Новини FMCG за червень: домінування КОЛО і АТБ, кредит Novus, нові формати Varus і Ашан
М’ясторія активно масштабує нову бізнес-модель, КОЛО виходить за межі Київського регіону, Novus отримує багатомільйонний кредит, Сільпо поглиблюється в історію Подолу, а Varus, Ашан і Пчелка маркет запускають нові формати магазинів.
Цей матеріал доступний російською мовою
Сільпо
Продуктовий рітейлер Сільпо відкрив черговий концептуальний магазин у Києві. Він розпочав роботу 23 червня на вулиці Ярославська, 56 А, зайнявши площу близько 2000 кв. м. При створенні дизайну автори проекту надихалися історією Києва та Подолу – одного з найстаріших районів міста. Тому важливе місце в інтер’єрі закладу зайняли знамениті скульптури Самсона і Льва, кінотеатр Жовтень, фунікулер, подільський трамвайчик і мурал українського художника CHZZ (Чіз) з написом «Наші долі зійшлися на Подолі».
Одна з головних особливостей нового Сільпо – фуд-хол: гастрономічний простір з професійними відкритими кухнями з високим рівнем сервісу, на чолі яких стоїть бренд-шеф компанії Марко Черветті. Кожен заклад на території фуд-холу має власну концепцію, меню і команду. Зокрема, на ньому будуть представлені друге в Києві кафе «Кантіна» з набором різноманітних кухонь, і шостий Дзяо-бар із східнокитайськими стравами. Також в супермаркеті можна придбати піцу, яку готують безпосередньо в торговому залі, страви кулінарії, свіжу випічку і кондитерські вироби. Повний фоторепортаж з магазину дивіться за посиланням.
М’ясторія
Мережа магазинів з продажу стейків М’ясторія продовжує активний розвиток проекту з реалізації продукції через рітейл-партнерів. Він передбачає продаж стейків компанії у фірмових холодильниках на території інших торгових мереж, в тому числі в делікатес-маркетах, винних магазинах і навіть на АЗС. Як розповів засновник М’ясторія Андрій Усенко в ході щорічного Українського маркетинг-форуму 2020,на старті нової моделі бізнесу компанія вирішила розвиватися з цим проектом лише в столиці. Тільки через дев’ять місяців – після того, як 70% потенційних місць продажів у Києві було покрито – мережа пішла в регіони (Харків, Дніпро, Одеса, Львів та інші).
Станом на середину травня 2020 року компанія розширила мережу таких точок до 145-ти у 8-ми містах України і процес масштабування триває. Щоб бути ближче до клієнта, М’ясторія також вирішила відкрити новий формат торгових точок Myastoriya Shop. Вони будуть розташовуватися в торгових і бізнес-центрах, а також у фітнес-клубах. Тобто, там, де є покупець і де такий товар виявиться досить несподіваним. Щоб купити стейк в точці продажу цього формату клієнту достатньо буде завантажити мобільний додаток, авторизуватися через QR-код і забрати товар. Детальніше про цю модель бізнесу – в окремому матеріалі RAU.
Novus
Мережа супермаркетів Novus поповнилася новим торговим об’єктом в Солом’янському районі Києва. Черговий столичний магазин мережі, площею майже 2050 кв. м, розпочав роботу 19 червня на вулиці Івана Пулюя, 8 А. Для обслуговування покупців в супермаркеті працює 13 звичайних кас, 2 інфо-каси і 6 терміналів самообслуговування. В асортименті нового Novus представлено понад 15 000 SKU, в тому числі широкий вибір м’яса і риби, овочів і фруктів, хліба і випічки власного виробництва тощо.
У минулому місяці також стало відомо, що Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) планує надати Novus довгостроковий кредит в розмірі $75 млн для фінансування розширення мережі супермаркетів і будівництва логістичного центру в Києві. Як уточнили в прес-службі фінустанови, реалізація проекту загальною вартістю $155 млн дозволить Novus залучити нових постачальників і задовольнити майбутній попит, оптимізувати перевезення та логістику, а також поліпшити операційний профіль компанії та підтримати її фінансові показники.
Metro
Український підрозділ німецького рітейлера Metro в період дії карантину збільшив продажі на 30%. Про це в інтерв’ю RAU розповіла комерційний директор Metro Cash&Carry Україна Олена Вдовиченко. За її словами, це зростання забезпечувалося за рахунок нових клієнтів і реактивації покупців, які не відвідували Metro більше півроку. У першій половині карантину найшвидше зростали соціально-значущі категорії. Потім, через закриття ринків значно збільшилися продажі свіжої групи товарів, напівфабрикатів (їжі, готової до приготування/вживання), а найбільше зростання продемонстрував нон-фуд.
Крім того, епідемія коронавірусу в країні істотно інтенсифікувала зростання онлайн-напрямку компанії, яке досягало 200-300%. «В першу декаду пікових продажів було дуже складно справлятися зі зростаючим попитом. Тому нам довелося додавати ресурси на цей канал, щоб вирівняти рівень сервісу, і максимально швидко реагувати на збільшені замовлення продукції як в онлайні, так і в офлайні», – уточнила Вдовиченко. Вона також зазначила, що найбільше в період карантину просіли продажі продуктів, в яких частка HoReCa і оптовиків була значною – свіжа риба (лосось, сібас, дорадо), заморожені фрукти/овочі, вино, безалкогольні напої.
Ашан
Мережа Ашан відкрила в Києві магазин формату Pick Up Point в новому концепті residence. Він розмістився на території житлового комплексу Комфорт Таун за адресою проспект Соборності, 17. У компанії нагадали, що відкриття першої точки продажів Ашан Pick Up Point в концепті street відбулося в січні цього року. Це найменший формат мережі – площею близько 50 кв. м, і з асортиментом в 600-1200 позицій. Перший Ашан Pick Up Point був відкритий на відстані 250 метрів від метро Почайна (Петрівка) в Києві. У компанії залишилися задоволені результатами його роботи, тому вирішили продовжити розвиток цього формату.
Основною відмінністю нового концепту residence стало асортиментне наповнення. «У концепті street на Почайній прохідне місце з великим потоком людей, які по дорозі можуть придбати здоровий перекус, випити натуральну каву перед роботою чи в перерві, тоді як концепт residence розташований в житловому комплексі, де багато молодих сімей, тому його пропозиція доповнена», – пояснюють в компанії. Зокрема, тут є товари для малюків, косметичні засоби від бренду Cosmia, широка фреш-категорія, молочні вироби, сири і ковбаси, фрукти, овочі тощо. Загальний асортимент складає понад 1000 позицій. Детальніше про цей формат можна прочитати в окремому матеріалі RAU.
SPAR
Мережа магазинів SPAR поповнилася трьома новими франчайзинговими магазинами в Україні. В кінці червня торгові точки рітейлера розпочали роботу у Львівській (Львів і смт. Східниця) та Волинській (с. Світязь) областях. У Львові магазин знаходиться на вул. Залізнична, 19. Його площа становить 164 кв. м, тут працює дві каси, відділи м’яса, власної випічки і зона Food to Go. А в Східниці (вул. Шевченка, 92 А) та Світязі (вул. Жовтнева, 59 А) відкрилися магазини формату SPAR Express, що зайняли 95 кв. м і 102 кв. м відповідно. У кожному з них також працює по дві каси.
Відзначимо, що SPAR – одна з найбільших в світі мереж супермаркетів і гіпермаркетів, що складається з більш ніж 13 000 магазинів, які діють в 50 країнах світу. В Україні мережа розвивається за системою франчайзингу та пропонує 4 торгових формати: SPAR Express (магазини біля дому торговою площею до 200 кв. м), SPAR (супермаркети 200-800 кв. м), Eurospar (супермаркети 800-3000 кв. м), Interspar (гіпермаркети більше 3000 кв. м). З січня 2017-го SPAR розвивається в Україні як один із бізнес напрямків діяльності інвестиційної групи VolWest Group, до активів якої також відноситься франчайзингова мережа магазинів Наш Край.
Varus
Мережа магазинів Varus розпочала розвиток у Києві нового формату торговельних об’єктів. Як розповіли RAU в прес-службі компанії, перший магазин формату To Go, який працює щодня з 07:00 до 23:00, відкрився на вулиці Жилянській, 59. Цей формат характеризується зменшеною торговою площею (близько 300 кв. м) і пропозицією товарів (більше 2500 SKU). Важливе місце в асортименті займають готова до вживання їжа (фреш-салати, хот-доги, картопля фрі та по-селянськи, батат) і снеки (сирні палички, курячі нагетси, сирники).
При цьому зони food to go і coffee to go в магазині виділені окремо. Для зручності та економії часу покупців компанія також ввела в асортимент фасовані фрукти та овочі, які не потрібно зважувати перед покупкою. Повний фотоогляд нового формату від одного з найбільших FMCG-рітейлерів України доступний за посиланням.
КОЛО
Активне масштабування бізнесу продовжує і мережа магазинів КОЛО. Зокрема, в кінці червня продуктовий рітейлер, який раніше працював виключно на столичному ринку, вийшов за межі Київського регіону, відкривши торговельні точки в Одесі. Компанія запустила в роботу відразу два магазини в Південній Пальмірі – на вул. Пантелеймонівській, 64 і Пушкінській, 58. Асортимент продукції в одеських магазинах КОЛО налічує близько 1500 SKU. У тому числі хліб, сири, ковбаси, молочні продукти, алкогольні та безалкогольні напої, солодощі, снеки, широку лінійку категорії food to go та багато іншого.
В компанії підкреслили, що КОЛО продовжує активно шукати приміщення для нових торгових точок в Києві, Київській області та Одесі. В середині червня також стало відомо, що рітейлер підписав договір оренди приміщення для відкриття магазину в столичному бізнес-центрі Парус. Як повідомила RAU консалтингова компанія Retail&Development Advisor, яка виступила брокером при підписанні договору оренди, відкриття торгової точки заплановано вже на початку серпня. Цей магазин рітейлера стане першим об’єктом КОЛО, розташованим на території бізнес-центру класу «А».
Пчелка маркет
В середині червня мережа Пчелка маркет відкрила під Києвом магазин нового формату City Market. Торговий об’єкт принципово нового для мережі формату розташований в Гостомелі Київської області на вулиці Чкалова, 2. Як повідомили RAU представники Пчелка маркет, загальна площа City Market склала майже 4500 кв. м, торгова – 2216 кв. м. Концепція торгового закладу передбачає відкриті тематичні фуд-зони з піцерією, гриль-баром і кав’ярнею з ароматною випічкою власної пекарні.
У торговому залі також будуть працювати аптека, хімчистка, зоомагазин, точка видачі Rozetka та інші партнерські точки. Поруч із супермаркетом обладнана парковка на 120 місць. Також є зарядна станція для електромобілів. Нагадаємо, мережа Пчелка маркет розвивається з 2015 року. У Києві та містах-супутниках працює більше 30-ти магазинів.
Копійка
Південноукраїнська мережа Копійка, яка об’єднує близько 85 магазинів в Одеській, Херсонській та Миколаївській областях, запустила Viber-бот «Забирай». Чат-бот – це цифрове доповнення до проекту «Самовивезення», який стартував у квітні. В рамках сервісу можна швидко оформити замовлення і самостійно забрати його з найближчого магазину на окремій касі без черги. Спочатку проект стартував у восьми магазинах – в Одесі, Южному і Чорноморську. Замовлення можна зробити через сайт інтернет-магазину.
«Ідея створення подібного сервісу в нас народилася давно. Пункти самовивезення – це зручне рішення для людей, для яких головна цінність – час. Але карантин вніс свої зміни. У період самоізоляції цільова аудиторія цього проекту значно розширилася, і ми вирішили прискорити запуск», – прокоментувала директор з маркетингу Копійка Дарина Бурак. В компанії також зазначили, що в найближчих планах мережі – розширення списку магазинів, звідки можна буде здійснювати самовивезення.
АТБ
Найбільший рітейлер України, компанія АТБ-маркет завершила проект з підключення служби закупівель до сервісу Power BI Embedded. Як повідомила прес-служба компанії Microsoft в Україні, мета проекту – скоротити трудомісткість на підготовку і аналіз даних, візуалізувати ключові показники діяльності на всіх рівнях управління, прискорити процес прийняття рішень і контролювати ключові параметри роботи служби закупівель. Підключений сервіс допомагає вирішувати ці завдання.
Лідери за відкриттями
Дослідницька компанія GT Partners Ukraine представила своє чергове дослідження «Топ-160 продуктових операторів України за кількістю магазинів, I квартал 2020-го». У новому звіті експерти також проаналізували хто з рітейлерів відкриває найбільше нових торгових точок. Як з’ясувалося, в січні-березні поточного року найбільшу кількість магазинів відкрили мережі АТБ і КОЛО – по 20 нових об’єктів. У число найбільш активних в масштабуванні бізнесу також увійшли Varus з Делві (по 10 магазинів) і Fozzy Group з ВОХ Експрес (по 7 магазинів).
Що стосується найбільших гравців ринку, то перша п’ятірка операторів за загальною кількістю магазинів залишається незмінною: АТБ, Fozzy, Volwest Group, Рукавичка, ЕКО маркет. Лідери впевнено зберігають, а то і нарощують, відрив. Станом на 31 березня 2020 року АТБ об’єднував 1098 торгових точок, Fozzy Group – 566, VolWest Retail – 266. У топ-5 також входили мережі Рукавичка (159 магазинів) і Еко маркет – 145. Однак не виключено, що рітейлер КОЛО, який в кінці першого кварталу налічував 124 торгові точки і продовжує активний розвиток, зможе увірватися до п’ятірки лідерів ще в поточному році.
Читайте також попередній огляд –
Новини FMCG за травень: діджиталізація АТБ, новий формат Varus, розширення Сільпо, Novus та інших