Новини FMCG за червень: домінування КОЛО і АТБ, кредит Novus, нові формати Varus і Ашан

Новини FMCG за червень: домінування КОЛО і АТБ, кредит Novus, нові формати Varus і Ашан

09.07.2020 08:30
  904
Виктор Нагорский

М’ясторія активно масштабує нову бізнес-модель, КОЛО виходить за межі Київського регіону, Novus отримує багатомільйонний кредит, Сільпо поглиблюється в історію Подолу, а Varus, Ашан і Пчелка маркет запускають нові формати магазинів.

Цей матеріал доступний російською мовою

Сільпо

Продуктовий рітейлер Сільпо відкрив черговий концептуальний магазин у Києві. Він розпочав роботу 23 червня на вулиці Ярославська, 56 А, зайнявши площу близько 2000 кв. м. При створенні дизайну автори проекту надихалися історією Києва та Подолу – одного з найстаріших районів міста. Тому важливе місце в інтер’єрі закладу зайняли знамениті скульптури Самсона і Льва, кінотеатр Жовтень, фунікулер, подільський трамвайчик і мурал українського художника CHZZ (Чіз) з написом «Наші долі зійшлися на Подолі».

Одна з головних особливостей нового Сільпо – фуд-хол: гастрономічний простір з професійними відкритими кухнями з високим рівнем сервісу, на чолі яких стоїть бренд-шеф компанії Марко Черветті. Кожен заклад на території фуд-холу має власну концепцію, меню і команду. Зокрема, на ньому будуть представлені друге в Києві кафе «Кантіна» з набором різноманітних кухонь, і шостий Дзяо-бар із східнокитайськими стравами. Також в супермаркеті можна придбати піцу, яку готують безпосередньо в торговому залі, страви кулінарії, свіжу випічку і кондитерські вироби. Повний фоторепортаж з магазину дивіться за посиланням.

М’ясторія

Мережа магазинів з продажу стейків М’ясторія продовжує активний розвиток проекту з реалізації продукції через рітейл-партнерів. Він передбачає продаж стейків компанії у фірмових холодильниках на території інших торгових мереж, в тому числі в делікатес-маркетах, винних магазинах і навіть на АЗС. Як розповів засновник М’ясторія Андрій Усенко в ході щорічного Українського маркетинг-форуму 2020,на старті нової моделі бізнесу компанія вирішила розвиватися з цим проектом лише в столиці. Тільки через дев’ять місяців – після того, як 70% потенційних місць продажів у Києві було покрито – мережа пішла в регіони (Харків, Дніпро, Одеса, Львів та інші).

Станом на середину травня 2020 року компанія розширила мережу таких точок до 145-ти у 8-ми містах України і процес масштабування триває. Щоб бути ближче до клієнта, М’ясторія також вирішила відкрити новий формат торгових точок Myastoriya Shop. Вони будуть розташовуватися в торгових і бізнес-центрах, а також у фітнес-клубах. Тобто, там, де є покупець і де такий товар виявиться досить несподіваним. Щоб купити стейк в точці продажу цього формату клієнту достатньо буде завантажити мобільний додаток, авторизуватися через QR-код і забрати товар. Детальніше про цю модель бізнесу – в окремому матеріалі RAU.

Novus

Мережа супермаркетів Novus поповнилася новим торговим об’єктом в Солом’янському районі Києва. Черговий столичний магазин мережі, площею майже 2050 кв. м, розпочав роботу 19 червня на вулиці Івана Пулюя, 8 А. Для обслуговування покупців в супермаркеті працює 13 звичайних кас, 2 інфо-каси і 6 терміналів самообслуговування. В асортименті нового Novus представлено понад 15 000 SKU, в тому числі широкий вибір м’яса і риби, овочів і фруктів, хліба і випічки власного виробництва тощо.

У минулому місяці також стало відомо, що Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) планує надати Novus довгостроковий кредит в розмірі $75 млн для фінансування розширення мережі супермаркетів і будівництва логістичного центру в Києві. Як уточнили в прес-службі фінустанови, реалізація проекту загальною вартістю $155 млн дозволить Novus залучити нових постачальників і задовольнити майбутній попит, оптимізувати перевезення та логістику, а також поліпшити операційний профіль компанії та підтримати її фінансові показники.

Metro

Український підрозділ німецького рітейлера Metro в період дії карантину збільшив продажі на 30%. Про це в інтерв’ю RAU розповіла комерційний директор Metro Cash&Carry Україна Олена Вдовиченко. За її словами, це зростання забезпечувалося за рахунок нових клієнтів і реактивації покупців, які не відвідували Metro більше півроку. У першій половині карантину найшвидше зростали соціально-значущі категорії. Потім, через закриття ринків значно збільшилися продажі свіжої групи товарів, напівфабрикатів (їжі, готової до приготування/вживання), а найбільше зростання продемонстрував нон-фуд.

