П’ять секретів успіху IKEA: як найбільш очікуваний бренд в Україні став прикладом для наслідування
Як очікується, навесні 2020 року відбудеться запуск офіційного інтернет-магазину IKEA в Україні. Що наші підприємці можуть почерпнути у шведського гіганта.
Цей матеріал доступний російською мовою
У вересні 2018 року шведська компанія IKEA офіційно заявила про відкриття першого в Україні магазину в форматі city store в 2019 році. Об’єкт повинен був відкритися в київському ТРЦ Ocean Mall. Однак пізніше рітейлер заявив, що в зв’язку з затримкою будівництва ТРЦ компанія розглядає альтернативні шляхи запуску бізнесу в Україні. Потім найбільший в Європі рітейлер меблів і товарів для дому оновив план виходу на український ринок, вирішивши до відкриття фізичних точок запустити інтернет-магазин навесні 2020 року.
Генеральний директор Quantum Media Group Арі Золдан в матеріалі для Inc. розповів, чому бізнес може навчитися у цього виробника меблів, який став майже іконою роздрібного шопінгу. Редакція MC Today опублікувала переклад цього матеріалу, адаптовану версію якого RAU пропонує вашій увазі.
Зберігайте вірність своєму бренду
IKEA – компанія-гігант з сотнями магазинів в 24 країнах світу. Її товарний ряд за доступними цінами в корені змінив меблеву промисловість. Але споживачам важливі не тільки ціни, їх приваблює щось більше.
Своїм успіхом IKEA в значній мірі зобов’язана сталості іміджу. Компанія дотримується свого фірмового стилю у всіх 24-х країнах, в яких знаходяться її магазини. Клієнти цінують цю сталість. Бренд стає чимось рідним. І це приваблює.
Можна підібрати офісні меблі під дизайн приймальні, додати відповідні килимки і розставити по всьому приміщенню прикраси в тон. Головне – створити відчуття єдності інтер’єру і підтримувати його, незалежно від вашої площі.
Надайте клієнту максимальну свободу
Шопінг в IKEA привабливий ще й тим, що більшість предметів меблів покупці збирають самостійно. Так клієнтам здається, що вони теж доклали руку до створення продукції.
Залучайте людей, а не їхні гаманці
При вході в магазин IKEA товар не відразу впадає в очі. Навпаки, його ще потрібно пошукати. Спочатку клієнтів зустрічає ігрова зона для дітей. Через пару метрів – запахи ресторану. Тепер гість не хоче залишати це місце.
Рітейлер розуміє практичні та емоційні потреби своїх клієнтів. Це і чіпляє кожного відвідувача. Так починається лояльність.
Будьте практичними
В інтернет-магазинах покупцеві доводиться перегортати купу речей, які йому, здається, не потрібні. А може потрібні?
Магазин IKEA оформлений так, що всі до єдиного товари представлені в практичному застосуванні. «Пастка» в тому, що магазин схожий на реальний будинок. Це допомагає покупцям швидше приймати рішення. У всіх відділах часто є зручні рулетки і олівці, щоб можна було підібрати відповідні габарити.
Станьте генієм маркетингу
У 2015 році IKEA випустила каталог, а до нього забавну рекламу BOOKbook, де оспівувалися переваги реальної паперової книги. Це була смішна пародія на Apple, яка завдяки своїй щирості і прямоті сподобалася користувачам YouTube у всіх куточках світу.
Маркетингові прийоми шведів несуть свіжий посил. Компанія не втрачає свій імідж раціональності і практичності, при цьому йде в ногу з постійно мінливими потребами клієнтів.
Її реклама багатогранна і привертає всіх потенційних покупців, використовуючи різні засоби: щорічні каталоги, акції в соцмережах і помітні оголошення. Будучи міжнародною мережею, IKEA створює свій рекламний контент з урахуванням унікальної специфіки різних культур.
Більшість малих підприємств не можуть дозволити собі екстравагантний дизайн і дорогі іміджеві кампанії. Власникам невеликих компаній доводиться ламати голову не тільки над самим задумом, але і над тим, як його реалізувати без значних витрат.
Джерело MC Today
Читайте також –
Підлаштуватися під клієнта: як в IKEA завдяки підготовці співробітників збільшують продажі