Призначення року в рітейлі: АТБ, Metro, Фокстрот, McDonald’s, Сільпо, Цитрус та інші

Призначення року в рітейлі: АТБ, Metro, Фокстрот, McDonald’s, Сільпо, Цитрус та інші

09.01.2020 08:15
  1559
Виктор Нагорский

Головні зміни в керівництві українських компаній сфер рітейлу, девелопменту та суміжних галузей в минулому році.

Цей матеріал доступний російською мовою

АТБ

Корпорація АТБ розширила Раду директорів до п’яти осіб, а також призначила нового керівника мережі АТБ-маркет. Структурні зміни в Раді директорів корпорації та керівництві мережі магазинів відбулися 1 грудня минулого року. Зокрема, з цієї дати до складу Ради увійшов Дмитро Євтєєв, який раніше обіймав посаду генерального директора ТОВ «АТБ-маркет». Крім нього до Ради директорів корпорації входять Борис Марков (голова Ради, генеральний директор корпорації АТБ), Ігор Яцута (перший заступник гендиректора), Юрій Гусєв (заступник гендиректора з безпеки) і Олександр Токар (заступник гендиректора).

Що стосується звільнившоїся позиції генерального директора мережі АТБ-маркет, то цю посаду зайняла Наталія Шаповалова, яка раніше обіймала посаду заступника гендиректора. Правда поки що новий керівник буде працювати з приставкою в.о.

Це не єдині кадрові зміни в топ-менеджменті АТБ-маркет в минулому році. У серпні пост директора з маркетингу мережі залишив Костянтин Мельников, який пропрацював у найбільшій українській мережі магазинів близько десяти років. Його місце зайняв Валерій Бондар, який в серпні 2019-го залишив посаду маркетинг-директора харківської мережі супермаркетів Клас. Його досвід роботи в рітейлі також включає мережі магазинів Varus і Брусничка, в яких топ-менеджер керував відділами лояльності. До приходу в роздрібну торгівлю Валерій працював аналітиком CRM у футбольному клубі Шахтар (Донецьк).

Fozzy Group

Кадрові зміни в маркетингу відбулися і в групі Fozzy, що розвиває в Україні торгові мережі Сільпо, Фора, Fozzy Cash & Carry і Thrash!. Дмитро Циганков, який більше 10 років обіймав посаду маркетинг-директора мережі Сільпо, в квітні пішов на підвищення. Він був призначений директором з розвитку продуктів і власних торгових марок Fozzy Group.

При цьому новим директором з маркетингу Сільпо стала Катерина Огуряєва, яка раніше обіймала аналогічну посаду в мережі супермаркетів Varus (з 2013-го по 2017 рік). У Varus вона також відповідала за запуск і розвиток програми лояльності, відкриття магазинів, організацію акційної та комунікаційної стратегій та розвиток клієнтського досвіду. Її загальний стаж роботи в продуктовому рітейлі – близько 14 років. До Varus Катерина працювала в мережах Брусничка і ЕКО маркет.

Пізніше до Fozzy Group також приєдналася Ніна Міщенко, яка очолила департамент корпоративних комунікацій компанії. Попередні 3,5 роки вона працювала в девелоперській компанії Taryan Group, де займала посаду керівника департаменту креативного маркетингу і комунікацій. Крім цього, Міщенко має 12-річний досвід роботи в провідних українських ЗМІ.

Metro

Ряд кадрових змін сталася в українському підрозділі німецького рітейлера Metro Cash & Carry. На початку 2019-го на посаду начальника управління маркетингу Mеtro Cash & Carry Україна був призначений Антон Жорін. В команду Metro фахівець перейшов зі столичного ЦУМ, де працював протягом 2018 року на посаді директора з маркетингу та PR. В цілому Антон має значний досвід роботи на керівних посадах в сфері рітейлу, телекому, FMCG і креативу, зокрема в компаніях Укртелеком, Lifecell, SUN InBev, Київстар, THINK! McCann Erickson. Відзначимо, що попередні чотири роки пост директора з маркетингу Mеtro Cash & Carry Україна займала Оксана Кулікова.

Окрім цього, на початку 2019-го до складу Ради директорів українського підрозділу Mеtro приєднався Всеволод Стьопін, який зайняв посаду директора з продажів компанії. Він має ґрунтовний досвід операційної діяльності як в торгових центрах Metro, так і в oфісі підтримки торгових центрів Metro в Україні. Почав свою кар’єру в компанії в 2004 році як менеджер-стажер на посаді керуючого торговим залом ТЦ Metro Дніпро-І. А в березні 2018-го Всеволод був призначений на посаду заступника директора з продажів.

В середині року в Metro також змінився генеральний директор: замість Олів’є Лангле, який був призначений на посаду близько року тому, український підрозділ німецького рітейлера очолив Тіно Цайске – глобальний директор з управління талантами і підбору персоналу Metro AG. Він розпочав кар’єру в Metro в січні 2000 року на посаді фінансового директора-стажиста, після чого в січні 2001 року був призначений фінансовим директором Metro Cash & Carry Японія. Після цього Цайске обіймав цілу низку керівних посад в різних країнах присутності компанії, а тепер – очолив український підрозділ.

Varus

Низка кадрових змін в 2019 році відбувся і в мережі супермаркетів Varus. Зокрема, навесні минулого року заступником виконавчого директора мережі був призначений Армен Папазян. В команду дніпровського рітейлера Армен перейшов з європейської мережі продуктово-промислових супермаркетів Intermarché. Там він обіймав посаду генерального директора в Польщі, відповідаючи за впровадження і реалізацію комерційної стратегії компанії. До цього, в 1998-2006 і 2009-18 роках він займав ряд топових посад в Carrefour Polska, а в 2006-09 роках працював в О’кей Україна, де в якості керуючого директора запустив на українському ринку мережу гіпермаркетів О’кей.

Крім того, директором з розвитку власних торгових марок Varus був призначений Сергій Чорний. В команду рітейлера він перейшов з великого виробника – Дніпровського комбінату харчових концентратів (ПрАТ ДКХК), де обіймав посаду комерційного директора останні 1,5 роки. Там Сергій відповідав за оперативне управління та координацію роботи підрозділів компанії. У 2011-18 роках топ-менеджер обіймав керівні посади в компаніях АПК-Інвест та S.Group.

На пост директора з цифрової трансформації Varus прийшов Андрій Бобров, який раніше обіймав посаду заступника директора з IT в мережі автозаправних комплексів WOG. Там він відповідав за розробку, впровадження, експлуатацію та тотальну діджиталізацію всіх процесів. Його загальний досвід роботи в рітейлі на керівних посадах – понад 15-ти років.

Восени 2019-го пост маркетинг-директора Varus залишила Анна Швед. Вона очолювала департамент маркетингу рітейлера більше двох років – з вересня 2017-го. Відзначимо, що для пошуку нового маркетинг-директора в мережі вдалися до нестандартного рішення: компанія вирішила приймати всі резюме на посаду виключно у відео-форматі. Втім, пост маркетинг-директора Varus залишався вакантним і на кінець року.

LC Waikiki

Генеральним директором LC Waikiki в Україні з 1 вересня був призначений Олексій Гришко, який з 2016 року обіймав посаду регіонального директора компанії. В цілому Олексій має більш ніж 12-річний досвід у fashion-рітейлі. До команди LC Waikiki він приєднався в самому початку шляху бренду в Україні – в лютому 2013 року, очоливши перший магазин рітейлера в країні. У 2014 році працював в головному офісі компанії в Стамбулі на позиції операційного супервайзера, відповідаючи за міжнародний бізнес в десятках країн. З 2014 по 2016 рік – займався запуском бренду в Білорусі, де відкрив більше десяти магазинів, займаючи посаду регіонального директора.

Як уточнили RAU в компанії, перед новим керівником поставлені досить амбітні завдання, серед яких:

  • агресивна експансія в офлайн і виведення компанії на позицію безумовного лідера ринку в сегменті;
  • відкриття в містах з населенням більше 100 000 жителів;
  • автоматизація та вдосконалення операційних процесів;
  • відкриття нової лінійки магазинів «LCW Dream Store»;
  • розвиток онлайн-бізнесу.

Що стосується попереднього керівника LC Waikiki в країні, то Ярема Івахів, який займав цю посаду з грудня 2016 року, тепер очолив український підрозділ польського fashion-рітейлера LPP Group. Ця компанія розвиває в Україні мережі магазинів таких брендів як Reserved, Cropp, House, Mohito і Sinsay. Раніше, в березні 2019-го компанію залишив Олексій Смірнов, який керував LPP Україна з 2010 року.

Arricano

У девелоперській компанії Arricano Real Estate Plc (в Україні управляє торговими центрами РайON і Проспект в Києві, City Mall в Запоріжжі, Сонячна Галерея в Кривому Розі, також на стадії девелопменту знаходиться ще кілька проектів) змінився генеральний директор. Після підписання нової Угоди про взаємини між акціонерами компанії естонський бізнесмен Хіллар Тедер знову отримав право голосу, і на зборах Ради директорів було прийнято рішення про непродовження повноважень Михайла Меркулова як СЕО. В результаті у вересні топ-менеджер пішов з Arricano, також залишивши Раду директорів девелопера.

Пізніше правління схвалило рішення призначити в.о. генерального директора Анну Чуботіну, яка раніше обіймала посаду директора департаменту торгових площ Arricano. А вже в грудні вона була призначена на посаду СЕО на постійній основі.

Анна має більш ніж 17-річний досвід роботи в сфері комерційної нерухомості, дев’ять з яких були в JLL Україна. Вона працювала з такими компаніями як ТОВ «СвітЛенд Україна», King Cross Group, DCH Real Estate і Kray Property.

Фокстрот

Кілька важливих змін в топ-менеджменті відбулося у лідера українського ринку побутової техніки та електроніки – мережі Фокстрот. На початку року комерційним директором мережі був призначений Юрій Поліщук. Протягом останніх п’яти років він обіймав посаду фінансового директора, а в цілому працює в компанії вже 14 років. До цього, з травня 2016 року до 1 лютого 2019-го пост комерційного директора Фокстрот займала Тетяна Мойсеєнко, яка залишила компанію.

Ближче до кінця року в компанії також повідомили, що В’ячеслав Поврозник, який займав пост виконавчого директора Фокстрот останні сім років, перейшов на посаду члена Наглядової ради, де буде курувати подальший розвиток e-commerce і реалізацію стратегії омніканального Фокстрот.

В свою чергу на посаду в. о. виконавчого директора був призначений 44-річний керівник управління продажів рітейлера Олексій Зозуля. З групою компаній Фокстрот Олексія пов’язує період з 2005 по 2011 рік. В “Фокстрот. Техніка для дому” він побудував кар’єру з посади керівника регіональної служби роздрібних продажів до поста операційного директора. З 2010 по 2011 рік – керував проектом в Депот Девелопмент Груп, що входить в групу компаній Фокстрот (управління нерухомістю). У 2011-13 роках Олексій очолював компанію Фармастор (мережа аптек Аптека доброго дня, Сiмейна аптека), а в 2013-18 – був операційним директором в компанії РУШ (лінія магазинів EVA).

У березні 2019 року топ-менеджер повернувся до Фокстрот. Його головні цілі на новій посаді – зберегти лідерські позиції бренду, забезпечити якісні та кількісні показники зростання бізнесу по обох напрямках (офлайн і онлайн), а також продовжити розпочаті внутрішні реформи.

Eldorado

Зміна керівництва відбулася і в мережі магазинів електроніки Eldorado. Віталій Гресько залишив пост генерального директора мережі з 4 березня у зв’язку із завершенням його контракту. Він працював у Eldorado з грудня 2015 року. До призначення на посаду СЕО обіймав посаду директора департаменту розвитку торговельної мережі, а очолив Eldorado в березні 2017 року. Після звільнення Гресько посаду СЕО Eldorado зайняла Віра Вітинська. До цього вона більше 13 років очолювала фінансовий департамент компанії.

Крім цього, в компанії змінився маркетинг-директор. Максим Колєсніков, який займав пост СМО рітейлера близько двох років (з червня 2017 року), залишив компанію, пізніше працевлаштувавшись у мережі Аптека Доброго Дня. Замість нього на посаду директора з маркетингу Eldorado був призначений Ярослав Гуменюк.

Раніше він близько двох років займав аналогічну посаду в банку ПУМБ, а до цього – з 2015-го по 2017-й – працював в Укртелеком. Портфоліо Ярослава також включає низку управлінських посад в найбільших телекомунікаційних компаніях країни: Київстар, Воля та інших. Загальний стаж фахівця в сферах маркетингу, продажів, обслуговування клієнтів, цифрових технологій, аналізу даних і електронної комерції – більше 20 років.

Цитрус

Чергові кадрові перестановки відбулися в мережі магазинів Цитрус. Зокрема, посаду генерального директора мережі залишив Вадим Танченко, який очолив компанію в кінці 2018 року. Після цього рітейлер вирішив відмовитися від посади СЕО. Його функції перерозподілили між комерційним, виконавчим і операційними директорами для «поліпшення взаємодії між усіма командами і проектами». Крім цього, в компанії повідомили про продовження періоду трансформації та реформування маркетингу, комунікацій та клієнтського сервісу.

До слова, маркетинг компанії в минулому році очолив Андрій Мінєєв. На цій посаді він змінив Станіслава Андрєєва, який виконував обов’язки маркетинг-директора після звільнення Надії Фоміної. Що цікаво, це вже не перша каденція топ-менеджера в мережі Цитрус. З жовтня 2016 року по серпень 2017 року він керував компанією на посаді СЕО. За час роботи в рітейлі топ-менеджер також займав різні керівні посади в мережах магазинів O’key, Караван, EVA і Fozzy Group.

MOYO

Мережу магазинів MOYO очолив співзасновник інтернет-гіпермаркету Repka.ua Валентин Івакін. Як розповіли RAU в прес-службі MOYO, зміна CEO була пов’язана із завершенням контракту з Андрієм Барашенко, який керував компанією з 2017 року. «Дворічний контракт з Андрієм Барашенко завершився в серпні. Компанія дякує йому за виконану роботу. З 28 серпня на посаду CEO призначений Валентин Івакін. Він був співзасновником інтернет-гіпермаркету Repka.ua, який входить в топ e-commerce проектів України й відрізняється високим рівнем автоматизації та якістю обслуговування своїх клієнтів», – говорилося в повідомленні.

У компанії уточнювали, що зміни в керівництві спрямовані на посилення ключових компетенцій MOYO. Рітейлер збирався продовжувати розширення та реформатування магазинів мережі.

Multiplex

Низка кадрових змін в минулому році сталася в компанії Multiplex. На початку року департамент розвитку бізнесу найбільшої в Україні мережі кінотеатрів очолила Антоніна Арбузова, яка раніше займала посаду комерційного директора столичного маркет-молу Даринок. Там вона пропрацювала близько двох років – з січня 2017-го. До цього Арбузова керувала департаментом агентських і консультаційних послуг у сфері торговельної нерухомості компанії Cushman & Wakefield Україна.

Пізніше директором з персоналу мережі був призначений Ігор Гур’янов, який раніше обіймав аналогічну посаду в компанії Intertop Ukraine. Крім роботи в Intertop, Ігор також обіймав посади заступника директора з персоналу в мережі магазинів техніки Алло. У його портфоліо також робота в компаніях Comfy і Vodafone.

Втім, головна кадрова зміна в компанії в минулому році відбулася ближче до кінця року. Тоді Віталій Писаренко, який займав пост генерального директора Multiplex з осені 2018-го, повідомив про звільнення з посади. В цілому він працював в компанії з грудня 2015-го, коли обійняв пост комерційного директора. Після звільнення Віталія на посаду СЕО Multiplex був призначений Роман Романчук.

Свій професійний шлях Роман розпочинав в компанії McDonald’s. Потім була компанія Food Master, де топ-менеджер керував мережею ресторанів швидкого харчування Смачна картопля, а пізніше – мережею кав’ярень Кофе Тайм та Віденські булочки. У 2008 році Романчук був призначений генеральним директором компанії Сушия, а в 2017-му заснував компанію Panna group. Тоді ж було відкрито перший ресторан мережі Panna Pasticceria.

McDonald’s

Кілька значущих кадрових перестановок сталося в компанії McDonald’s Україна. Гжегож Хмелярський, який займав пост генерального директора з 2014 року, завершив контракт з українським офісом McDonald’s. З 29 березня цю посаду зайняла Юлія Бадрітдінова. Свою кар’єру в McDonald’s вона розпочала в 2013 році на позиції менеджера з маркетингу, а з 2015 року займала пост директора з маркетингу і корпоративних комунікацій.

Відзначимо, що після призначення Юлії Бадрітдінової на посаду СЕО позицію директора з маркетингу і корпоративних комунікацій зайняла Ольга Васильєва. У компанію вона прийшла в 2011 році в якості старшого консультанта з маркетингу, а останні кілька років керувала групою з розвитку меню, бренд-комунікацій і медіа-стратегією.

Читайте також огляд найважливіших кадрових перестановок у 2018 році – 

Кадрові зміни року в рітейлі: Цитрус, Metro, Lavina, Алло, ЦУМ, 27.ua та інші


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  132
Усі новини ринку