RAU-вебінар “Антикризове управління рітейл-компанією” (ключові тези+відео)
Асоціація рітейлерів України провела онлайн-зустріч, під час якої власники і топ-менеджери Алло, АТБ, EVA, Varus та Comfy поділились власним досвідом управління роздрібною мережею під час кризи.
Цей текст доступний також російською мовою
Захід відбувся 13 квітня на онлайн-платформі Zoom. Спікерами виступили голова ради директорів АЛЛО Дмитро Деревицький, генеральний директор корпорації АТБ Борис Марков, генеральний директор мережі магазинів COMFY Ігор Хижняк і засновник, співвласник і генеральний директор компаній РУШ (ТМ EVA) і Омега (ТМ Varus) Руслан Шостак. Модератор вебінару – голова правління Асоціації рітейлерів України Андрій Жук.
Вони обговорили заходи щодо оптимізації бізнесу, принципи, за якими приймають стратегічні рішення під час кризи, актуальність довгострокових стратегічних планів та роль внутрішніх і зовнішніх PR комунікацій в цей час. Крім того, кожен зі спікерів озвучив свої прогнози стосовно продажів і рівня орендних ставок після карантину.
На думку генерального директора мережі магазинів побутової техніки та електроніки Comfy Ігора Хижняка, час лідерів, які звикли замикати на собі всі процеси і рішення, відходить у минуле: “З моєї точки зору, зараз відбувається тотальна зміна поглядів на лідерство в бізнесі, тому я як топ-менеджер вітаю ці зміни. У нинішніх реаліях неможливо все контролювати самостійно. В умовах, коли продажі впали на 50% і більше, лідерам неймовірно важливо демонструвати команді щирість, можливо, навіть якусь вразливість”.
За його словами, керівник повинен показувати, що він теж може сумніватися, чогось не знати прямо зараз. І незважаючи на це – діяти, об’єднувати навколо себе людей, бути креативним і шукати правильні рішення разом з командою.
“Зараз як ніколи раніше важливі швидкі рішення, які можна назвати антикризовими, оскільки немає часу на ітерації та каскадування (дроблення завдань і делегування відповідальності – прим. ред.) по всіх інстанціях компанії”, – поділився власною позицією стосовно задач лідера в умовах кризи голова ради директорів АЛЛО Дмитро Деревицький.
На його думку, закінчення карантину не принесе полегшення, так як маса людей виявить, що їх робочих місць більше не існує. “Додатково восени може трапитися друга хвиля захворювання, як це буває з сезонним грипом. Тому найоптимістичніший мій прогноз – скорочення ринку до кінця 2020 року на 50% відносно середини березня, коли був введений карантин. Йдеться про електроніку та інший непродовольчий роздріб”, – заявив він.
Більш оптимістичний прогноз генерального директора корпорації АТБ Бориса Маркова, який зауважив, що плани з розвитку на цей рік поки в компанії не змінювались. “Звичайно, багато що залежить від періоду карантину та глибини економічної кризи, але поки не плануємо нічого переглядати. За рік планували відкрити близько 100 магазинів, і я сподіваюся, що якщо якоїсь катастрофи або катаклізму на ринку не буде, то будемо рухатися за наміченим планом. Справа в тому, що у нас трохи інший цикл. У нас всі магазини, які заплановані до відкриття в цьому році, куплені ще в 2019-му, і зараз знаходяться на різних стадіях підготовки документів або ремонтів, або будівництва”.
“Всі кризи проходять, – вважає генеральний директор компаній РУШ (ТМ EVA) та Омега (ТМ Varus) Руслан Шостак. – Ми для себе вибрали стратегію онлайн, спрямовану на наших покупців і персонал, попутно розвиваючи омніканальну інфраструктуру. Адже криза – це унікальний час нових можливостей, який повторюється приблизно раз на десять років. Кожному треба спробувати знайти ці можливості”.
За його словами, багато що буде зрозуміло в липні, коли американські компанії відзвітують за другий квартал. “Зрозуміло, найсильніше постраждає туризм і супутні галузі, так як спочатку у людей не буде можливості їздити, а потім і грошей на поїздки. Наскільки сильно постраждають інші галузі в Україні – сказати складніше”, – додав він.
Дивіться повну версію відео-конференції:
Читайте також
RAU вебінар “Час виживати. Як скоротити витрати і зберегти команду” (ключові тези + відео)