Куратор проекту «До природи з добром»: Навіщо WOG запускає ЕКО-платформу

Куратор проекту «До природи з добром»: Навіщо WOG запускає ЕКО-платформу

13.11.2020 08:15
  1924
rau

Директор з комунікацій WOG Олена Осипчук про еко-активності компанії та вплив пандемії на проекти.

Цей текст доступний також російською мовою

Днями мережа АЗК WOG анонсувала запуск нової еко-програми бізнесу, яка на перших етапах буде акцентуватися на сортуванні сміття (вже встановлені спеціальні баки), переробці кавового жмиха та зборі батарейок. Раніше компанія вже неодноразово реалізовувала подібні акції, проте зараз на WOG заговорили про стратегічний підхід в бізнесі, до раціоналізації використання природних ресурсів і захисту екології. Чому це так, говорили з куратором ЕКО-платформи та директором з комунікацій WOG Оленою Осипчук.

– Розкажіть про ЕКО-платформу WOG. Що це і як працює?

– Для WOG турбота про навколишнє середовище – це особиста відповідальність, а не просто частина бізнес-стратегії. Ми пропагуємо принципи еко-відповідальності та турботи про екологію. Саме тому компанія вже багато років дотримується європейських еко-стандартів і піклується про скорочення рівня викидів шкідливих речовин в атмосферу.

З цією ж метою ми запускаємо ЕКО-платформу «До природи з добром», в рамках якої буде реалізовано ряд природозахисних проектів різної спрямованості. Ми хочемо об’єднати всі наші проекти під одним “дахом”, щоб сформувати єдиний простір еко-ініціатив, до яких в майбутньому зможуть підключитися не тільки наші клієнти.

– Яка її роль у досягненні ваших бізнес-цілей?

– Зараз більшість наших еко-ініціатив знаходиться на початковій стадії, але в майбутньому ми плануємо на власному прикладі показати українському ринку, що реалізовувати еко-проекти не тільки природно, а й вигідно. Так, грамотна організація вторинної переробки сировини може істотно скоротити витрати компанії на позбавлення від сміття, а за деякими статтями – навіть приносити невеликий, але прибуток.

Деякі еко-проекти вже дозволяють нам економити. Серед них – сонячна електроенергія та модернізація власного автопарку із заміною старих авто на нові зі зниженим споживанням ПММ та рівнем викиду CO2. Адже нові надійні авто вимагають набагато менше палива і не потребують частих ремонтів.

– На скількох з АЗК вже встановлені сортувальні баки? Куди з АЗК потрапляє це сміття?

– Сортування сміття дуже важливе як для екології, так і для економіки України, адже в нашій країні на переробку відправляється всього 5% від загальних обсягів побутових відходів. Це мізерно мало, в порівнянні з європейськими країнами, де вдруге переробляється і утилізується з високим ККД до 65% сміття.

Саме тому ми вирішили дати нашим клієнтам можливість стати учасниками еко-ініціативи щодо сортування відходів. Для цього ми закупили спеціалізовані баки для роздільного збору паперу, скла і пластику. Вони позначені різними кольорами і спецсимволами відповідно до прийнятої міжнародної класифікації.

Такі різнокольорові контейнери можна знайти вже на 34-х наших заправках в Києві. Їх вміст не змішується з іншим сміттям і для подальшої обробки окремо вивозиться на відповідні підприємства. Завдяки цьому проекту вироби зі скла отримують “друге життя”, а папір і пластик відправляються на вторинну переробку для подальшого використання при виробництві нових виробів.

Зараз ми лише на першій стадії проекту з роздільного збору сміття. Але незабаром плануємо розширити подібну практику на всю мережу наших АЗК.

– Які ще еко-активності ініціювала ваша компанія і яких результатів вдалося вже домогтися?

– Крім роздільного збору сміття на АЗК ми цього року запустили серію досліджень можливих варіантів з переробки кавової гущі спільно з українською еко-компанією Blue Ocean Solutions (BOS). Тепер кавовий жмих, що залишається від приготування улюбленого напою українських водіїв, в поєднанні з папером вторинної переробки використовується для виробництва зручних біорозкладаних підстаканників для нашої мережі. Наступний етап цього проекту передбачає заміну пластикових кришечок для кавових склянок їх більш екологічною версією з кавового жмиху.

Вдалим прикладом утилізації кавової гущі став наш спільний проект з виробництва біогумусу з компанією “Пастернак”. Зараз ми направляємо до них веь кавовий жмих з заправок в Луцьку і, можливо, також будемо розширювати цю практику.

Ще одним кроком до зменшення кількості “сміттєвого” пластика стала наша відмова від пластикових трубочок. Ми вирішили замінити їх на наших АЗК і в WOG CAFE їх якісним паперовим аналогом від BOS, що витримує до 1,5 годин у воді.

– Які проекти ще будуть запущені до кінця цього року? І які плани на 2021 рік у цьому напрямку?

– Цього року ми також плануємо перезапуск проекту з утилізації батарейок. На жаль, люди часто забувають, що батарейки не можна просто викинути в сміттєвий бак. Адже одна – навіть найменша – батарейка при пошкодженні оболонки здатна отруїти в середньому 16 кв. м грунту навколо себе. А на стихійних звалищах по всій Україні таких викинутих батарейок – тисячі. Вміщені в батарейках важкі метали забруднюють грунт, проникають в грунтові води, а звідти в річки, з яких ми з вами отримуємо питну воду.

На жаль, єдиний в Україні завод, який переробляє батарейки, закрив цей напрямок ще в 2018 році. Але ми спільно з ГО “Батарейки, здавайтеся!” знову почнемо збирати батарейки, при цьому гарантуючи їх 100% утилізацію згідно з європейськими нормами на спеціалізованому заводі в Румунії. А з урахуванням того, що заправки WOG є навіть у найвіддаленіших куточках країни, здати використані батарейки нарешті зможуть і жителі невеликих міст і сіл України.

На наступний рік, крім розширення географії вже запущених еко-ініціатив, у нас є ще ряд ідей, озвучувати які я зараз не стану. Але обіцяю, що WOG продовжить позитивно дивувати жителів нашої країни і в 2021 році.

– Чи вплинула пандемія на проект?

– Зізнаюся, що час обмежувальних заходів зіграв для проекту ЕКО-платформи виключно позитивну роль. Ми прискорили підготовку проектів і змогли запустити платформу навіть раніше, ніж розраховували спочатку.

Під час роботи у форматі «домашнього офісу» наша команда ні на мить не припиняла роботу. За допомогою месенджерів, Skype і Zoom ми проводили наради, приймали і затверджували рішення. Тому бізнес-процеси не сповільнилися – навпаки, ми працювали в посиленому режимі, адже список нових завдань з кожним днем збільшувався. Потрібно було придумати, як забезпечити максимальну безпеку співробітників і клієнтів АЗК, визначити, які сервіси можуть допомогти клієнтам дотримуватися особистої безпеки під час карантину і запустити їх.

Ми також запустили сім корпоративних телеграм-каналів, де публікуємо важливу для співробітників інформацію, всілякі оголошення та корпоративні новини. Цей інструмент спілкування з працівниками вже дуже добре себе зарекомендував і, схоже, залишиться з нами надовго.

– Як в цілому коронакриза вплинув на компанію?

– Як би це дивно не звучало, але ми на власному прикладі побачили, що стресові ситуації об’єднують команду, роблять людей сильнішими, креативнішими та оперативнішими. За час карантину нам вдалося запустити ряд партнерських проектів. Так на АЗК мережі почали з’являтися поштомати Нова пошта. І тепер, крім звичного комплексу послуг, клієнти WOG можуть отримувати на наших заправках ще й свої відправлення – документи і посилки вагою до 30 кг. Зараз ця послуга доступна на частині заправок Києва та Одеси, але вже найближчим часом ми плануємо розширити її географію.

Ще одне нововведення торкнулося відразу 15-ти міст – починаючи з травня у наших клієнтів є можливість скористатися сервісом Glovo, щоб замовити доставку готових страв і товарів з АЗК WOG. Не менш інтригуюче виглядає спільний проект з Інтернет-маркетом Rozetka, в рамках якого ми виступаємо пунктами видачі замовлень. Зараз замовлення доставляють на АЗК в Києві, але вже скоро кількість пунктів видачі товарів Rozetka на WOG істотно збільшиться.

Крім цього, ми розширили функціонал WOG PAY, запустивши новий сервіс – попереднє замовлення страв і напоїв з асортименту WOG CAFE. Нововведення економить час наших клієнтів, позбавляючи їх від черг і дозволяючи забрати замовлення, не виходячи з авто – що також дуже важливо під час пандемії.

Читайте також

Товарообіг мережі WOG в 2019 році склав $1,4 млрд

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку