В’ячеслав Клімов, Нова пошта: Створювали бізнес заради ідеї, яка змінить світ

В’ячеслав Клімов, Нова пошта: Створювали бізнес заради ідеї, яка змінить світ

06.04.2018 08:05
  1827
Ukrainian Retail Association

Співзасновник Нова пошта про своє бачення планування, партнерства, роботизації та концепції успішного бізнесу.

За минулий рік оборот Нова пошта виріс більш ніж на 40%, а кількість доставлених посилок – на 28%. В цілому, за останні три роки – з 2015-го по 2017-й – компанія перевезла понад 350 млн посилок. В інтерв’ю порталу Kfund-media один із співзасновників компанії В’ячеслав Клімов розповів за рахунок чого компанії вдалося досягти таких показників, чому Нова пошта вперше з моменту заснування залучила зовнішнє фінансування, і за рахунок яких принципів співвласникам бізнесу вдається уникати протиріч. RAU підготував тезовий виклад інтерв’ю топ-менеджера.

Про автоматизацію і роботизацію бізнесу

Це вже доконаний факт. У вересні ми запустили київський інноваційний термінал (КІТ) з автоматизованим сортуванням посилок. Уже в кінці 2017 року цей об’єкт працював на повну потужність, а це сортування приблизно 8500 посилок в годину і більше 200 000 посилок на добу, обробка протягом доби понад 330 машин з відправленнями по всій Україні. Якби не КІТ, ми б з передноворічним навантаженням не впоралися.

Технології – це вже життєва необхідність. Аналогічна ситуація з автоматизованими почтоматами.

Зони самообслуговування на базі власних почтоматів Нова пошта встановлені в 15 відділеннях компанії в Києві. Наша мета в цьому напрямку – зробити безконтактний сервіс доставки більш популярним: клієнти можуть отримувати свої відправлення в почтоматах, а операторам при цьому відводиться консультаційна роль, яка незабаром, коли ця послуга стане більш звичною, скоротиться природним шляхом.

Запуск КІТ обійшовся в 15 млн євро. У всьому світі інвестиції в інфраструктуру окупаються довго. Ми розраховуємо повернути вкладені гроші за період до десяти років.

Про ідею і концепцію бізнесу

Я не дуже люблю термін «стартап». Я під ним розумію бізнес, який запускається заради створення однієї умовної «кнопки», припустимо, для телефону. Його кінцева мета – продаж. Безумовно, така модель теж існує. Але мені ближче інша концепція. Ми з Володимиром створювали бізнес заради великої ідеї, яка змінить світ.

При відкритті своєї справи потрібно йти від потреби клієнта.

Якщо ви намагаєтеся викликати таксі, а воно не приїжджає – робіть службу таксі. Якщо вас несмачно нагодували – відкривайте ресторан. Ви задоволені, як вчать ваших дітей? Якщо ні – відкривайте школу. Під таким кутом зору ви зрозумієте, що в Україні як і раніше можна відкривати будь-який бізнес – як в сфері сервісу, так і в будь-якому виробничому напрямку.

Про планування в умовах нестабільності

Зміна зовнішньої ситуації не має ніякого відношення до планування. Планувати потрібно обов’язково. План повинен включати ризики. Як приклад: у 2014 році Нова пошта втратила 15% мережі протягом року, тому що ми втратили Крим і Донбас.

Проте, рік ми закінчили, виконавши план по розширенню мережі, як і планували. В абсолютних цифрах. Як тільки в цих регіонах загострилася ситуація, ми евакуювали наші відділення і активізували відкриття нових в західних областях і в Києві. Подібні ситуації – це тільки зовнішні умови. Їх можна частково нівелювати гнучкістю, зміною та коригуванням планів.

У 2001 році ми поняття не мали, що одним з наших ключових сегментів стане е-commerce.

Ми тоді навіть не знали про його існування, а тепер це один з наших найважливіших напрямків. В Україні е-commerce зростає на 40-50% в рік. Тому наша мета – якісне обслуговування – з е-commerce перетворилася на ВАМ – Велику амбітну мету.

Про вибір партнера для бізнесу

Для себе визначив кілька правил, які стосуються того, як правильно вибрати партнера. Перше – це психологічна сумісність. Друге – у вас обов’язково повинні бути однакові цілі. Якщо у партнера мета – купити трикімнатну квартиру, то вона гідна поваги. Але якщо ваша мета – змінити світ, створити нову індустрію, стати лідером ринку, то в процесі створення бізнесу партнер досягне своєї мети, купить квартиру, а потім вийде зі справи.

Нова Пошта

Співзасновники Нова Пошта В’ячеслав Климов і Володимир Поперешнюк. Фото – Новое Время

Третє – це однакові цінності. Якщо для партнера цінністю є співробітники і він прагне створити сімейну компанію, а ви орієнтуєтеся на прибуток, така розбіжність може перейти в конфлікт інтересів. І останнє, четверте, – це везіння.

Важливо все обговорити на березі, коли ще нічого ділити. Якщо ваша дружба цінніша майбутніх конфліктів, то не входьте в бізнес. Якщо ви можете написати на папері, скільки кому відсотків дістанеться і якщо дружбі це не завадить, то напишіть.

У нашій культурі прийнято відступати, якщо партнер зайняв принципову позицію. У нас ніколи не було випадку, коли ми йшли принцип на принцип. Бувають важкі питання, але ми їх знімаємо з розгляду, і через пару місяців або хтось із нас змінює свою позицію і тоді питання відпадає, або ситуація змінюється. Якщо бачимо, що це потенційний клінч – знімаємо з розгляду.

Про фінансування розвитку і зовнішні інвестиції

Я прихильник ідеології Генрі Форда, який говорив, що джерело ваших інвестицій знаходиться на конвеєрі вашого заводу. Ми в 2017 році, через 16 років після початку існування компанії, вперше стали користуватися позиковим капіталом. До цього моменту Нова пошта розвивалася за рахунок реінвестування. Отриманий прибуток повертався в бізнес. Але в 2017 році у нас вже з’явилася необхідність вкладати в великі інфраструктурні проекти. Наприклад, в КІТ. Для завершення цього проекту були залучені кошти одного з українських банків.

На початку цього року одна з наших перемог – це отримання кредиту від ЄБРР в 9,5 млн євро. Гроші плануємо вкласти в будівництво нового інфраструктурного об’єкта – сортувального терміналу в Хмельницькому, який буде ключовою сполучною ланкою між західним регіоном і рештою України. Там буде встановлена ​​така ж сучасна сортувальна лінія, як і на КІТ.

За матеріалами: Kfund-media

Читайте також – 

Нова пошта презентувала новий формат відділень – до кінця року відкриють 150 таких об’єктів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  127
Усі новини ринку