Топ-20 рітейлерів України за версією Forbes Ukraine

Топ-20 рітейлерів України за версією Forbes Ukraine

06.11.2023 09:00
  6725
Костянтин Симоненко

Український журнал Forbes опублікував черговий рейтинг найбільших приватних компаній країни за обсягами виручки. Всього в переліку з 200 підприємств експерти вибрали 20 компаній з рітейлу та суміжних сфер.

Видання Forbes Ukraine в своєму жовтневому номері представило рейтинг 200 найбільших приватних компаній, які працюють в Україні, за розміром доходу. Проте цьогоріч кількість компаній удвічі більша ніж зазвичай, а також сам рейтинг був розбитий на 15 галузей, в яких експерти видання виокремили лідерів за виторгом у 2022 році. Зокрема, серед них є компанії сфери роздрібної торгівлі та суміжних галузей (включаючи продаж автомобілів та запчастин до них) і e-commerce. Згідно з розрахунками редакції, сукупна виручка всіх учасників рейтингу складає 3 трлн грн, або 26% виторгу всього українського бізнесу. І не останню роль в цьому відіграють оператори роздрібної торгівлі. Хоча змогли наростити виручку далеко не всі. Зростання показників (хоча б у гривневому еквіваленті) показали тільки 8 компаній, при загальному показнику по 200 компаніям – 48% тих, хто зберіг або збільшив виручку.

Перші серед рівних

Так, у першій п’ятірці лідерів в галузі рітейлу тільки Fozzy Group показав у 2022 році приріст виторгу на 3%, до 93,2 млрд грн. Проте чи вдалося отримати прибуток – невідомо, оскільки компанія не розкриває всі фінансові показники. Зокрема, головна мережа рітейлера демонструє збитки: ТОВ “Сільпо-Фуд”, що входить до торгово-промислової групи Fozzy Group і розвиває мережу продуктових супермаркетів Сільпо, за підсумками 2022 року збільшило чистий збиток у 4,1 рази – до 7,6 млрд грн.

Беззаперечний лідер як за кількістю магазинів так і за розміром виручки – мережа АТБ – лише трохи не дотягнула до результатів довоєнного 2021 року з показником виторгу у 148,3 млрд грн. Але цей рітейлер, на відміну від Сільпо, отримав прибуток у розмірі 2,5 млрд грн. Компанія планує закінчити поточний рік із оборотом у 200 млрд грн, розширивши мережу до 1209 магазинів. Нагадаємо, до війни АТБ мав 1320 торгових точок.

Найбільший оператор магазинів формату DIY – група компаній Епіцентр, яка займає трете місце за розміром виручки, отримала найвищий прибуток – майже 3,7 млрд грн, маючи виторг у 1,5-2 рази менше, ніж у зазначених продуктових рітейлерів. Що може пояснюватися більшою маржинальністю будівельного рітейлу.

Найспритніші гравці 2022-го

Найбільш вражаючі показники збільшення фінансового результату показала мережа магазинів Аврора, яка працює у форматі dollar store. За минулий рік вона наростила виручку у 2,4 рази, до майже 14 млрд грн. Отримавши при цьому прибуток у майже 2,3 млрд грн. В поточному році мережа розвивається не менш стрімко, відкривши 500 нових торгових точок – уп’ятеро більше ніж торік. Завершити 2023 рік в компанії планують на позначці 1300 магазинів та з оборотом у 25 млрд грн.

Серед продуктових рітейлерів значно наростив обороти Файно маркет (Вересень Плюс) – мережа, яка активно розвивається в центральних областях країни та нещодавно відкрила перший магазин на Одещині. За минулий рік її виторг збільшився на 84%, до 5,7 млрд грн. Вже навесні цього року Файно Маркет відкрила свій ювілейний 150-й магазин й наразі мережа налічує 168 торгових точок. Вона входить у топ-10 рітейлерів за кількістю точок, займаючи другу сходинку за темпами відкриттів у першому півріччі 2023 року.

Хороші темпи приросту виручки (+37%) продемонструвала також данська мережа магазинів товарів для дому JYSK, досягши показника у 4,8 млрд грн. При цьому прибуток компанії склав 1,1 млрд грн.

Втрати через війну

Воєнні дії, що спричинили закриття деяких торгових точок, втрату складів та магазинів з товаром, найбільше позначилися на результатах роботи національних рітейлерів, зокрема, магазинів побутової техніки та електроніки. Найбільш значні втрати показала мережа магазинів Eldorado, виручка якої впала в 2022 році на 49%, до 7,3 млрд грн. Фінансові труднощі компанія відчувала й до повномасштабного вторгнення, але знищення складу компанії під Броварами та втрата 11 магазинів і пошкодження ще шести поставили мережу на межу банкрутства.

Значне падіння виторгу (-35%) зазнала також мережа Фокстрот, чий оборот скоротився до 9,8 млрд грн. Лише втрата складу в Гостомелі обійшлася мережі у 600 млн грн.

В цьому сегменті рітейлу найменший спад оборотів показала  мережа Comfy (-16%), яка за підсумками 2022-го навіть спрацювала «в плюс» на 2 млн грн. Мережа Comfy до 24 лютого 2022 року налічувала 97 магазинів. Станом на жовтень 2022 року в мережі Comfy працювало 80 магазинів. Компанія активно займалася переформатуванням мережі та ланцюгів постачання, відкривши регіональний склад у Львові. У червні 2023 року за два дні відкрилися одразу чотири магазини й до кінця року мережа має збільшитися до 101 точки.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку