Призначення року в рітейлі: Sportmaster, Dream Town, Цитрус, Respublika та інші
Головні зміни в керівництві українських компаній сфер рітейлу, девелопменту та суміжних галузей в минулому році.
Цей матеріал доступний російською мовою
Dream Town
На початку 2020-го значні зміни в структурі керівництва відбулися в одному з найбільших та найуспішніших ТРЦ Києва – Dream Town. Cпіввласники об’єкту оголосили про те, що залишають операційне управління проектом і впроваджують посаду керуючого директора. Її зайняв колишній керівник одеського ТРЦ Riviera Роман Ємець. Його загальний стаж роботи в сфері рітейлу і комерційної нерухомості складає понад 15 років. Крім роботи в Riviera, він займався реконцептом торговельного центру Пасаж в Одесі, був директором ТРЦ Aladdin в Києві, керував проектами девелоперської компанії Ceetrus Ukraine (раніше Immochan Ukraine), а також працював у міжнародній консалтинговій компанії JLL. До призначення на посаду керуючого директора Dream Town топ-менеджер працював директором з управління активами групи Vertex United, в яку входять, зокрема, готелi «Брістоль», «Лондонська» в Одесі та «Президент-Готель» в Києві.
Вже в червні керуючу команду ТРЦ Dream Town посилила Надія Лінська, яка зайняла посаду директора з маркетингу. Раніше вона займала аналогічні посади в ТРЦ Ocean Plaza і МФК Gulliver, а її загальний стаж в маркетингу (в основному в сфері fashion retail і development) складає близько 20-ти років. Перш ніж перейти в сферу девелопменту, Надія більше десяти років вела напрям маркетингу і реклами в мережі універмагів Grand Gallery (в їх портфелі більше сотні європейських брендів середнього і преміального сегментів), мережах Milavitsa, Lauma та інших. Після звільнення з МФК Gulliver в 2017 році та невеликої перерви в професійній діяльності, Надія співпрацювала з проектами різної складності: від стартапів і фінтех-проектів до роздробу і HoReCa. Як зазначав Роман Емець, на посаді директора з маркетингу перед Лінською були поставлені завдання з розробки стратегії та впровадження планів, пов’язаних з реновацією ТРЦ.
Arricano
Низка кадрових змін також сталася в девелоперській компанії Arricano, яка управляє столичними ТРЦ Проспект і РайON, а також регіональними City Mall (Запоріжжя) і Сонячна галерея (Кривий Ріг). Зокрема, на початку року посаду маркетинг-директора компанії залишила Наталія Дмитренко, яка займала пост CMO Arricano близько п’яти років. З 1 липня 2020-го її місце зайняла Олена Погодіна, яка працює в Arricano з 2017 року: спочатку на посаді digital-менеджера, а потім – заступника директора з маркетингу. Протягом цього часу Олена очолювала напрям з розвитку діджитальних і маркетингових проектів для всіх ТРЦ Arricano.
Крім того, влітку минулого року позицію директора департаменту торгових площ Arricano зайняв Денис Корнута. Раніше він працював в таких консалтингових і девелоперських компаніях як Cushman & Wakefield, JLL, City Capital Group і UTG. Він надавав комплексний супровід для проектів ТРЦ Alexander Plaza, Cosmopolite Multimall, СТРЦ Spartak, ТРЦ Victoria Gardens і ТРЦ Veles. Загальний стаж топ-менеджера – понад вісім років роботи на ринку торговельної нерухомості. Раніше посаду в.о. директора департаменту торгівельних площ Arricano займала Наталія Денисів. Її було призначено на цей пост в січні 2020 року, після того як Анну Чуботіну, яка очолювала департамент з березня 2016 року, було затверджено в якості СЕО Arricano.
Sportmaster
На початку червня також стало відомо про зміну керівництва в компанії Sportmaster Ukraine: Людмила Книш змінила на посту СЕО Ігоря Чернова, який очолював компанію більше 16-ти років, а тепер повністю зосередиться на розвитку польського підрозділу міжнародної групи компаній Sportmaster. До команди Sportmaster Людмила приєдналася в 2005 році, послідовно очолювала підрозділи «Служба запобігання втрат», «Безпека», а згодом була призначена операційним директором. На посту CEO ключовими та пріоритетними завданнями Людмили залишаються розвиток і підвищення ефективності всіх процесів, що впливають на бізнес.
Як повідомлялося, ключовими та пріоритетними завданнями Людмили на посаді СЕО залишилися розвиток і підвищення ефективності всіх процесів, що впливають на бізнес. «Я ніколи не розглядала зміни у функціоналі чи збільшення відповідальності як труднощі. Для мене це особистісний розвиток, отримання нового досвіду і знань, в тому числі в такий складний час. Що стосується складнощів, то для компанії залишається пріоритетним збереження персоналу і робочих місць, і ми готові зіткнутися з будь-якими труднощами для збереження нашого колективу», – коментувала призначення новий генеральний директор Sportmaster Ukraine.
Цитрус
У липні генеральним директором мережі магазинів електроніки Цитрус був призначений Вадим Лисюк, який вже очолював компанію в кризовий період 2014-16 років. Як повідомила RAU прес-служба компанії, під час попередньої каденції на посаді СЕО топ-менеджер реалізував велику кількість сміливих і принципово нових ідей. Зокрема, були трансформовані комерційна і маркетингова функції. У компанії з’явилися бренд-менеджери, які стали сполучною ланкою між продавцями і командою маркетингу, що значно полегшило робочий процес. Тоді ж Цитрус почав відкривати нові формати інтерактивних магазинів, а пріоритетом рітейлера стала клієнтоорієнтованість. Цього ж разу перед керівником поставили завдання по збільшенню частки ринку Цитрус і виведення сервісу на якісно новий рівень.
Слід зазначити, що після приходу нового СЕО в Цитрус виник корпоративний конфлікт. Співзасновник мережі магазинів Дмитро Зінченко звинуватив у рейдерському захопленні компанії свого партнера Григорія Топала. Згідно однієї з версій, оприлюднених виданням AIN.UA, конфлікти між засновниками існували давно, але причиною останніх подій могло стати саме призначення Лисюка. Нібито сварка між Зінченком і Топалом сталася через неузгодження функцій нового керівника. У той же час, як розповідав порталу Delo.ua сам Зінченко, вже протягом місяця з початку конфлікту компанію залишили кілька топ-менеджерів. Серед них операційний директор Олександр Чистяков і керівник онлайн-бізнесу Віталій Пилипенко.
Фокстрот
В середині минулого літа пост комерційного директора мережі магазинів побутової техніки та електроніки Фокстрот зайняв В’ячеслав Склонний. Раніше він обіймав посаду начальника служби управління асортиментом рітейлера. Як повідомила RAU прес-служба компанії, В’ячеслав працює в сфері рітейлу побутової техніки та електроніки з 2012 року. У мережі Фокстрот – з квітня 2019 року. Головний акцент в роботі підзвітної йому служби за останній рік було зроблено на розробці та впровадженні системи форматів магазинів в контексті ребрендингу і репозиціонування компанії.
Перед новим CCO Фокстрот поставив завдання виконання стратегічних цілей компанії, підвищення ефективності комерційної моделі та посилення позицій бренду на ринку. «Оскільки нинішня команда управління комерції стояла практично біля витоків формування нового позиціонування Фокстрот, вважаю за необхідне продовжити заданий курс, працювати над подальшим органічним розвитком формату мережі, розробляти і впроваджувати рішення, які допоможуть утримувати лідерство в категорії продажів побутової техніки та електроніки», – коментував В’ячеслав Склонний.
Intertop Ukraine
Наприкінці серпня з компанії Intertop Ukraine пішла Валерія Толочина, яка очолювала департамент маркетингу найбільшої взуттєвої мережі України близько десяти років. Загалом же Валерія більше 17-ти років працює в сфері реклами, маркетингу і PR. З 2010 року – маркетинг-директор омніканального fashion-рітейлера Intertop Ukraine, що об’єднує мережі магазинів взуття та одягу Intertop, Armani Exchange, Emporio Armani, Clarks, Ecco, Geox, Marc O’Polo, Napapijri, Skechers, Timberland, The North Face та онлайн-магазин intertop.ua. Пізніше стало відомо, що новим місцем роботи Толочиної стала компанія MEGOGO.
Новим маркетинг-директором Intertop Ukraine стала Марія Самплавська, яка в компанії вже 8 років, а останнім часом обіймала посаду керівника сектору бренд-маркетингу. Раніше вона працювала в мережевому рекламному агентстві повного циклу, провідній українській FMCG-компанії та мережевому креативному агентстві. «За роки роботи в Intertop Ukraine я встигла попрацювати з усіма нашими ключовими брендами та щиро полюбила їх, а амбітні плани компанії стали і моїм особистим викликом. Ми й надалі будемо знайомити українського споживача з новими брендами, реалізовувати яскраві проекти, посилювати позиції онлайн, а також втілювати найкращий customer experience в українському модному рітейлі», — коментувала нова CMO Intertop Ukraine.
АНЦ
У жовтні стало відомо, що генеральним директором мережі аптек АНЦ – найбільшого аптечного оператора України – було призначено Миколу Щербину. Як повідомила RAU прес-служба компанії, Щербина має більше десяти років досвіду в сфері розвитку систем менеджменту та маркетингу великих національних компаній. Зокрема, останні два роки Микола обіймав посаду директора зі стратегії та розвитку керуючої компанії мереж EVA та Varus. А до цього топ-менеджер вісім років присвятив роботі на керівних посадах в ПриватБанку: спочатку керівником департаменту стратегічного менеджменту, а з 2015 до 2018 року – маркетинг-директором банку.
Як повідомлялося, першочерговими задачами Щербини на посаді генерального директора АНЦ були впровадження системи регулярного менеджменту на всіх рівнях, розвиток культури інновацій та цифрова трансформація компанії.
Respublika
Восени минулого року посаду СЕО столичного торгово-розважального центру Respublika зайняла Юлія Щаслива. Згідно з інформацією, яку топ-менеджер розмістила на своїй сторінці в соціальній мережі Linkedin, вона була призначена на пост генерального директора ТРЦ Respublika з листопада. Раніше, з квітня 2016 року і до вересня 2020-го, Щаслива працювала в компанії ТЕК Енергоінвест, де займала посади керівника департаменту оренди, а пізніше, з грудня 2017-го – генерального директора. До цього вона вісім років (квітень 2008 – квітень 2016) очолювала департамент оренди девелоперської компанії Arricano, в якій відповідала за розробку орендної концепції, здачу в оренду і подальше управління проектами групи загальною площею більше 300 000 кв. м.
Відзначимо, що Анна Закомірна, яка керувала проектом ТРЦ Respublika останні півтора роки, продовжить роботу в компанії. В коментарі RAU вона уточнила, що тепер займатиме пост операційного директора. «Я залишуся працювати у виконавчому органі на позиції операційний директор і продовжу прикладати всі зусилля і знання для успішної реалізації ТРЦ Respublika та інших проектів в рамках ТРЦ, в тому числі – високотехнологічного сімейного розважального центру», – зазначила Закомірна.
Читайте також огляд найважливіших кадрових перестановок у 2019 році –
Призначення року в рітейлі: АТБ, Metro, Фокстрот, McDonald’s, Сільпо, Цитрус та інші