Головна > Економіка > Розвиток > Доставка по-новому: Як виглядає інноваційний термінал Нова пошта (фоторепортаж)
Доставка по-новому: Як виглядає інноваційний термінал Нова пошта (фоторепортаж)

Доставка по-новому: Як виглядає інноваційний термінал Нова пошта (фоторепортаж)

Нова пошта запустила першу чергу Київського інноваційного терміналу з автоматизованою лінією сортування, вдвічі потужнішою за існуючі об’єкти. Інвестиції в проект склали 15 млн євро.

Засновники компанії, Володимир Поперешнюк і В’ячеслав Клімов розповіли про особливості проекту і підсумки 2017 року для компанії.

2 березня компанія Нова пошта офіційно відкрила Київський інноваційний термінал – перший сортувальний термінал з автоматизованою лінією, яка не має аналогів в Україні. Потужність терміналу в 2,5-3 рази більше аналогічних параметрів у подібних об’єктів.

Київський інноваційний термінал Нова пошта почала будувати в 2015 році. Будівництво розділили на 2 етапи, а загальна сума інвестицій в проект склала 15 млн євро. Будівництвом терміналу займалася компанія Арт Буд Сервіс. 2 березня була офіційно запущена перша черга терміналу. Другу чергу компанія планує запустити через рік – 80% всіх будівельних робіт вже виконано.

Загальна площа терміналу складає 23 900 кв м. Він обробляє 350 000 посилок в добу: це 400 повністю завантажених машини. Загальна площа першої черги склала 14 800 кв м. Термінал працює цілодобово сім днів на тиждень, його обслуговують 750 працівників, які працюють у чотири зміни.

Термінал обладнаний сортувальної системою голландського виробника Vanderlande. Така ж система використовується і в київському аеропорту Бориспіль. Інвестиції в усе устаткування терміналу, за словами засновника Нова пошта Володимира Поперешнюка, складуть від $ 5 до 10 млн, в залежності від того, яка техніка буде використовуватися в другій черзі проекту.

Термінал обладнаний 190 воротами для розвантаження автотранспорту, а сортувальна лінія Vanderlande дозволяє обробляти 8500 штрих-кодів на годину або 200 000 на добу.

Система має 91 порт – кожен з них відповідає за напрямок доставки: це або доставка в інші міста, або відділення Нова пошта, якщо посилка направляється до Києва або Київської області.

Система має 91 порт, кожен з яких відповідає за певний напрямок

Наприклад, 78-й порт обробляє посилки, які направляються в Полтаву. Працівник приймає посилку і кладе її в контейнер, який ще один співробітник потім доставить до воріт, на завантаження машини.Поки що посилки з машин вантажаться вручну в контейнер і викладаються на лінію працівниками складу, а з іншого боку лінії – приймаються працівниками і кладуться в контейнери з яких потрапляють на навантаження. Надалі в компанії планують автоматизувати процес так, щоб посилка з машини потрапляла на конвеєр, оброблялася системою і з урахуванням місця доставки потрапляла на навантаження в автотранспорт по потрібному напрямку. Для цього порти продовжать до воріт, де здійснюється навантаження/вивантаження машин.

Співробітники зі зворотного боку сортувальної лінії викладають посилки на лінію з контейнерів.

У планах компанії запустити другу сортувальну лінію, яка буде розташовуватися над першою, як на фото в презентації

На воротах цієї частини терміналу відбувається завантаження автотранспорту, який доставляє посилки в відділення по Києву і по області. Поруч з воротами розташований ряд екранів, на яких відображаються дані про рейси, маршрутами, графіками, номеру воріт і статус виконання – в обробці, виконано або затримується.

Рамка, яка знаходиться перед сканером, контролює габарити посилок, які потрапили на стрічку

Сканер, який дозволяє вважати штрих-код посилки з будь-якої з її сторін

Головна особливість системи – сканування штрих-коду. Спеціальна система з дзеркальних конструкцій дозволяє сканувати код посилки з будь-якого боку.

Сканування відбувається зі швидкістю 2,3 посилки в секунду. Устаткування без зупинки транспортера повторно перевіряє вагу і габарити посилки, розпізнає штрих-код, вносить його в систему, знаходить напрямок, куди повинен їхати вантаж, дає сигнал сортувальної стрічці для позиціонування колодок скидання (shoe sorter), які вибивають посилку в рукав для подальшого відвантаження.

На фото – один з двох “депо” системи, яка відповідає за сортування посилок в маленькі відділення, такі як, наприклад, parsel shop Нова пошта в ТРЦ.

Зона контролю – тут обробляються посилки з пошкодженим маркуванням, упаковкою.

Контейнери з посилками біля воріт очікують навантаження до Василькова і Глевахи.

Схема першої черги терміналу

За підсумками 2017 року, Нова пошта доставила більше 145,8 млн відправлень, що на 33% більше, ніж в 2016 році. Компанія також встановила абсолютний добовий рекорд і доставила за 26 грудня понад 1,3 млн відправлень. Для клієнтів сегмента e-commerce в 2017 році компанія доставила близько 33 млн відправлень.

У 2017 році зріс обсяг та адресної доставки: за рік компанія доставила 16 млн посилок клієнтам. Забезпечити це зростання зміг збільшений автопарк компанії: у 2017 році в адресному обслуговуванні працювало 1500 одиниць автотранспорту, що на 31% більше, ніж в 2016 році.

Обсяг доставки посилок з Китаю і через послугу Nova Poshta Shopping склав за минулий рік 5,6 млн відправлень. У 2018 році в компанії планують збільшити показники міжнародної доставки завдяки співпраці з компанією DPD, яка має 28000 відділень в Європі.

«У 2018 році Нова Пошта планує відкрити 1000 нових відділень, з них 115 – з зоною самообслуговування, облаштовані поштоматами, – розповів журналістам співвласник компанії В’ячеслав Клімов. – Компанія планує і далі удосконалювати дизайн мобільного додатка з можливістю для клієнтів управляти останньою милею».

Операційні процеси повинні по всій території України забезпечити доставку «день в день»: при оформленні відправлення до 12.00 доставка буде здійснюватися в межах міста того ж дня.

Читайте також –

Новини логістики та e-commerce: Fozzy, Rozetka, БІ, NAMES’UА, LeBoutique і інші

 

Про автора
Дарья Златьева

Журналист

Всі статті від автора