Головна > Новини > Новини компаній > Новини FMCG за вересень: угода Novus та Billa, шаурма від МХП та найкращі торговельні мережі року
Новини FMCG за вересень: угода Novus та Billa, шаурма від МХП та найкращі торговельні мережі року

Новини FMCG за вересень: угода Novus та Billa, шаурма від МХП та найкращі торговельні мережі року

Сільпо, КОЛО і Metro стали найкращими рітейлерами року, Novus домовився про придбання мережі магазинів Billa, Миронівський хлібопродукт розпочав розвиток точок з шаурмою, Ашан наростив онлайн-продажі та інші новини українського ринку FMCG у вересні.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Шаурма від МХП

Власник найбільшого в Україні виробника курятини відкрив першу точку під брендом Döner Market, де готують шаурму. Перший заклад нового проекту Юрія Косюка відкрився 23 вересня в Києві. Як розповів  LIGA.net керівник управління  роботи з франчайзингу в МХП Дмитро Морозов, проект, як і три попередні (М’ясомаркет, Секрети Шефа та закусочна “Хо Перекусити?”), будуть розвиватися по франшизі. Сума входу в проект для партнерів компанії, за його словами, не перевищить $8000-10 000.

За словами Юрія Косюка, протягом двох років МХП разом із партнерами відкриє в Україні близько двох тисяч точок Döner Market.Загалом же, за словами Морозова, в планах МХП – створення цілого маркетплейсу для бізнесу, коли партнери холдингу зможуть працювати відразу в декількох форматах, що пропонує компанія.

Окрім цього, 18 вересня МХП представив киянам перший в столиці М’ясомаркет – в ЖК «Софія» за адресою Софіївська Борщагівка, вулиця Миру, 36. Раніше торгові точки мережі відкрилися в Миколаєві, Кропивницькому, Сумах, Ковелі, Черкасах і Дубно. Всього до кінця року компанія планує відкрити близько 50-ти магазинів нового формату в різних регіонах країни. Кожен з них буде відповідати запитам місцевого споживача.

Novus поглинає мережу Billa

Компанія Consul Trade House UAB (єдиний учасник ТОВ «Новус Україна») та Rewe International AG досягли угоди про покупку 100% частки у статутному капіталі «Білла-Україна», яка володіє мережею супермаркетів під торговою маркою Billa на території України. Як повідомила RAU прес-служба Novus, наразі триває фінальне схвалення угоди Антимонопольним комітетом. А про завершення угоди та подальші плани розвитку буде оголошено додатково, після отримання дозволів регуляторних органів.

Зараз австрійська мережа Billa, що входить у REWE Group, налічує 35 магазинів в Україні, розташованих у Києві, Київській області та Житомирі. Свого часу вона була першим міжнародним рітейлером, що вийшов на український ринок. Компанія прийшла в Україну на початку 2000-х років, відкривши магазини в Києві, Харкові та Дніпрі, а найбільшого розвитку досягла в кризовий 2014-й, коли кількість об’єктів досягла 39-ти. На той час магазини рітейлера працювали в 16-ти містах 9-ти областей країни. Однак в 2017 році компанія вирішила піти з регіонів країни, сконцентрувавшись на розвитку в Києві та Київській області. Детальніше про угоду та її наслідки читайте в окремому матеріалі RAU.

Нові дизайнерські Сільпо

Мережа супермаркетів Сільпо у вересні поповнилася двома новими дизайнерськими магазинами. Зокрема, один з магазинів рітейлера розпочав роботу у вінницькому ТРЦ Plaza Park. Новий торговельний об’єкт мережі площею 1740 кв. м розмістився на вулиці Келецькій, 121. Цей район містяни називають «Вишенька» – поруч тече річка з такою ж назвою, а раніше на цьому місці було однойменне село. Саме тому команда Сільпо створила простір з історичною назвою району і зібрала в новому супермаркеті все, що пов’язано з вишнями. Детальний фотоогляд магазину доступний за посиланням.

Ще один супермаркет Сільпо в минулому місяці розпочав роботу у дніпровському ТРЦ Апполо на вулиці Титова, 36. Він зайняв більше 2300 кв. м площі та був присвячений відомому вченому Ніколі Теслі та його винаходам. Серед іншого, тут можна дізнатися про його вежу Ворденкліф, плазмову лампу, котушки, що генерують електричні розряди тощо. Нагадаємо, станом на серпень 2020-го мережа Сільпо налічувала 265 супермаркетів в Україні, в тому числі 4 делікатес-маркети Le Silpo.

Рукавичка розширює мережу

В кінці вересня-на початку жовтня західноукраїнська мережа Рукавичка відкрила відразу п’ять нових магазинів у Львові: на вул. Стрийській, 108, вул. Б. Хмельницького, 99, вул. Мельника, 8 Б, вул. Замарстинівській, 43 і вул. Тершаківців, 1. Як повідомила RAU прес-служба компанії, збільшення кількості магазинів – логічне рішенням після впровадження переформатування мережі. Всі нові супермаркети площею від до 100 до 348 кв. м розпочали роботу в оновленому форматі та дизайні концепції зручного супермаркету. Тому незалежно від площі торгового приміщення, супермаркети будуть обладнані так, щоб покупцям було зручно робити закупи, а також вони змогли поласувати свіжою випічкою та фірмовою піцою.

З відкриттям нових торговельних точок кількість магазинів Рукавичка у Львові зросла до 45-ти. Загалом же мережа налічує вже 172 супермаркети в країні. При цьому вже до кінця поточного року рітейлер планує досягти позначки в 180 магазинів. Нагадаємо, мережа Рукавичка належить компанії Львівхолод, яка також володіє власним розподільчим центром, м’ясопереробним цехом та акредитованою харчовою лабораторією.

Оновлення магазинів Арсен

Ще одна торговельна мережа Західної України – Арсен – продовжує оновлення своїх магазинів. Як повідомила RAU прес-служба компанії, 7 вересня закрився на реконструкцію найстарший Арсен у Львові, збудований ще в 2002 році на проспекті Червоної Калини, 60. При цьому магазин планують відкрити вже у листопаді в абсолютно новій концепції зі зміненим логотипом, оновленим фірмовим стилем та дизайном. Також заплановане повне оновлення фасаду будівлі та інтер’єру магазину.

Зміни торкнуться не лише технічної частини, а й комерційної. Рітейлер представить новий підхід до наповнення асортименту, зокрема у продажу з’явиться продукція місцевих виробників, фермерських господарств, суттєво зросте вибір свіжого м’яса, риби, овочів, фруктів, імпортних та крафтових продуктів тощо. Нагадаємо, перший супермаркет Арсен в новому форматі було відкрито у серпні минулого року.

Окрім цього, в компанії спростували чутки про відмову від масштабного будівництва торгово-розважального центру на місці супермаркеті, що оновлюється. Проте заявили про відкладення термінів реалізації проекту у зв’язку з економічною ситуацією в країні. «Для зведення такого величезного об’єкту на декілька поверхів та дворівневим паркінгом ми планували залучати кошти інвесторів. Проте, з огляду на економічну ситуацію в країні та пандемію вірусу, нам довелось тимчасово заморозити цей проект», – пояснив заступник генерального директора компанії Альянс Маркет Ігор Новоставський.

Продукти від Алло

Один з лідерів українського ринку електроніки та гаджетів – компанія Алло – розширює товарні категорії в своєму інтернет-магазині. Як стало відомо RAU, омніканальний рітейлер розпочав продаж продуктів харчування й алкоголю на власному маркетплейсі allo.ua – одному з найбільш відвідуваних в Україні. Відповідну інформацію підтвердили в прес-службі групи компаній Алло.

«Ми дійсно запускаємо продаж їжі та алкоголю на allo.ua: на сайті вже є розділ «Продукти харчування та алкоголь». В період карантину ця категорія значно зросла: як в попиті наших клієнтів, так і з точки зору асортименту. До того ж, в період жорстких карантинних заходів ми приділили цій категорії особливу увагу і надали нашим покупцям можливість купувати на allo.ua продуктові набори для себе і близьких», – повідомили в прес-службі.

В компанії також уточнили, що поки розділ запущений в тестовому режимі й знаходиться у вкладці «Будинок і сад», так як зараз проводиться його якісне наповнення. Однак за кілька днів має з’явитися окрема вкладка на головній сторінці маркетплейсу.

«Можемо сказати, що товарні позиції в основному розміщені від наших партнерів у форматі marketplace. Всі партнери обов’язково мають ліцензію на роздрібну торгівлю, вся алкогольна продукція сертифікована і представлена ​​від відомих світових та українських брендів, ми за цим слідкуємо», – додали в прес-службі Алло.

Novus продовжує масштабування

Мережа супермаркетів Novus не тільки поглинає конкурентів, а й продовжує органічний розвиток торгової мережі. Зокрема, в минулому місяці рітейлер поповнився новим супермаркетом у Києві. Він розмістився в оновленому столичному торговельному центрі Арсенал (раніше Квадрат), який розпочав роботу 18 вересня. Площа магазину формату «экспресс» склала близько 800 кв. м. Окрім цього, стало відомо про плани Novus відкрити магазин в іншому столичному ТЦ – ХІТ MALL, який будується поруч зі станцією метро Житомирська. Його відкриття заплановано навесні 2021 року.

Нагадаємо, Novus представлений на українському ринку з 2009 року і входить у литовську групу BT Invest. Сьогодні Novus – одна з найбільш успішніших мультиформатних мереж в Україні, яка об’єднує 46 магазинів. Загальна площа торгових комплексів становить понад 220 000 кв. м. Компанія розвиває торгові об’єкти різних форматів площею від 400 до 7000 кв. м, в тому числі – франчайзингові. Товарообіг мережі Novus в 2019 році склав 11,5 млрд грн.

Ашан нарощує онлайн-продажі

Частка онлайн-продажів в українській мережі магазинів Ашан під час карантину перевищила 10%. Про це повідомила директор з продажів Ашан Україна Наталія Пилипенко в ході панельної дискусії “Досягнення і розвиток міжнародних рітейлерів в Україні” на RAU Expo-2020. За її словами, вибухове зростання онлайн-продажів в мережі припало на період жорсткого карантину. Причому росли всі канали продажів: як через власний інтернет-магазин компанії, так і через партнерські сервіси – zakaz.ua, служби доставки Glovo і Raketa. «Планували досягти показника e-commerce в 7-8% від загального товарообігу, але в піковий період карантину наші онлайн-продажі перевищували 10% від товарообігу фіджитальних магазинів», – деталізувала топ-менеджер.

Вона також повідомила, що окрім розвитку онлайн-напрямку, Ашан має намір продовжувати відкриття магазинів малої площі – точок видачі замовлень Ашан Pick Up Point. Нагадаємо, зараз працюють два об’єкти такого формату – біля метро Почайна і в житловому комплексі Комфорт Таун у Києві. «Уже відкриті Ашан Pick Up Point показують дуже гарні результати, – розповіла Наталія Пилипенко. – Подібний формат передбачає зовсім інший принцип взаємодії з клієнтами – більш тісне знайомство та спілкування». Ще один проект, впровадженню якого рітейлер буде приділяти особливу увагу: встановлення кас самообслуговування – як у нових магазинах, так і в уже працюючих об’єктах.

Нові сервіси та доповнена реальність в АТБ

Компанія АТБ-маркет запустила в магазинах торговельної мережі АТБ технологію Scan&Go за допомогою мобільного додатка «Скануй Купуй». Як повідомили RAU в прес-службі компанії, мобільний додаток «Скануй Купуй» дозволяє покупцеві магазинів мережі АТБ не стояти в черзі до каси, а самостійно зробити покупку: вибрати товар, додати його в кошик мобільного додатка, відсканувавши штрих-код товару. Далі сплатити обраний товар картою в додатку і показати консультанту на виході інформацію про обрані товари та їх оплату.

Окрім цього, в минулому місяці мережа АТБ спільно з агентством Art Nation Loyalty запустили гейміфіковану акцію лояльності з використанням доповненої реальності (AR). Цього разу в рамках акції покупцям пропонують зібрати 34 ігрові картки із зображенням супергероїв, які оживають за допомогою мобільного додатку ATB Arena. Цікаво, що ще до кінця вересня мобільний додаток ATB Arena досяг показника у 1,4 млн завантажень.

Лідери ринку FMCG-рітейлу

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine презентувала своє чергове дослідження «Топ-160 торгових операторів FMCG за кількістю магазинів, перша половина 2020-го». Перш за все у звіті звертає на себе увагу помітне прискорення темпів розвитку продовольчих рітейлерів. Так, за перші 6 місяців 2020 року в Україні мережеві FMCG-оператори України відкрили 340 магазинів. Причому 284 з них були абсолютно новими, а решта змінили вивіску в результаті процесу ребрендингу або операції з поглинання. Для порівняння: за той же період 2019-го було відкрито 239 магазинів, з них абсолютно новими були 207 торгових точок. Таким чином за підсумками двох кварталів 2020 року динаміка відкриттів нових торгових точок перевищила рівень 2019 року майже на 40%.

В цілому, за підсумками першого півріччя 2020 року показником запуску нових торговельних точок динаміка ринку вийшла на найвищий рівень за останні десять років. Це особливо дивно в зв’язку з карантинними обмеженнями, які діяли в Україні у квітні-червні 2020-го.

У порівнянні з аналогічним звітом річної давності розстановка сил на роздрібному ринку нашої країни в національному масштабі практично не змінилася. Однак в топ-5 лідерів рейтингу до АТБ, Fozzy, Volwest Retail і Рукавичка додалася мережа КОЛО, яка витіснила ЕКО маркет на шосте місце.

Сільпо, КОЛО та Metro визнані рітейлерами року

В середині вересня Асоціація рітейлерів України оголосила результати премії RAU Awards-2020 та  нагородила переможців конкурсів «Рітейлер року» і «Кращий ТРЦ/Shopping Centre Awards». Цьогоріч найкращі компанії сфери роздрібної торгівлі змагалися за перемогу в 14-ти номінаціях, ще в 6-ти за перемогу боролися інтернет-магазини. Особливий приз вручили найуспішнішій людині зі сфери роздрібної торгівлі в номінації «Персона року в рітейлі» – нагороду отримав віце-президент з розвитку Fozzy Group Андрій Шутко.

Зазначимо, що в номінаціях, які стосувалися FMCG-рітейлу перемогу здобули мережі Сільпо, КОЛО та Metro. Так, рітейлер Сільпо виборов перше місце в номінації «Супермаркет року в FMCG» (друге та третє місце за компаніями АТБ і Novus), КОЛО – в номінації «Магазин біля дому\мінімаркет року в FMCG» (друге та третє місце посіли Копійка та Наш Край), а Metro – в номінації «Гіпермаркет року в FMCG» (на другому й третьому місці Ашан та Fozzy Cash&Carry).

Читайте також попередній огляд –

Новини FMCG за серпень: продукти від Епіцентр і нові формати від Novus та МХП

Про автора
Виктор Нагорский

Deputy Chief Editor Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора