Головна > Новини > Новини компаній > Флоран Гійє, Decathlon Ukraine: Відкриємо shop-in-shop в гіпермаркетах Ашан і невеликі магазини в ТРЦ
Флоран Гійє, Decathlon Ukraine: Відкриємо shop-in-shop в гіпермаркетах Ашан і невеликі магазини в ТРЦ

Флоран Гійє, Decathlon Ukraine: Відкриємо shop-in-shop в гіпермаркетах Ашан і невеликі магазини в ТРЦ

Генеральний директор Decathlon Ukraine про перші результати рітейлера в Україні, експансію в регіони і розвиток нових форматів магазинів, а також про купівельний досвід, персоналізацію, інновації та екологічність компанії.

Цей матеріал доступний російською мовою

Про це топ-менеджер відомого французького бренду спортивних товарів розповів під час онлайн рublic talk, організованого компаніями NAI Ukraine і Ceetrus Ukraine. Портал RAU пропонує читачам ознайомитися з головними тезами СЕО Decathlon Ukraine Флорана Гійє.

Про перший магазин в Україні, онлайн-продажі та конкуренцію

Ми відкрилися близько року тому в Рітейл Парк Петрівка на площі 2000 кв. м. Це було успішне відкриття, у нас були хороші продажі в перший день, в перші вихідні та в перший місяць після відкриття. Уже після трьох місяців роботи магазину ми зрозуміли, що перевиконали планові показники товарообігу, тому прийняли рішення про розширення експансії та відкриття нового магазину Decathlon в Києві. Він розмістився біля гіпермаркету Ашан і торгово-розважального центру Lavina Mall і зайняв 3000 кв. м. Також за кілька тижнів до відкриття першого магазину запустили e-commerce, і з кожним тижнем продажі цього каналу ростуть.

За рівнем товарообігу e-commerce в Україні ми перевищили показники багатьох інших країн присутності. Це свідчить про те, що онлайн-торгівля – дуже популярний і перспективний сегмент.

Що стосується продажів у фізичних магазинах, то вони нижчі, ніж в інших країнах, де марка Decathlon більш відома. Наприклад, в Марокко і Алжирі, де населення розмовляє французькою, часто буває у Франції і знає нашу торгову марку. Зокрема, в Алжирі за перший рік роботи магазину площею 1500 кв. м його товарообіг досяг понад 50 млн євро. В Україні поки що немає таких показників. Але з досвіду Румунії, де я працював десять років тому, можу сказати, що ми починали роботу приблизно з тим же рівнем товарообігу, що і в Україні. Однак дуже швидко подвоїли продажі. Приблизно через 4-5 років роботи ми знову подвоїли товарообіг. І в подальшому росли на 20-30% щорічно. Я впевнений, що в Україні ми теж будемо нарощувати зростання продажів. Перший рік роботи тут був дуже позитивним і багатообіцяючим.

Конкуренція – це добре. В Україні великий ринок споживачів спортивних товарів – 40 млн людей. Вони все більше займаються спортом і, відповідно, споживання теж буде рости.

Впевнений, що місця на ринку вистачить для всіх операторів – Nike, Adidas, Decathlon, Спортмастер, Intersport та інших. Конкуренція змушує всіх працювати краще. Коли є монополія, можна встановити будь-які ціни, і неважливо: задоволений клієнт якістю обслуговування чи товару. Коли є конкуренція, кожен прагне стати краще, тому що це виклик для всіх. Один оператор на ринку не досягне великих перемог, а коли нас багато, кожен повинен пристосовуватися до ситуації та конкурувати з іншими, пропонувати свої «фішки».

Про відновлення роботи в Україні та виклики в період кризи

Магазини Decathlon в Україні відновили роботу з 11 травня. Наші об’єкти знаходяться в окремих будівлях і виходять на парковку, тому ми змогли відкрити їх у відповідності з усіма вимогами, обмеживши торгову площу 300 кв. м. Решту проходів і стелажів огородили стрічками, доступ за які заборонено. Якщо клієнти захочуть побачити якісь товари з цих відділів, то продавці зможуть їх дістати і надати клієнту. Також забезпечуємо всіх відвідувачів захисними масками при вході в магазин і робимо скринінг температури, стежимо за тим, щоб клієнти не знімали маски всередині магазину, дотримувалися дистанції. Ну і звичайно, миєму і дезінфікуємо всі поверхні в магазині досить часто, дотримуємося всіх карантинних правил.

Мій професійний виклик в 2020 році – це стати сильнішим в кінці кризи. Я бачу, що за такий короткий термін ми змогли швидко адаптуватися, щоб підвищити продажі або знайти інші шляхи ведення бізнесу.

В кінці цього тижня ви побачите продукцію компанії Decathlon в більш ніж 20-ти гіпермаркетах Ашан. Товари будуть розташовані на 2,5 або 7-метрових стендах для огляду в форматі shop-in-shop. Без коронавірусу це не було б можливо. Вважаю, що зараз ми стали сильнішими, ніж були до кризи, тому що поліпшили діяльність і налагоджуємо контакти набагато швидше. Незабаром це дасть свої плоди.

Про стратегію розвитку торгової мережі та вихід в регіони

Згідно з нашою стратегією в Україні, плануємо відкриття 5-6 великих магазинів у Києві. Великоформатні торгові точки також будуть в інших містах-мільйонниках: Львові, Дніпрі, Одесі, Харкові. Спілкуємося з власниками приміщень у всіх цих містах на предмет оренди в найкращих локаціях. Поки що договори не підписані, тому я не впевнений, що зможемо відкрити магазини в регіонах в цьому році. Швидше за все, це станеться вже в 2021-му.

Крім того, хочемо відкривати й інші формати. Наприклад, магазини в центрі міста або невеликі точки в торгових центрах.

Незабаром відкриємо один такий магазин в ТРЦ Rive Gauche. Якби не криза, ми також не змогли б так швидко відкрити магазин. Його площа складе всього 40 кв. м, він дуже сучасний і клієнти зможуть замовити сюди товар з доставкою за один день. Такий формат добре працює в інших країнах.

Всі переговори про розвиток, які велися до епідемії коронавірусу, тривають як в Києві, так і в регіонах. Але, крім цього, ми додали інші опції розширення мережі.

Наприклад, вже отримали підтвердження з головного офісу і плануємо розвиток по франшизі. Цей проект тільки на початковій стадії, але ми активно шукаємо партнерів з досвідом в рітейлі для можливості відкриття магазину в регіонах.

Про асортимент товарів і персоналізацію

У наших магазинах продаються тільки ті товари, які ми виробляємо самі: 99% асортименту – наші власні торгові марки. При цьому плануємо виводити наші товари для продажу не тільки у фірмових магазинах Decathlon, але й в інших торгових мережах, супермаркетах, через дистриб’юторів. Наприклад, наші велосипеди. Вони дуже популярні й займають друге місце за продажами в світі. У минулому році ми реалізували понад 10 млн велосипедів тільки в Європі.

Важливий елемент стратегії Decathlon – персоналізація. Саме тому ми адаптуємо нашу продукцію під різні країни присутності бренду.

Про customer experience ми повинні думати в першу чергу. Ми вивчаємо споживчі настрої і знаємо, чого хоче покупець. Він хоче купувати товар в будь-якому місці, в будь-який час і за допомогою будь-яких платіжних інструментів (телефоном, ноутбуком тощо). Для нас важливо надати покупцям таку можливість. Хочемо реалізувати в українських магазинах низку рішень, які вже використовуємо в інших країнах. Наприклад, оплату товарів за допомогою телефону, коли покупцеві не потрібно йти на касу. За допомогою цього рішення він оплачує товар безпосередньо в торговому залі: сканує його за допомогою телефону, забирає з полиці й виходить.

Кілька тижнів тому ми запустили послугу Drive-In, коли ви купуєте товар онлайн, під’їжджаєте до входу в магазин, відкриваєте багажник, а наші співробітники завантажують в нього замовлення. Таким чином, покупцеві навіть не потрібно заходити в магазин.

Крім того, багатьом клієнтам важливо протестувати продукцію перед покупкою. І ця можливість існує в магазинах Decathlon протягом багатьох років. Зараз у зв’язку з карантином ця опція відсутня, але відразу після зняття всіх обмежень ми плануємо дати можливість покупцеві протестувати товар як всередині магазину, так і за його межами. У магазині, розташованому в Рітейл Парку Петрівка плануємо створити ігровий спортивний майданчик поруч з торговим об’єктом. Подібна ігрова зона планується і в магазині на Берковецькій.

Про зростання компанії та її екологічність

Decathlon – міжнародна компанія, яка присутня на ринках 60-ти країн світу, у нас близько 100 000 співробітників в штаті, і близько 1 млн співробітників, зайнятих на фабриках. Коли приймаємо будь-які рішення, то обов’язково стежимо за тим, чи дійсно це буде корисно людям, і чи буде це відповідати екологічній безпеці планети. Наприклад, вже починаючи з цього року будемо використовувати тільки екологічно безпечну бавовну, а до 2021-го плануємо використовувати тільки екологічно безпечну пластмасу. Також у нас в планах використовувати у всіх магазинах тільки поновлювальні джерела енергії.

Зараз у нас 1700 магазинів у всьому світі, і з них вже 60% працюють тільки на поновлювальних джерелах енергії. До 2026 року плануємо перевести на поновлювальні джерела енергії всі торговельні об’єкти. Те ж саме стосується фабрик.

До 2030 року хочемо бути повністю екологічними для планети. В компанії розроблені KPI-показники з екологічної безпеки, і кожен місяць ми готуємо звіти в даному напрямку. Компанія постійно зростає, але разом з ростом нам важливо зменшувати шкідливий вплив на навколишнє середовище. Чим більшою буде компанія, тим менше відходів вона повинна виробляти.

Читайте також – 

Юлія Максименко, Intersport: На десять класичних магазинів має припадати один аутлет

Про автора
Виктор Нагорский

Deputy Chief Editor Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора