Співвласник мережі «Молоко від фермера»: За час карантину відкрили 18 магазинів

Співвласник мережі «Молоко від фермера»: За час карантину відкрили 18 магазинів

19.05.2020 08:45
  809
Костянтин Симоненко

Засновник мережі магазинів Молоко від фермера Тарас Мороз в ході нового випуску онлайн-програми «За рамками рітейлу» розповів про те, як інтегрувати кафе в магазин і чому споживач вибирає вузькоспеціалізований ритейл.

Цей матеріал доступний російською мовою

Тарас Мороз – співвласник мережі, яка об’єднує 65 торгових точок в Україні, половина з яких відкрита по франшизі, і спеціалізується на екологічно чистих фермерських продуктах. Щоб відповідати принципам «еко», компанія контролює якість продуктів на кожному етапі: від ферми до магазинної полиці.

У новому випуску програми Андрія Жука «За рамками рітейлу» він розповів про свій досвід в спеціалізованій торгівлі, і чому він цікавий споживачеві, а також які можливості з’явилися у бізнесу під час кризи. RAU пропонує найцікавіше з його розповіді, а повну версію інтерв’ю можна знайти внизу матеріалу або за посиланням.

Нагадаємо, перший випуск програми «За рамками рітейлу» був опублікований на початку грудня минулого року. В рамках проекту співзасновник Асоціації рітейлерів України Андрій Жук зустрічається з лідерами ринку і першими особами сфер роздрібної торгівлі, девелопменту та суміжних галузей, спілкуючись з ними про ключові події в галузі, особливості ведення бізнесу, особистому досвіді і багато іншого.

– Чим привабливий для споживача такий формат вузькоспеціалізованої торгівлі молочними продуктами?

– Їх натуральністю і свіжістю, як це не банально прозвучить. Свіжа молочка доставляється в наші торгові точки кожен день, а в деяких вона стоїть на полиці вже з самого ранку. Плюс ми пропонуємо весь класичний асортимент: основні види сирів, йогурти, кефір, наповнювачі до них власного виробництва. А також свіжу випічку і ковбаси, теж власного виробництва.

– Наявність кафе всередині торгової точки – це обов’язковий атрибут? Наскільки добре працює такий формат?

– У центрі Києва ми намагаємося всюди поставити хоча б кілька столиків в магазині. У спальних районах їх може бути не більше двох-трьох. Але цей формат обов’язковий, бо ми продаємо ще й каву. Покупець повинен мати можливість перекусити свіжими продуктами або випити кави, якої, до речі, продаємо близько 500-600 чашок в день. Зрозуміло, в карантин можемо торгувати тільки на винос.

– Що купують більше?

– У спальних районах беруть більше молочку, а в центрі – каву й інші позиції. Але якщо до карантину купували, наприклад, запіканку, то тепер беруть сир і роблять запіканку вдома самі.

– Хто приходить до вас, який портрет типового споживача?

– Як показало недавнє дослідження, наші покупці – це в основному люди віком 25-45 років, середнього достатку, які піклуються про своє здоров’я. Наприклад, якщо бачать, що йогурт вчорашній, вважають за краще трохи почекати і купити свіжий.

– З чого ви починали свій бізнес?

– Перший магазин відкрили в 2013 році, це був невеликий ларьок. Потім стали відкривати магазини, в тому числі по франшизі.

– Тобто ви стартували напередодні кризи 2014-15 років?

– Я звик розглядати кризи як час можливостей. Правда, цього разу криза відрізняється: цілим галузям заборонили працювати. Зате тепер не бракує персоналу, оскільки багато компаній провели скорочення в закладах громадського харчування і сфери послуг.

– А приміщення легше стало орендувати?

– Судіть самі: за час карантину ми відкрили 18 нових магазинів. І будемо відкривати далі, в Одесі, в Кривому Розі й інших містах. Зараз з’являються пропозиції, яких раніше просто не було на ринку. Активно підписуємо договори на оренду точок в житлових комплексах, бо бачимо там великий потенційний попит – ринок вже сильно змінився. Наприклад, дуже успішний магазин в ЖК Комфорт Таун. Думаю, що в майбутньому торгівля в центрі і ресторанний бізнес ще довго будуть страждати від нестачі клієнтів.

– Це приміщення колишніх кафе чи ресторанів?

– Ні. Ми укладали контракти раніше, ніж почалися закриття закладів громадського харчування. Але треба сказати, що наш бізнес також страждає. Наприклад, є точка в Києві на Льва Толстого, де майже немає зараз відвідувачів, але ми тримаємося, працюємо і потихеньку нарощуємо трафік.

– Наскільки впали в кризу ваші обороти?

– У центрі столиці приблизно в два рази. У деяких точках падіння ще більше. Зате зросли продажі в спальних районах міста. Можна сказати, що на зміну суперуспішним магазинам в центрі прийшли торгові точки в спальних районах.

– Чи вдалося вам домовитися з орендодавцями?

– Так, практично всі нам пішли назустріч. Адже ми показували з цифрами в руках, наскільки змінився виторг в тому чи іншому місці. І пропорційно знижували вартість оренди. Це вигідно обом сторонам, так як зазвичай договори оренди ми підписуємо на три роки.

– Які приміщення необхідні для такого спеціалізованого рітейлу як ваш?

– Від 40 до 100 квадратних метрів. Наші магазини приблизно по сотні «квадратів». Ще важливо відзначити, що намагаємося працювати на стріт-рітейлі. Це має кілька переваг. Перш за все, є вивіска на вулиці, яка працює на привернення уваги людей на вулиці. Плюс вони бачать, що всередині хтось щось купує або їсть (до карантину). Але у нас є спільний проект з супермаркетами Novus, а також точка біля виходу з метро в ТЦ Oasis.

– Розміщення вашої продукції в прикасовій зоні супермаркету – це синергія чи конкуренція?

– Думаю, що це синергія, бо ми не конкуруємо, пропонуючи унікальний продукт. Тому ми будемо розвивати таку співпрацю. За великим рахунком, ми, звичайно, конкуруємо з усіма продуктами харчування, але прямих конкурентів з точно такою ж продукцією ми не бачимо.

– А якщо брати ширше, наприклад, за кордоном?

– Я намагаюся навіть відпочинок проводити з користю. Подорожуючи країнами Європи, намагаюся підглянути що є нового в організації торгівлі, пробую нові продукти. Подобається бувати в США, де можна повчитися як робити бізнес. Якби не карантин, ми як раз повинні були туди знову їхати переймати досвід.

Чесно кажучи, я не бачив за кордоном такого ж формату як у нас. Російський проект ВкусВілл – це все-таки більше мережа магазинів біля дому з величезним акцентом на свій private label.

– Ви не хотіли б розвивати щось подібне?

– Магазин зі свіжими екологічними продуктами біля дому все одно буде конкурувати з усією неформатною торгівлею в окрузі. З ринками, дрібними магазинчиками, кіосками та власне мережевим роздробом магазинів біля дому.

– Чому навчила ця криза?

– Що більше немає місця для аматорських проектів, коли люди просто вкладають гроші, сподіваючись заробити на торгівлі. Залишаться тільки точки, де сам власник обслуговує клієнтів і системний бізнес.

– Які у вас плани на майбутнє?

– У найближчих планах – реалізувати IT-проекти, які вже мали б запуститися, але завадив карантин. Це нова система лояльності, свій face payment. Будемо впізнавати клієнта в окулярах і масці, і він зможе оплатити покупки без карти або телефону. Просто підтвердивши словом оплату. Також будемо виходити за межі України, вже ведемо переговори з європейськими партнерами. Це буде трохи інший формат, з подвійним виробництвом: один великий магазин і поруч ще п’ять поменше.

Читайте також –

Засновники IDNT стали гостями програми «За рамками рітейлу» Андрія Жука

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку