Коли ІКЕА не страшна: як датський рітейлер товарів для дому JYSK завойовує Україну

Коли ІКЕА не страшна: як датський рітейлер товарів для дому JYSK завойовує Україну

07.03.2019 08:15
  710
Виктор Нагорский

Скільки магазинів планує відкривати мережа магазинів JYSK в Україні, скільки інвестує в оновлення торгових точок, як буде розвивати напрямок e-commerce та чому не боїться приходу в країну шведської ІКЕА.

Цей матеріал також доступний російською мовою

На прес-конференції, присвяченій новому формату магазинів, виконавчий директор JYSK в Україні Євген Іваниця поділився підсумками роботи у 2018 році та планами розвитку на найближчі роки. RAU пропонує ознайомитися з найцікавішими тезами топ-менеджера.

Про оновлення торгових точок

Магазин живе 6-7 років, після цього ми повинні його кардинально оновити, щоб він виглядав як новий: незалежно від товарообігу точки. Є стандарт, і нам так простіше: знаємо, що всі магазини одного рівня.

В оновлених магазинах повністю змінюємо килимове покриття, встановлюємо нове обладнання, замінюємо світло, облаштовуємо нову касову зону, перефарбовуємо магазин. В оновлення торгової точки в універмазі Україна ми вклали 4 млн грн, а ремонт тривав більше ніж 1,5 місяці. Магазин став світлішим, привабливішим. Товар виглядає цікавіше, дорожче, надихає споживача. Все це робилося з думкою про те, щоб споживач почував себе комфортніше в магазині.

В універмазі Україна відкрили точку у новому концепті, який був придуманий ще у 2013 році. Тестувався він у Данії в 2015-му. З цього фінансового року запускаємо його в усіх країнах присутності компанії (а їх більше 50-ти). В тому числі, й в Україні надалі всі магазини будуть відкриватися в цьому форматі.

Оновлені магазини відкриваються не тільки в Києві, але й в одеському ТРЦ Fontan Sky, в ТЦ GlobalUА у Житомирі, в торговому центрі Comfy в Дніпрі, в Херсоні в ТРЦ Fabrika тощо. І в наступному році ми плануємо ще сім магазинів оновити.

Про результати минулого року

В минулому фінансовому році (стартує з 1 вересня і триває до кінця серпня) ми відкрили сім магазинів і закінчили рік з 41 магазином. На даний момент у нас уже 47 торгових точок. План по відкриттям на цей рік – 12 магазинів.

В минулому фінансовому році продажі компанії в гривні зросли на 150% і перевищили 1 млрд грн. Так як гривня укріпилися, то в доларах приріст ще вищий.

Загалом у нас в Україні було більше 2 млн покупців за рік. Ми динамічно розвиваємо в тому числі й онлайн-продажі. Частка онлайн-продажів, включаючи послугу “замов та забери”, складає більше 10%.

Про план нових відкриттів

Наступне відкриття плануємо у місті Камянець-Подільский. Також відкриваємо магазин в Чернігові. А у травні буде відкрито ювілейний 50-й магазин JYSK в Україні в столичному ТРЦ Dream Town.

Ми плануємо за чотири наступні фінансові роки подвоїти кількість магазинів в Україні. Взагалі ми бачимо можливість відкрити більше 150 торгових точок.

Про співпрацю з українськими виробниками

Більшість знає JYSK як оператора, який продає імпортні товари, але ми не лише імпортер: за минулий фінансовий рік закупили в Україні товарів на більш ніж 200 млн грн. Українські виробники меблів, диванів, шкарпеток, ковдр, подушок, новорічних ялинок та багато чого іншого постачають товари на розподільчі центри JYSK. І ми продаємо ці товари не тільки в Україні, але й у європейських магазинах.

Тому JYSK неймовірно зацікавлений в розвитку українського потенціалу не лише як ринку, де ми продаємо товар, а й в тому числі як ринку, де ми закуповуємо товар. Потенціал цієї співпраці значно більший – мова йде про кілька порядків.

Про конкуренцію з IKEA

Як рядовий українець я багато років чекаю, доки ІКЕА зайде в Україну. Якщо говорити відверто, JYSK має досвід роботи на ринку, де присутня ІКЕА. Так, ми дуже подібні, але, незважаючи на це, ми почуваємося комфортно в даному випадку.

ІКЕА і JYSK мають значно більший потенціал для покращення, дивлячись всередину себе.

Нам цікавий той досвід, який вони можуть привнести на ринок України. І якщо там буде щось цікаве для нас, що ми зможемо дати нашим споживачам – обов’язково це зробимо. Якщо відверто, ми чекаємо коли ІКЕА прийде – це буде знакова подія і дай Бог щоб це трапилося значно швидше. ІКЕА зайде в Україну з трохи іншим форматом, а не з тим, якого більшість українців очікує. І він набагато ближчий до теперішнього JYSK, ніж до попередньої ІКЕА.

Не хотілося, щоб хтось думав, що наші успіхи в Україні повязані з тим, що у нас немає конкуренції. Конкуренція є. Я не думаю, що ІКЕА змінить ситуацію миттєво – цього не буде.

Про розвиток е-commerce

В напрямку e-commerce у нас багато що змінилося за останній рік. До цього формували замовлення онлайн-покупців на одному зі складів. Він був на Видубичах у Києві. Зараз перейшли на стандартний для JYSK формат, де всі замовлення покупців формуються на одному з розподільчих центрів. В даному випадку – в Польщі, тому що онлайн-асортимент суттєво більший, ніж той, що ми можемо представити у фізічному роздробі.

Більше того, онлайн-покупець має можливість придбати той товар, який продається в JYSK в Норвегії, Данії тощо.

Окрім цього ми змінили свого партнера – працювали з компанією Міст Експрес, яка доставляла товари онлайн-покупцям, зараз це робить Нова пошта. Ще зміна – ми почали доставляти до відділень Нова пошта. Раніше такої послуги не було. Споживачеві так зручніше. Але кількість споживачів, що замовляють товари онлайн, а забирають у фізичному магазині зростає дуже швидко. Якщо говорити про послугу “замов та забери” – то вона зростає більш ніж у два рази рік до року.

Про нові формати в Україні

У нас є стандартний формат магазину, наприклад тут в універмазі Україна – це близько 1000 кв. м торгової площі та близько 200 кв. м складських метрів. При цьому в JYSK є ще два формати. Формат «Сіті» менший вдвічі – займає метрів 500. Ми розвиваємо його на інший ринках і поки що не заводимо в Україну: вистачає місця відкривати свій основний формат. І в нас є формат магазин XL – там може бути і 2000 кв. м. Він дозволяє виставити ті меблі, в тому числі й онлайн-ассортименту, які ми не можемо виставити в стандартному магазині. Власне, один з магазинів в Україні – в столичному ТРЦ Retroville, ми плануємо мати в форматі XL.

Ми укладаємо довгі угоди оренди – й на 10 років. І не очікуємо, що магазин стане прибутковим завтра. Ми працюємо на майбутнє. JYSK за всі роки в Україні жодного разу дивіденди з країни не виводив. Компанія продовжує інвестувати в Україну. Весь операційний грошовий потік йде на підтримку збиткових магазинів і відкриття нових торгових точок.

Про роботу з персоналом

Ми як роботодавець суттєво відрізняємося від інших компаній. Ті речі, які ми пропонуємо робітникові, який має правильне відношення, правильні цінності в нас у компанії, відкривають справді безмежні можливості в розвитку, в кар’єрному зростанні. Ми маємо багато речей, які є нетиповими для українського ринку.

Наші працівники навчаються англійської, датської, в нас є медичне страхування, за останні пять років ми в середньому піднімали заробітні плати на 20-25% кожного разу.

На жаль, не кожен молодий хлопець чи дівчина хоче працювати. Багато з них сподіваються, що гроші падають з неба. Але так не буває. В JYSK потрібно працювати важко, та потрібно бути готовим до змін, до швидких змін, постійно навчатися. Для нас мультизадачність, питання продуктивності праці неймовірно важливе. В Україні дешева робоча сила, тому про продуктивність ніхто не думає. Якщо ми хочемо, щоб в Україні була зарплатня, як у Скандинавії, то ми повинні мати порівнянну продуктивність роботи.

Читайте також – 

Як виглядає перша в світі IKEA формату City Store. Таку ж відкриють в Україні (фотоогляд)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку