Інна Бачуріна, Rechi.ua: 5 помилок, допущених під час розвитку бізнесу

Інна Бачуріна, Rechi.ua: 5 помилок, допущених під час розвитку бізнесу

18.12.2018 08:15
  728
Микола Маранчак

Арт-директор і співвласниця Rechi.Ua Інна Бачуріна про помилки та втрачені можливості в бізнесі.

Також цей матеріал доступний російською мовою

    1. Call-центри в регіонах

Чотири роки тому почався тренд на створення call-центрів у регіонах. В «похід за економією» вирушили Kasta, Lamoda і багато інших онлайн-рітейлерів. Всі побігли, і ми побіжимо. І обпеклися.

Розраховували, що зекономимо на персоналі, адміністративних процесах і з нашими середньокиївськими зарплатами выгребем в регіонах усіх місцевих «зірок». Думали, що раз у Чернігові багато call-центрів, значить там є фахівці з відповідним досвідом. На практиці виявилося все інакше.

По-перше, в Чернігові від нас чекали київських зарплат. На одній зі співбесід навіть почули таке формулювання: “Так ви ж київська фірма”. По-друге, ніяких зірок там знайти не вдалося – всі зірки вже перебралися до столиці. А весь їх “релевантний досвід” – це роботизоване спілкування з клієнтом по скриптам. Це підходить для мас-маркету, але не для нашого портфелю брендів.

Ще одна проблема, з якою ми зіткнулися– в регіонах зовсім немає менеджерів середньої ланки. Персоналом нікому управляти. Тільки хтось професійно підростає, відразу їде в Київ.

Крім того, ми не очікували іншу ментальність співробітників – роботодавця сприймають як ворога. Від нього очікують підступності або якоїсь гидоти, намагаються з ним боротися або обдурити. Я вперше опинилася в ситуації, коли співробітники підтасовують показники в KPI. Коли я це бачила, мало не плакала. Ніколи такого не було, як же так. Впевнена, що в регіонах багато хороших людей, але нам вони, на жаль, не траплялися.

Два роки знадобилося на те, щоб визнати – нам це не вдалося.

  1. Не можна робити бізнес, в якому ти не покупець

У нас був дитячий інтернет-магазин. Ні у мене, ні у моєї сестри, з якою ми партнери, дітей на той момент не було. Ніхто з нас не уявляв, що потрібно батькам: які у них проблеми, яким повинен бути продукт. І мені здавалося, що якщо я майстер в Digital-маркетингу і володію технологіями, то просто перенесу свій досвід на інший продукт. Але помилилася.

Зараз, ставши мамою, я розумію, скільки помилок ми робили в розвитку і його стратегії. Так і не полюбивши проект, ми його продали.

  1. Робота з лідерами думок

Ми сильно запізнилися з opinion-лідерами. В якійсь мірі це виправдано: довгий час не було блогерів для продажу товарів люкс і преміум-сегменту. Не могли ж ми рекламуватися у дівчаток, які роблять контент з підробленими сумками. Це тепер вони вже заробили на хороші, правильні речі, і тепер це повноцінний новий канал. Але, водночас, покупцям тема вже намилила очі. Органічного ефекту більше немає.

Тільки зараз я бачу дівчат-блогерів, які ведуть правильний спосіб життя для нашої цільової аудиторії. І при цьому блогерство – це їхня робота. Але поки цей ринок формувався, ми втратили ефект свіжості, новизни невикористаного каналу.

  1. Втрачені можливості

Це факап, який, можливо, відбувається у нас прямо зараз. Той випадок, коли ми бачимо тренд, але не хапаємо хвилю на старті.

Наприклад, сьогодні активно зростає вторинний ринок люксових речей. На Заході всі говорять про рге-owned або, який часто називають pre-loved – б/у речі.

Наприклад, інтерес до люксових годинників падає, а вторинний ринок годинник зростає. Феноменальною угодою було, коли люксовий конгламерат Richemont нещодавно купив мережу комісіонок з інтернет-магазином Watchfinder.co.uk.

Shopbop.com (великий гравець fashion-e-commerce) запустив розділ Channel Vintage. Звучить красиво, але мається на увазі Channel б/у.

Зараз з неймовірною швидкістю ростуть стартапи в цій сфері (TheRealReal, Poshmark, Vestiaire Collective), ми усвідомлюємо цей тренд, але нічого з ним не робимо.  Як це реалізувати в Україні? Створювати olx люксових речей?

  1. Потрібно адекватно оцінювати ситуацію і себе

Мій приклад насамперед стосується дівчат. Якою б ти не була майстер тайм-менеджменту, – якщо плануєш народжувати дитину, то це значить, що насувається Армагеддон і до нього краще підготуватися. Не треба думати, що вийде працювати так само, як раніше.

Якщо досвіду материнства ще не було, то важко уявити собі скільки це займає психічних і фізичних ресурсів. Це такий обмежувач в житті, аналогів якому немає. Я наївно думала, що раз стільки всього робила і керувала стількома людьми, вже з маленькою дитиною якось розберуся.

Я планувала вийти працювати вже через три тижні. В результаті всі плани і зобов’язання у мене поповзли. Я була настільки сильно інтегрована в усі операційні процеси, що перші місяці після моїх пологів Rechi.ua буквально лихоманило. Тільки зараз, через шість місяців, я розумію, як вибудовувати свою роботу, щоб і дитина няню мамою не вважав, і бізнес розвивався.

Читайте також

Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку