Валерій Бондарь, АТБ: Як мережа змінила підхід до маркетингу під час війни

Валерій Бондарь, АТБ: Як мережа змінила підхід до маркетингу під час війни

13.10.2022 09:00
  2920
Дарія Осіїк

Маркетинг-директор АТБ Валерій Бондарь під час свого виступу на Українському маркетинг-форумі розповів як мережа АТБ працює в умовах повномаштабного вторгення рф, про зміни в управлінні та маркетингу через війну та як рітейлер допомагає армії та українцям.

Про стан мережі до війни

В 2021 році наш товарообіг складав майже 180 млрд грн. Щодня ми мали понад 3 млн чеків, а за день до війни у нас було 1303 працюючих магазинів по всій країні.

Про втрати мережі

Магазини АТБ присутні у всіх великих, середніх та майже у всіх маленьких містах України. Через великий розмір мережі після початку війни ми постраждали дуже сильно. Зокрема, ми втратили два розподільчих центри і один наш РЦ зараз знаходиться на непідконтрольній території.

Також у нас пошкоджено 146 магазинів, 14 магазинів повністю розграбовано і ще декілька магазинів знаходяться в окупованих регіонах. Їх експлуатують, там відкрили потворні копії АТБ, але я не вважаю їх втраченими, бо вірю, що вони будуть звільнені, і ми скоро знову повісимо там наші вивіски. 

Про команду

Через тиждень після початку війни дуже багато з нашої команди покинули свої домівки – приблизно четверта частина офімних працівників виїхали закордон, а ще четверта частина – переїхали в безпечніші регіони України. Але я пишаюсь, що за час війни жодна людина в команді маркетингу не була скорочена.

Про зміни в процесах

В день війни ми зупинили усі акційні активності. Також ми відмінили усю рекламну діяльність та зупинили розробку планограм. Це дуже важливо для магазинів, оскільки саме за планограмами розставляється товар. Після цього наші співробітники робили це самі. І це було круто. 

Через два дні після початку війни ми зупинили інтернет-магазин, і у нас настала повна катастрофа в трейд-маркетингу. 

Ми перестали бути маркетологами і перетворили свій відділ у волонтерський штаб. Ми зробили це, бо до АТБ з першого дня війни почали звертатися благодійні організації, волонтерські фонди, районні адміністрації, військові адміністрації та інші. Ми допомагали майже всім.

Про допомогу армії та українцям

Також ми прийняли рішення про безкоштовне надання їжі ЗСУ по всій країні за посвідченням. І так ми надавали продукти протягом двох місяців. Також ми активно допомагали великим фондам та лікарням. 

Була історія, коли наші співробітники вночі збирали фуру з продуктами для Охмадиту в розподільчому центрі, біля якого вже велись активні бої. Водій, який віз цю фуру в лікарню, потрапив на одному з блокпостів під ракетний обстріл і був поранений. Його забрав родич, в якого він переночував, але на ранок він зібрався і з пораненою ногою довіз ці продукти в лікарню дітям. Головна лікарка, яка його зустрічала, плакала. І таких історій у нас багато. Це про те, як АТБ працювала всі ці дні. 

Ми розуміли, що як лідер українського продуктового рітейлу ми маємо відповідальність у запезпеченні продовольчої безпеки країни. Тому прийняли рішення комунікувати перемогу, бо в нас просто немає іншого виходу. І, не змовляючись, разом з іншими мережами ми почали говорити про “руський воєнний корабль” і таке інше. 

Вже в березні у нас відновилась електронна торгівля.

Ще ми вирішили робити те, що потрібно нашому покупцеві. А йому потрібно було допомагати армії, але бути впевненим в реальності цієї допомоги. Тому в усіх магазинах ми ставили візки, в які можна було складати допомогу ТрО та ЗСУ. Таким чином ми зібрали багато сотень тон їжі, ліків, батарейок, ліхтариків та багато інше. Цей проект працює і зараз. В магазинах у Дніпрі ми розмітили спеціальними цінниками ті товари, яких дійсно потребує ЗСУ. 

В квітні на залізничний вокзал Краматорська прилетіла ракета, багато людей постраждало, а в одній сім’ї мама і її донька Яна втратили кінцівки. Після цієї історії ми запустили проект “Незламні”, який покликаний допомагати відновлюватись таким людям. 

Про проект “Брайти” про українських супергероїв

Вже під час війни запустили короткотермінову акцію лояльності для наших покупців, яка зроблена у формі гри. ЇЇ основна аудиторія – діти. Назва цієї гейміфікованої акції Tower Defens зі спеціальним додатком. Ми вигадали для цієї гри Всесвіт українських супергероїв: Привид Києва, Байрактар, Патрон та інших, яких можна отримати разом з чеком за покупки. У цій грі наші герої боряться проти хвиль наступаючих орків. А у другій хвилі гри наші герої вже робитимуть наступ. 

Весь прибуток від цієї акції, який склав 20 мин грн, ми перевели на лікарню для реабілітації поранених і постраждалих українців. 

На четвертий день ця гра була в топі. Ми отримала 15 млн органічних переглядів роликів у ТікТок про цю гру, які створили діти та 15 млн переглядів у YouТube. В ТікТок вони розповідали про саму гру, а в YouТube вони робили розпаковку героїв. 

А ще наші герої стали оберегами для наших воїнів, які їм дарували їхні діти. Тому це наші обереги, які ми створили для дітей та їх батьків, які воюють. 

Якщо ж говорити про нашу стратегію на майбутнє, то у нас буде багато відкриттів у містах, стели яких ви бачите на фото:

Читайте також – 

Stop fake: у НАБУ спростували звинувачення АТБ у продажу гуманітарної допомоги


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку