Комерційний директор ТРЦ Ocean Plaza: Лояльність дорожче грошей

Комерційний директор ТРЦ Ocean Plaza: Лояльність дорожче грошей

03.06.2020 08:00
  889
Костянтин Симоненко

Комерційний директор столичного ТРЦ Ocean Plaza Дар’я Завадська в ході нового випуску онлайн-програми співзасновника RAU Андрія Жука «За рамками рітейлу» розповіла про те, яку лояльність під час карантину проявили по відношенню до орендарів.
Цей матеріал доступний російською мовою

Період карантину спонукав багато підприємств переглянути свою бізнес-стратегію і зробити комплексні рішення для того, щоб в подальшому ефективно існувати на ринку. Зовсім недавно – 30 травня – відновили роботу ТРЦ в Києві, і в новому випуску програми Андрія Жука «За рамками рітейлу» комерційний директор ТРЦ Ocean Plaza Дар’я Завадська пояснила: як змінилися підходи і стратегія ТРЦ, і скільки це коштувало компанії. RAU пропонує найцікавіше з бесіди, а повну версію інтерв’ю можна знайти внизу матеріалу або переглянути за посиланням.

Нагадаємо, перший випуск програми «За рамками рітейлу» був опублікований на початку грудня минулого року. В рамках проекту співзасновник Асоціації рітейлерів України Андрій Жук зустрічається з лідерами ринку і першими особами сфер роздрібної торгівлі, девелопменту та суміжних галузей, спілкуючись з ними про ключові події в галузі, особливості ведення бізнесу, особистому досвіді і багато іншого.

– 30 травня в Києві відкрилися торгові центри. Як ви підготувалися до відкриття?

– Оскільки ТРЦ Ocean Plaza завжди тримав високий рівень, для нас було дуже важливо показати покупцям, що зараз тут дуже безпечно. Що вони можуть повернутися сюди і отримати задоволення від комфортного шопінгу.

Перш за все, на центральні вхідні групи поставили високотехнологічні рамки. Вони не тільки оснащені металодетекторами, але і дозволяють вимірювати температуру відвідувачів. Крім того, вони визначають наявність маски і в разі чого сповіщають персонал про небезпеку на спеціальному табло.

– А якщо щось не так?

– Наприклад, якщо фіксується висока температура, то її переміряють вручну. При цьому не затримується основний потік покупців. Адже головне на цьому етапі, щоб на вході не скупчувалися люди.

– Персонал так само перевіряють?

– Зрозуміло. Аналогічні системи стоять на всіх службових входах і перевіряють температуру і масковий режим як співробітників керуючої компанії, так і всіх працівників наших орендарів.

– Що ще ви робите?

– Ми переглянули сервісний план, який має на увазі посилений режим дезінфекції. Кожні дві години дезінфікуються поверхні, з якими контактують люди в ТРЦ і двічі на день клінінгова компанія проводить прибирання приміщень.

– Ви на час карантину повністю звільнили всіх своїх орендарів від плати за приміщення і зараз теж йдете їм назустріч. Що це: довгострокова стратегія або хороший піар?

– Я б сказала, це піар-стратегія. А якщо серйозно, то наша компанія з початку карантину комплексно оцінила всі ризики. Ми зрозуміли, що потрібно виробити нову стратегію взаємодії, оскільки наші орендарі під час карантину не отримують дохід. Порахували ризики, які будуть виникати і після відкриття торгових центрів. Адже магазинам потрібно не тільки покривати операційні витрати, а й купувати нові колекції і т.д.

– Чия це була ініціатива: менеджменту або власників ТРЦ?

– Це було запропоновано керуючими і схвалено власниками. Вся комерційна служба працювала два місяці, щоб впровадити це рішення.

– По суті ви стали бенчмарком для всього ринку в цьому питанні. У що обійдеться вам ваша лояльність?

– За час карантину ми перерахували нашу фінансову модель на десять років. І навіть після цього терміну буде невеликий мінус. Причому це буде пов’язано не стільки з тими чи іншими умовами оренди, а з новими трендами на ринку і в поведінці споживачів. Крім того, зростає загальна насиченість торговими площами.

– Як саме карантин поміняв ринок?

– З одного боку за цей час сформувався відкладений попит, і ми вже бачимо, що відвідувачів стало більше, ніж до карантину. З іншого боку – це тимчасове явище і за зростанням настане спад. І в кращому випадку наслідки карантину ми відчуємо в кінці третього кварталу.

– Коли ви розраховуєте відновитися в потоках?

– Великою мірою це буде залежати від купівельної спроможності. Наш розрахунок зроблений до кінця року і передбачає падіння відвідуваності не більше ніж на 30% з подальшим плавним вирівнюванням до кінця року.

– Які галузі постраждали найбільше?

– Це кінотеатри, ресторани і вся сфера розваг в цілому. У кінотеатрів ще й великі проблеми з контентом. Тому до кінця третього кварталу ми також будемо надавати лояльні умови для цього сектора.

– Великі труднощі також у fashion-сегмента. Спочатку тепла зима, а тепер настав період зміни колекцій, що сильно вдарило по цим рітейлерам. Причому зараз мало відкритися: щоб бути успішним, треба робити спецпропозиції клієнтам. А це прямо впливає на маржинальність бізнесу. Що буде з ними?

– Ви абсолютно праві. У частині орендарів не буде доходу, у частини – будуть проблеми із закупівлями зимових колекцій через брак оборотних коштів. Але ми готові допомагати всім. Наприклад, літнім майданчикам ресторанів запропонували вигідні умови, щоб питома вага оренди була не такою великою у їхніх витратах.

– Чи є ті, хто не відкрився, хоча міг це зробити?

– З 425 підписаних контрактів на оренду не відкрилося тільки два магазини. Причому пов’язано це було із специфікою їх товару – квіти та кондитерські вироби.

– Поруч з вашим ТРЦ будується Ocean Mall. Як ви розцінюєте це – як синергію бізнесу або конкуренцію?

– Ми вважаємо, що синергія найбільш ефективна в порівнянні з конкуренцією. Ми продовжуємо виконувати нашу п’ятирічну стратегію розвитку. Вже підвищили середній чек, збільшили частку преміальних товарів, продовжуємо інвестувати в модернізацію ТРЦ. Наприклад, повністю замінили систему звуку, а також багато чого з того, що не видно оку, але робить відвідування торгового центру більш комфортним.

Читайте також –

Співвласник мережі «Молоко від фермера»: За час карантину відкрили 18 магазинів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку