Головна > Новини > Новини компаній > Новини FMCG за липень: об’єднання Novus, новий регіон АТБ, плани Сільпо та інші
Новини FMCG за липень: об’єднання Novus, новий регіон АТБ, плани Сільпо та інші

Новини FMCG за липень: об’єднання Novus, новий регіон АТБ, плани Сільпо та інші

Metro Україна оскаржила штраф на 2,3 млрд грн, АМКУ дозволив об’єднання рітейлерів Novus, Вересень Плюс і Делікат, АТБ вийшов в новий регіон і відзвітував про результати півріччя, Сільпо оприлюднив плани розвитку мережі до 2023 року та інші новини FMCG-рітейлу за липень.

Цей матеріал доступний російською мовою

Metro

Прес-служба Ради бізнес-омбудсмена повідомила про успішне оскарження штрафу в розмірі 2,3 млрд грн, який на Metro в Україні мала намір накласти Державна фіскальна служба. ДФС зробила висновок, нібито гіпермаркет мережі в Миколаєві порушив правила оприбуткування готівки в сумі 485 млн грн і застосував до компанії штраф у п’ять разів більший суми проведених операцій. Втім, Раді бізнес-омбудсмена і самій компанії вдалося довести безпідставність санкцій. В результаті ДФС задовольнила скаргу підприємства і повністю скасувала штраф. Подробиці – в матеріалі.

Крім цього, в минулому місяці Metro Cash&Carry Ukraine відкрила спеціалізований пункт сортування відходів Metro Waste Collection Point. Перша з таких точок розпочала роботу в ТЦ Metro Позняки в Києві. Однак німецький рітейлер не збирається зупинятися і вже скоро обіцяє запустити пункти прийому сміття й в інших торгових центрах.

Також в липні стало відомо, що Metro Cash & Carry Ukraine планує протягом п’яти років подвоїти частку власних торгових марок в товарообігу. Як розповіла начальник відділу ВТМ компанії Марина Добичіна, зараз частка private label в обороті компанії перевищує 11%, а вже до 2023 року має зрости до 23%. Детальніше про розвиток компанією власних торгових марок читайте в інтерв’ю топ-менеджера.

Varus

Мережа магазинів Varus відзвітувала про діяльність компанії в першому півріччі 2019-го. Як повідомила прес-служба рітейлера, товарообіг мережі в січні-червні 2019 року склав 6,4 млрд грн, що на 21% більше, ніж за аналогічний період минулого року. При цьому середній чек за звітний період зріс на 11% і склав 126 грн.

В компанії також відзначили, що зараз мережа Varus об’єднує 73 магазина в Києві, Дніпрі, Кривому Розі, Запоріжжі, Павлограді, Кам’янському, Нікополі, Новомосковську, Марганці, Долинській, Першотравенську, Вишгороді та Броварах. Загальна торговельна площа мережі – 77 470 кв. м. У компанії працює 8000 співробітників, а її торгові об’єкти щодня відвідують близько 300 000 клієнтів.

АТБ

Результати роботи в січні-червні 2019 року також оприлюднила і найбільша мережа магазинів України – АТБ-Маркет. За інформацією прес-служби компанії, за перше півріччя товарообіг АТБ склав 59,4 млрд грн (з ПДВ), що на 23% більше, ніж за аналогічний період минулого року. За словами генерального директора корпорації АТБ Бориса Маркова, темпи приросту товарообігу стали результатом як загального зростання кількості торгових точок, так і експериментального оновлення формату магазинів АТБ і впровадження сучасних маркетингових технологій.

Зокрема, за перше півріччя компанією було відкрито 35 магазинів, з яких 13 – в західних, а 6 – в південних областях. Також була проведена реконструкція 16 торгових об’єктів. Серед відкритих об’єктів, був і магазин в новому для компанії регіоні – Закарпатській області. Перший дискаунтер мережі в регіоні розмістився в Ужгороді на вулиці Капушанська, 175 А. Після виходу в Закарпаття географічна представленість АТБ зросла до 23 областей країни. Єдиним регіоном, в якому поки що не працюють магазини компанії, залишається Чернівецька область. Нагадаємо, раніше Борис Марков заявляв про плани компанії на цей рік відкрити понад 100 нових магазинів і реконструювати близько 50 торгових об’єктів.

Сільпо

Продуктовий рітейлер Сільпо в 2019 році планує відкрити 17 нових магазинів, збільшивши мережу до 257 торгових точок. Як повідомляє портал Commercial Property, такі плани містяться в звіті керуючої компанії Сільпо-Фуд за 2018 рік. При цьому, з 2020-го по 2023 рік рітейлер має намір щорічно відкривати ще по 10 нових супермаркетів. Таким чином, за цей період мережа повинна зрости до 297 магазинів.

У липні компанія відкрила новий торговий об’єкт в ТЦ Епіцентр на 7-му кілометрі Овідіопольської дороги в Одеській області. Він був реалізований в стилі «Морський порт» і зайняв близько 1500 кв. м. Таким чином, станом на початок серпня мережа об’єднувала вже 242 супермаркети в різних регіонах України. Загальна торгова площа магазинів Сільпо становить близько 345 000 кв. м.

Thrash!

Продовжує масштабування й інша торговельна мережа Fozzy Group – Thrash! За інформацією порталу AllRetail, черговий дискаунтер рітейлера відкрився у Фастові Київської області, розташувавшись на вулиці Соборній, 26, де раніше працював магазин іншої мережі групи Fozzy – Фора, торговою площею близько 400 кв. м.

Видання зазначає, що це перший випадок, коли мережа Thrash! відкриває жорсткий дискаунтер на місці маркету Фора. Нагадаємо, керуюча компанія Fozzy Group почала розвивати мережу Thrash! c 2016 року, відкривши перші об’єкти під цією вивіскою на місці супермаркетів Сільпо. Станом на кінець першого півріччя 2019-го мережа Thrash! налічувала 37 дискаунтерів, розташованих в дванадцяти областях України.

Novus

Антимонопольний комітет України дозволив рітейлерам Novus, Вересень Плюс і Делікат створити спільне підприємство – ТОВ «Асоціація регіональних мереж». У прес-службі мережі Novus у відповідь на запит RAU відповіли, що метою отримання дозволу на створення цього підприємства є:

  • сприяння конкуренції та забезпечення розвитку невеликих і регіональних торговельних мереж;
  • забезпечення споживачів якісними товарами;
  • сприяння розвитку і виходу на ринок регіональних і невеликих суб’єктів господарювання.

В той же час, в компанії відмовилися уточнити будь-які подробиці та умови об’єднання. А опитані RAU експерти ринку сумніваються, що мова йде про повноцінне злиття. «По-перше, це тільки дозвіл АМКУ – самого створення альянсу немає. І це точно не поглинання мережею Novus цих локальних операторів. Тому, якщо відбудеться об’єднання, впевнений, ребрендингу не буде. Швидше за все, всі магазини продовжать працювати під своїми вивісками», – вважає директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine Ігор Гугля.

Відзначимо, що зараз мережа Novus налічує 44 маркети в Україні, компанія Вересень Плюс об’єднує 81 торговий об’єкт, а Делікат Рітейл – 14 магазинів під брендами Делікат, Делікат комфорт і Делікат Плюс.

Копійка

На початку липня південно-українська мережа Копійка поповнилася новим мінімаркетом в Одесі. Як повідомила RAU прес-служба компанії, торговий об’єкт розмістився на вулиці Академіка Вільямса, 43, і став 51-м для рітейлера в місті. Загальна площа магазину склала 270 кв. м, торгова – 190 кв. м. У міні-маркеті сучасні дизайн і обладнання, проста навігація, асортимент включає 5000 найменувань, працюють дві каси для обслуговування покупців. Штат співробітників складається з 10 осіб, а час роботи торгової точки – з 8:00 до 23:00.

З відкриттям магазину торгова мережа Копійка зросла до 82-х магазинів. Всі вони працюють в двох форматах – універсами та мінімаркети – і представлені на Півдні України – в Одеській, Херсонській та Миколаївській областях. Більша частина об’єктів знаходиться в Одесі та Одеській області.

Пчелка маркет

Однією торговою точкою в минулому місяці також поповнилася мережа Пчелка маркет. Вона розпочала роботу 31 липня в місті Макарів Київської області. Маркет розташувався в ТЦ Рубін на вулиці Шляхетна, 5. Загальна площа торгового об’єкту склала 320 кв. м, а торговий зал зайняв 212 кв. м. У магазині працює три каси, а також кафетерій. А в асортименті представлені свіжі овочі та фрукти, молочна продукція, м’ясна і рибна гастрономія, хлібобулочні вироби, бакалія, кондитерські вироби, напої, товари повсякденного попиту та інше.

Нагадаємо, мережа Пчелка маркет розвивається з 2015 року, а зараз налічує вже більше 20-ти магазинів в Києві та містах-супутниках.

Рукавичка

Західноукраїнська торгова мережа Рукавичка в липні відкрила новий магазин у Львові. Він розмістився на вулиці Стрийська, 45 Ж. В асортименті торгового об’єкту представлені свіжі овочі та фрукти, м’ясо з власного виробництва, а також ароматна випічка і піца.

Зараз мережа рітейлера об’єднує вже понад 140-ка магазинів в Україні. Компанія представлена у Львівській, Івано-Франківській, Закарпатській, Волинській, Рівненській та Тернопільській областях.

МаркетОПТ

Локальна мережа МаркетОПТ відкриє свій перший об’єкт в обласному центрі Кіровоградської області. Як пише портал AllRetail, запуск нового магазину заплановано на вересень 2019 року в місті Кропивницький. Він буде розташований по вулиці Тельнова, 15 – раніше за вказаною адресою працював центр меблів Максідом.

Відзначимо, що в самій Кіровоградській області МаркетОПТ присутній вже досить давно – зокрема, магазини рітейлера сьогодні працюють в Олександрії, Світловодську та інших населених пунктах цього регіону. В цілому, станом на кінець першого півріччя мережа компанії нараховувала понад 60 об’єктів, розташованих в Кіровоградській і Полтавській областях України.

Наш Край

Компанія Volvest Group повідомила про відкриття чотирьох нових франчайзингових магазинів мережі Наш Край. Як уточнили в прес-службі рітейлера, вони почали роботу в травні-червні цього року в Запорізькій, Рівненській, Волинській та Львівській областях. Зокрема, в Запорізькій області магазин в форматі «біля дому» площею 116 кв. м відкрився в місті Вільнянськ. У Рівненській області торговий об’єкт аналогічного формату площею 173 кв. м розпочав роботу в смт. Квасилів. А у Волинській (смт. Колки) і Львівській (місто Буськ) областях відкрилися «експреси» торговою площею 134 кв. м і 90 кв. м відповідно.

Нагадаємо, інвестиційна група VolWest Group працює на ринку франчайзингу з 2002 року. Вона керує двома мережами супермаркетів в Україні Наш Край і SPAR. Мережа Наш Край була заснована в 2002 році і є одним з основних франчайзерів в сфері продуктового рітейлу.

*Слідкуйте за новинами ринку в Telegram RAU

Читайте також наш попередній огляд –

Новини FMCG за червень: АТБ виграв суд, Сільпо збирає сміття, а також нові Там-Там, Varus, Таврія В та інше

Про автора
Виктор Нагорский

Deputy Chief Editor Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора