Міцний фундамент: правила життя та бізнесу віце-президента з комерційної діяльності Fozzy Group
Валерій Левенстам про початок роботи в компанії та формування команди, власні принципи в житті та бізнесі, а також про якісну їжу, подорожі та любов до своєї справи.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Топ-менеджер Fozzy Group дав обширне інтерв’ю корпоративному проекту Taste Makers by Silpo. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.
Про торгівлю, будівництво та початок роботи у Fozzy
Коли я прийшов у Fozzy, то починав насамперед як сейлз і намагався формувати команду людей, здатних продавати. Бо якщо ти вмієш добре продавати, то зможеш правильно купувати.
У моєму роду були купці, можливо, ця торгова гілка й дала про себе знати. Я торгував різними речами, і це майже завжди було пов’язано з чимось дуже інноваційним або навпаки, класичним.
Мій тато – будівельник у п’ятому поколінні, інженер та викладач. Тож вибору в мене не було, і я закінчив будівельний інститут. Однак мій випуск припав на ті часи, коли в країні не будували. Відповідно, я знову пішов навчатися й почав торгувати.
Якби мене сьогодні запитали, хто я, то, напевно, я б відповів – будівельник. Неважливо, що саме, але я все-таки будую.
Фундамент – це те, на чому стоїть будівля, і якщо закласти його неправильно, то всьому кінець. Тож я завжди намагаюся будувати на правильній основі, яка витримає будь-які негаразди.
Основа будівництва – математика. Часто талановиті люди, яким усе легко дається, ламаються через одну помилку, бо покладаються лише на талант. З математикою ти не схильний спиратися на нього і використовуєш 80% розрахунків та 20% творчості. Таким чином, шанси помилитися значно нижчі.
Про хоббі, подорожі та справу життя
Я люблю швидкість, адреналін, свого часу займався скелелазінням. У ньому є так званий момент «другої мотузки». Коли ти проходиш першу мотузку – це близько 13 поверхів, береш другу і розумієш, що якщо впадеш – то навіть інвалідом не будеш. А тому вмикається холодний розрахунок. Головне – пройти другу мотузку, а далі не має значення, скільки буде наступних.
Дуже люблю подорожувати, жартую, що колекціоную країни. Поки що в мене їх 80. Але щоразу подорожуючи, порівнюю країни, і з гордістю називаю себе українцем.
Це країна, в якій мені вдалось реалізуватися, в якій комфортно й затишно мені та моїй родині. І все, що бачиш хорошого в інших країнах, хочеться привезти сюди.
Останнім часом вивчаю іспанську мову, і там є чудовий вислів – «Чому ти себе присвятив?» Не «Чим ти займаєшся?», а саме чому себе присвячуєш. Як на мене, це чудово.
Про якісну їжу, ресторани та підбір продуктів в супермаркети
Їжа має два важливих показники: ситість та задоволення. Зараз ми рухаємось від звички просто наїдатись до пошуку вищої якості продуктів та задоволення, яке вони можуть давати.
Рівень і якість харчування за межами дому, з одного боку, безпосередньо залежать від фінансового добробуту людей і розвиваються не так, як би нам хотілося. З іншого, є тренд Eataly, який ми підхопили та реалізували в межах нашого супермаркету на Полярній. Насамперед це вибір продуктів, які є виключно смачними. Друге – ми ці продукти приготували, а гість може забрати їх додому та просто підігріти. І третє – ми це приготували, а гість може поїсти в нас. У кожному відділі працює тематичний ресторан з меню на одну сторінку. Це створює ефект різноманіття, а кожна страва доведена до досконалості.
Важливо, щоб люди знали історію продуктів, які купують, – авокадо, бананів, томатів. Свого часу ми відкрили томати з Ізраїлю, які вирощують в Аравійській пустелі. Там дуже багато сонця, бідний ґрунт і солонувата вода – і взимку, з листопада до квітня, ти отримуєш надзвичайно солодкі чері. Далі питання лише в логістиці. А тоді береш ці томати, моцарелу, трішки орегано й хорошу оливкову олію… Щастя! І ти ось так весь час розкладаєш це щастя на частини, збираєш і пояснюєш гостю.
Ти не можеш щиро вибрати продукт, не полюбивши його. А потім потрібно віддати його людині, яка в нього вірить. Важливо зустріти людину на ранніх етапах проекту, зрозуміти принцип її мислення й довірити їй його втілення. Це буде її дитям, а ти лише вноситимеш корективи.
Неможливо навчити людину, яка не хоче цього. Потрібен вогник в очах і щире бажання зробити щось круте.
Спочатку потрібно зробити так, щоб продукт був доступний, оцінений гостем, потім забезпечити його стабільність, а тоді знову дбати про зростання якості. Ми займаємось оригінальними продуктами, які не є дешевими, але гості їх справді цінують.
Джерело: Taste Makers by Silpo
Читайте також –
Геннадий Буткевич, АТБ: Во времена Януковича нас настоятельно пытались «купить»