Головна > Аналітика > Регіональний зріз: як розвивався рітейл України по областям в 2019 році (інфографіка)
Регіональний зріз: як розвивався рітейл України по областям в 2019 році (інфографіка)

Регіональний зріз: як розвивався рітейл України по областям в 2019 році (інфографіка)

У 2019-му оборот роздрібної торгівлі України майже досяг 1,1 трлн грн, збільшившись за 12 місяців на 10,5%. В яких регіонах доходи рітейлерів росли швидше, а де – повільніше.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Минулий рік можна без сумніву назвати успішним для української сфери торгівлі – її сумарний оборот вперше перевищив психологічний бар’єр в трильйон гривень: за даними Держстату, юридичні та фізичні особи наторгували на 1 трлн 96 млрд 692 млн гривень. За 2019-й оборот даної сфери економіки зріс на солідні 10,5%, помітно обігнавши більшість інших галузей. Для порівняння – в 2018 році сумарна виручка торговців всіх розмірів і форм власності досягла 928,6 млрд грн, а зростання рік до року склало 6,1%.

Ще більш показовим є прискорення темпів зростання у випадку з роздрібними компаніями, тобто без урахування ФОП, які працюють у сфері торгівлі. Рітейлери забезпечили левову частку роздрібних продажів – 795,2 млрд грн, на 11,6% більше, ніж в 2018-му. Знову-таки, якщо порівнювати 2018-й і 2017-й, то тоді Держстат зафіксував збільшення товарообігу підприємств всього на 5,6%. А в минулому році темпи зростання виручки рітейлерів подвоїлися. Вражаючий ривок.

Втім, далеко не всі регіони України можуть похвалитися такими успіхами. Деякі області по зростанню роздрібного товарообігу помітно відстали, а в Чернівецькій навіть зафіксували падіння виручки рітейлерів на 1,5%. У межах статистичної похибки, але все одно факт насторожує: у минулому році в області зростання обороту склало 4,7%.

Для збільшення зображення натисніть на нього

Ще кілька цікавих спостережень. Хоча столиця й залишається найбільшим ринком країни – оборот рітейлерів за 2019-й досяг 185,7 млрд грн – за темпами зростання Київ навіть не входить до трійці лідерів. А випереджає всіх Київська область – за рік товарообіг роздрібної торгівлі зріс на 20,8%, що дозволило області увійти до топ-3 регіонів по виручці в абсолютних цифрах. За рік підприємства Київщини наторгували на 64,2 млрд грн. Попереду – лише Дніпропетровська (79,4 млрд грн) і, власне, Київ, який поза конкуренцією. Зате позаду залишилися Одеська (63,7 млрд грн), Харківська (58,7 млрд грн) та Львівська (50,1 млрд грн) області. Тобто навіть без урахування столиці Київська область по товарообігу роздрібної торгівлі випереджає три з п’яти міст-мільйонників. А сумарно Київський регіон забезпечує трохи менше третини всього доходу рітейлерів.

Також звертає на себе увагу різке зростання виручки рітейл-компаній у Вінницькій (+19,1%) і Тернопільській (+16%) областях. При цьому за абсолютними цифрами товарообігу (8,8 млрд грн) остання залишається в числі аутсайдерів, випереджаючи лише Луганську область (значна частина якої знаходиться під контролем проросійських бойовиків, оборот роздрібної торгівлі – 5,1 млрд грн) та Чернівецьку (8,4 млрд грн).

Варто зазначити, що українська сфера рітейлу досягла нинішніх успіхів у дуже непростій ситуації. Рік двох виборів зазвичай викликає насторожене ставлення споживачів, і продажі навіть кілька скорочуються. Цього ж разу українці, навпаки, охоче витрачали гроші, що можна пояснити стабільністю та зміцнененням гривні, надією на поліпшення загальноекономічної ситуації та побоюваннями з приводу можливих пертурбацій, що призведе до чергового знецінення національної валюти. Чи збережуться в 2020 році такі темпи зростання, залежить багато в чому від дій уряду, темпів розвитку економіки та зростання реальних доходів споживачів, а також ситуації на Сході України. У разі ескалації конфлікту рітейлерів, швидше за все, чекають непрості часи: українці знову почнуть відкладати гроші «на чорний день».

Читайте также –

Рік роздробу: як в 2018-му торгували рітейлери України по областям (інфографіка)

Про автора
Иван Зайцев

Editor-in-chief Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора
Николай Маранчак

Журналист / Head of Digital Marketing Ассоциации ритейлеров Украины

Всі статті від автора