Крім того, епідемія коронавірусу в країні істотно інтенсифікувала зростання онлайн-напрямку компанії, яке досягало 200-300%. «В першу декаду пікових продажів було дуже складно справлятися зі зростаючим попитом. Тому нам довелося додавати ресурси на цей канал, щоб вирівняти рівень сервісу, і максимально швидко реагувати на збільшені замовлення продукції як в онлайні, так і в офлайні», – уточнила Вдовиченко. Вона також зазначила, що найбільше в період карантину просіли продажі продуктів, в яких частка HoReCa і оптовиків була значною – свіжа риба (лосось, сібас, дорадо), заморожені фрукти/овочі, вино, безалкогольні напої.

Ашан

Мережа Ашан відкрила в Києві магазин формату Pick Up Point в новому концепті residence. Він розмістився на території житлового комплексу Комфорт Таун за адресою проспект Соборності, 17. У компанії нагадали, що відкриття першої точки продажів Ашан Pick Up Point в концепті street відбулося в січні цього року. Це найменший формат мережі – площею близько 50 кв. м, і з асортиментом в 600-1200 позицій. Перший Ашан Pick Up Point був відкритий на відстані 250 метрів від метро Почайна (Петрівка) в Києві. У компанії залишилися задоволені результатами його роботи, тому вирішили продовжити розвиток цього формату.

Основною відмінністю нового концепту residence стало асортиментне наповнення. «У концепті street на Почайній прохідне місце з великим потоком людей, які по дорозі можуть придбати здоровий перекус, випити натуральну каву перед роботою чи в перерві, тоді як концепт residence розташований в житловому комплексі, де багато молодих сімей, тому його пропозиція доповнена», – пояснюють в компанії. Зокрема, тут є товари для малюків, косметичні засоби від бренду Cosmia, широка фреш-категорія, молочні вироби, сири і ковбаси, фрукти, овочі тощо. Загальний асортимент складає понад 1000 позицій. Детальніше про цей формат можна прочитати в окремому матеріалі RAU.

SPAR

Мережа магазинів SPAR поповнилася трьома новими франчайзинговими магазинами в Україні. В кінці червня торгові точки рітейлера розпочали роботу у Львівській (Львів і смт. Східниця) та Волинській (с. Світязь) областях. У Львові магазин знаходиться на вул. Залізнична, 19. Його площа становить 164 кв. м, тут працює дві каси, відділи м’яса, власної випічки і зона Food to Go. А в Східниці (вул. Шевченка, 92 А) та Світязі (вул. Жовтнева, 59 А) відкрилися магазини формату SPAR Express, що зайняли 95 кв. м і 102 кв. м відповідно. У кожному з них також працює по дві каси.

Відзначимо, що SPAR – одна з найбільших в світі мереж супермаркетів і гіпермаркетів, що складається з більш ніж 13 000 магазинів, які діють в 50 країнах світу. В Україні мережа розвивається за системою франчайзингу та пропонує 4 торгових формати: SPAR Express (магазини біля дому торговою площею до 200 кв. м), SPAR (супермаркети 200-800 кв. м), Eurospar (супермаркети 800-3000 кв. м), Interspar (гіпермаркети більше 3000 кв. м). З січня 2017-го SPAR розвивається в Україні як один із бізнес напрямків діяльності інвестиційної групи VolWest Group, до активів якої також відноситься франчайзингова мережа магазинів Наш Край.

Varus

Мережа магазинів Varus розпочала розвиток у Києві нового формату торговельних об’єктів. Як розповіли RAU в прес-службі компанії, перший магазин формату To Go, який працює щодня з 07:00 до 23:00, відкрився на вулиці Жилянській, 59. Цей формат характеризується зменшеною торговою площею (близько 300 кв. м) і пропозицією товарів (більше 2500 SKU). Важливе місце в асортименті займають готова до вживання їжа (фреш-салати, хот-доги, картопля фрі та по-селянськи, батат) і снеки (сирні палички, курячі нагетси, сирники).

При цьому зони food to go і coffee to go в магазині виділені окремо. Для зручності та економії часу покупців компанія також ввела в асортимент фасовані фрукти та овочі, які не потрібно зважувати перед покупкою. Повний фотоогляд нового формату від одного з найбільших FMCG-рітейлерів України доступний за посиланням.

КОЛО

Активне масштабування бізнесу продовжує і мережа магазинів КОЛО. Зокрема, в кінці червня продуктовий рітейлер, який раніше працював виключно на столичному ринку, вийшов за межі Київського регіону, відкривши торговельні точки в Одесі. Компанія запустила в роботу відразу два магазини в Південній Пальмірі – на вул. Пантелеймонівській, 64 і Пушкінській, 58. Асортимент продукції в одеських магазинах КОЛО налічує близько 1500 SKU. У тому числі хліб, сири, ковбаси, молочні продукти, алкогольні та безалкогольні напої, солодощі, снеки, широку лінійку категорії food to go та багато іншого.

В компанії підкреслили, що КОЛО продовжує активно шукати приміщення для нових торгових точок в Києві, Київській області та Одесі. В середині червня також стало відомо, що рітейлер підписав договір оренди приміщення для відкриття магазину в столичному бізнес-центрі Парус. Як повідомила RAU консалтингова компанія Retail&Development Advisor, яка виступила брокером при підписанні договору оренди, відкриття торгової точки заплановано вже на початку серпня. Цей магазин рітейлера стане першим об’єктом КОЛО, розташованим на території бізнес-центру класу «А».

Пчелка маркет

В середині червня мережа Пчелка маркет відкрила під Києвом магазин нового формату City Market. Торговий об’єкт принципово нового для мережі формату розташований в Гостомелі Київської області на вулиці Чкалова, 2. Як повідомили RAU представники Пчелка маркет, загальна площа City Market склала майже 4500 кв. м, торгова – 2216 кв. м. Концепція торгового закладу передбачає відкриті тематичні фуд-зони з піцерією, гриль-баром і кав’ярнею з ароматною випічкою власної пекарні.

У торговому залі також будуть працювати аптека, хімчистка, зоомагазин, точка видачі Rozetka та інші партнерські точки. Поруч із супермаркетом обладнана парковка на 120 місць. Також є зарядна станція для електромобілів. Нагадаємо, мережа Пчелка маркет розвивається з 2015 року. У Києві та містах-супутниках працює більше 30-ти магазинів.

Копійка

Південноукраїнська мережа Копійка, яка об’єднує близько 85 магазинів в Одеській, Херсонській та Миколаївській областях, запустила Viber-бот «Забирай». Чат-бот – це цифрове доповнення до проекту «Самовивезення», який стартував у квітні. В рамках сервісу можна швидко оформити замовлення і самостійно забрати його з найближчого магазину на окремій касі без черги. Спочатку проект стартував у восьми магазинах – в Одесі, Южному і Чорноморську. Замовлення можна зробити через сайт інтернет-магазину.

«Ідея створення подібного сервісу в нас народилася давно. Пункти самовивезення – це зручне рішення для людей, для яких головна цінність – час. Але карантин вніс свої зміни. У період самоізоляції цільова аудиторія цього проекту значно розширилася, і ми вирішили прискорити запуск», – прокоментувала директор з маркетингу Копійка Дарина Бурак. В компанії також зазначили, що в найближчих планах мережі – розширення списку магазинів, звідки можна буде здійснювати самовивезення.

АТБ

Найбільший рітейлер України, компанія АТБ-маркет завершила проект з підключення служби закупівель до сервісу Power BI Embedded. Як повідомила прес-служба компанії Microsoft в Україні, мета проекту – скоротити трудомісткість на підготовку і аналіз даних, візуалізувати ключові показники діяльності на всіх рівнях управління, прискорити процес прийняття рішень і контролювати ключові параметри роботи служби закупівель. Підключений сервіс допомагає вирішувати ці завдання.

Лідери за відкриттями

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine представила своє чергове дослідження «Топ-160 продуктових операторів України за кількістю магазинів, I квартал 2020-го». У новому звіті експерти також проаналізували хто з рітейлерів відкриває найбільше нових торгових точок. Як з’ясувалося, в січні-березні поточного року найбільшу кількість магазинів відкрили мережі АТБ і КОЛО – по 20 нових об’єктів. У число найбільш активних в масштабуванні бізнесу також увійшли Varus з Делві (по 10 магазинів) і Fozzy Group з ВОХ Експрес (по 7 магазинів).

Що стосується найбільших гравців ринку, то перша п’ятірка операторів за загальною кількістю магазинів залишається незмінною: АТБ, Fozzy, Volwest Group, Рукавичка, ЕКО маркет. Лідери впевнено зберігають, а то і нарощують, відрив. Станом на 31 березня 2020 року АТБ об’єднував 1098 торгових точок, Fozzy Group – 566, VolWest Retail – 266. У топ-5 також входили мережі Рукавичка (159 магазинів) і Еко маркет – 145. Однак не виключено, що рітейлер КОЛО, який в кінці першого кварталу налічував 124 торгові точки і продовжує активний розвиток, зможе увірватися до п’ятірки лідерів ще в поточному році.

Читайте також попередній огляд –

Новини FMCG за травень: діджиталізація АТБ, новий формат Varus, розширення Сільпо, Novus та інших


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку