Чиста їжа: як виробники органічних продуктів прориваються на полиці магазинів

Чиста їжа: як виробники органічних продуктів прориваються на полиці магазинів

25.05.2018 08:10
  299
rau

З кожним роком попит на фермерські продукти в Україні зростає. Люди цінують натуральну і органічну продукцію, вирощену без використання пестицидів та генетично модифікованих організмів.

Портал Новое Время проаналізував ситуацію з органічними продуктами на українському ринку. RAU публікує скорочену версію матеріалу.

Обсяг продажів фермерської продукції на внутрішньому українському ринку виріс на 15,5% – свідчать дані Мінагрополітики за минулий рік. Однак в загальному обсязі вироблених товарів АПК частка фермерської продукції могла б бути більше. Втім, за наступні три роки, до 2020-го, міністерство планує довести ці показники хоча б до 12%.

Щоб домогтися істотного зростання попиту, фермерам перш за все необхідно навчитися продавати товари на внутрішньому ринку.

Ціни на фермерську продукцію в півтора-два рази вище, ніж на заводську. Таку різницю виробники пояснюють малими обсягами виробництва. Зате при виготовленні використовуються виключно натуральні компоненти. «Люди зараз ставляться до свого здоров’я, до своєї їжі більш уважно. Вибирають виробників, не дуже люблять мас-маркет. Тому сьогодні в пошані якраз фермерська продукція, тож вона набирає дуже великі обсяги. Останнім часом це дуже помітно», – каже Олеся Усенко, директор з розвитку мережі магазинів Мясторія. На думку співвласника інтернет-магазину Fermer Green Андрія Цвєткова, цей ринок є необмеженим, і він буде рости мінімум на 20% щорічно.

Однак, незважаючи на високий потенціал фермерської продукції, перед виробником постає ряд питань. Один з них – як його товару потрапити на полиці магазинів?

«Коли до нас звертається мережа або магазин, перш за все ми з’ясовуємо, чи є вони нашими однодумцями, чи збігається наша філософія. Чи дійсно вони шукають якісний товар. Бо зазвичай мережі, їх бізнес – це модель “дешевше купити і дорожче продати”, заробити на обсягах», – розповідає Тарас Ложенко, власник господарства Доообра ферма.

Співпраця з невеликими фермерськими господарствами має свою, відмінну від роботи з заводами, специфіку. За словами Олександра Толстого, генерального директора мережі Winetime, перш за все виробник повинен надати всі документи, які потрібні на рівні законодавства. На другому етапі, якщо з документами все в порядку, категорійні менеджери магазину, що займаються питаннями якості, їдуть до фермера, здійснюють аудит. «Ми намагаємося побувати на виробництві, – відзначає він. – У нас є дуже простий принцип: ми самі споживаємо те, що ми продаємо. Це якщо дуже спрощено. Коли той, хто виробляє продукт, дійсно сам його їсть і впевнений в тому, що він класний. Інакше не може бути».

Перевірку на якість фермери проходять без проблем. А ось з логістикою та надмірним регулюванням – їм впоратися досить складно. Принаймні зараз.

«З фермерами працювати досить складно. Вони вміють якісно робити ту продукцію, якої вони займаються все життя. Але такі питання, як логістика, терміни доставки, як товар упакувати, як він повинен виглядати, як дотримуватися постійної якості, – з цим виникають питання», – нарікає директор з розвитку мережі Мясторія.

Співвласник інтернет-магазину Fermer Green Андрій Цвєтков зізнається: складно організувати логістику навіть по Києву. Поштових операторів дуже багато: Нова пошта, Інтайм, Делівері і так далі – але вони можуть привезти тільки через день. «А доставити людям якісну свіжу продукцію потрібно день в день. Ніхто в Києві такого сервісу не пропонує», – зазначає Цвєтков.

Світова та українська тенденції підтверджують: люди цікавляться якісним харчуванням. І готові платити за нього гроші. Тому, фермерський ринок буде рости і далі. До того ж не тільки в Києві та великих містах. А значить, виникає нова ніша для бізнесу.

Читайте також –

Продукти потім: як працює «менеджмент захвату» в Сільпо


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  119
Усі новини ринку