щоб співробітники щиро розділяли цінності ІКЕА. Під час відбору потенційних співробітників в усьому світі ми орієнтуємося передусім на цінності кандидатів, а вже потім оцінюємо їхні компетенції. Адже досвід і знання з часом можна набути: наприклад, новий заступник директора ІКЕА з роздрібної торгівлі у всій Європі 18 років тому починав як працівник складу на неповний робочий час.

Саме тому ми багато уваги приділяємо цінностям та лідерським якостям кандидатів, незважаючи на рівень посади, на яку відбираємо. Наша методика відбору співробітників базується на створенні дружньої та комфортної атмосфери для кандидатів, щоб максимально розкрити та зрозуміти їх як особистостей. Ми не стресуємо чи тестуємо їх, а радше просимо бути собою.

Звичайно, така методика потребує особистого контакту та «людяного» підходу. Наприклад, відбір на вищі посади зазвичай починається з індивідуальних інтерв’ю з HR-менеджером та безпосереднім керівником. Навіть для масового відбору передбачені базові телефонні співбесіди. Найкращі кандидати потім отримують запрошення до центру оцінювання. Там вони проходять симуляції реальних ситуацій, щоб ми зрозуміли підходи кандидатів до вирішення проблем. Зазвичай таке оцінювання відбувається впродовж всього дня і проходить у групах по 4 або 50 людей — для індивідуального та масового відборів, відповідно.

Як зберегти «людяний» рекрутинг в умовах дистанціювання

В умовах пандемії COVID-19 усі основні інструменти відбору — індивідуальні інтерв’ю, центри оцінювання — стали неактуальними. У квітні 2020 року виникло питання: як перевести оцінювання онлайн, при цьому не втративши ефективності та «людяності» відбору? Адже розкрити особистість людини дистанційно набагато важче, а стресовість такого відбору може бути суттєво вищою.

Ми знайшли відповідь на перетині сучасних технологій і цінностей. З одного боку, на глобальному рівні компанія запустила власну сучасну платформу для рекрутингу, Talent Recruit, котра запрацювала і в Україні. Це комплексна система, яка дозволяє повністю перевести рекрутинг онлайн та організувати усі процеси в одному застосунку — від анкетування до практичних завдань і навіть особистих чатів з кандидатами. Більше не потрібно розсилати індивідуальні e-mail чи запрошення — відтак, первинний відбір став значно ефективнішим. А завдяки розвиненій цифровій інфраструктурі та високому рівню цифрової грамотності нова система швидко прижилася в Україні.

Водночас ми приділили увагу тому, аби діджиталізація не стала на заваді «людяності» процесу. Щоб мінімізувати стрес, ми розробили оновлену систему оцінювання. Анкети та завдання стали ще коротшими та простішими, а також адаптованими до онлайн-середовища. Звичайно, залишилися й особисті співбесіди — тепер за допомогою відеоконференцій, під час яких ми так само намагаємося відтворити дружню атмосферу.

Пандемія як вікно можливостей для HR

Нова система рекрутингу отримала схвальні відгуки як від співробітників, так і від кандидатів. Українська команда фактично стала першопроходцем в організації масового рекрутингу онлайн; сподіваємося, цей досвід буде врахований і в інших країнах. Більш того, зміни зробили наш процес відбору кращим та ефективнішим, тож багато нововведень, імовірно, залишаться і в майбутньому, навіть після завершення пандемії.

Все це було б неможливим без відкритості до нових ідей і готовності до експериментів. Впродовж розробки та імплементації нової системи ми отримали безліч цінних порад від усіх колег як в Україні, так і за кордоном. Ми не зважали на те, від кого надходили ідеї: від глобальних HR-спеціалістів, колег з інших відділів чи нових співробітників, які тільки проходять тренування. Так пандемія стала каталізатором, а різноманітність та інклюзивність — рушієм еволюції у турбулентні часи. Адже саме різність поглядів та досвідів дозволила нам знайти нестандартні вирішення викликів та допомогла переключитися з добре налаштованих процесів на щось нове.

Наразі ІКЕА в Україні завершує процес прийому на роботу кандидатів першого масового відбору співробітників, який пройшов влітку 2019 року, а також продовжує другий масовий відбір. Нові вакансії відкриті як для майбутнього магазину, так і для пунктів видачі товарів: продавців-консультантів, фахівців пунктів видачі замовлень, працівників складу.

Джерело: НВ

Читайте також

Керівник IKEA в Україні: Фізичний магазин дуже важливий для нашої бізнес-концепції

Про автора