RAU вебінар “Час виживати. Як скоротити витрати і зберегти команду” (ключові тези + відео)

RAU вебінар “Час виживати. Як скоротити витрати і зберегти команду” (ключові тези + відео)

07.04.2020 05:00
  551
rau

Про що говорили під час онлайн-зустрічі CEO мережі магазинів Антошка Вадим Орлов, СЕО Мультиплекс-Холдинг Роман Романчук, генеральний директор ГК Union Group Леонід Погребняк і співвласник Планета Кіно Дмитро Деркач, і до чого прийшли.

Цей текст доступний також російською мовою

6 квітня Асоціація рітейлерів України провела онлайн-зустріч, спікерами якої виступили CEO мережі магазинів Антошка Вадим Орлов, СЕО Мультиплекс-Холдинг Роман Романчук, генеральний директор ГК Union Group Леонід Погребняк і співвласник мережі кінотеатрів Планета Кіно Дмитро Деркач. Модератор вебінару – голова правління Асоціації Рітейлерів України Андрій Жук. RAU підготувала відео-запис зустрічі, а також ключові тези з неї.

Про зарплати персоналу

Дмитро Деркач: У нас десь 650 співробітників в 9-ти кінотеатрах 6-ти містах. З них 80 працює в Києві в центральному офісі. Ми в березні перевели всіх на 70% зарплати, в квітні – на 50%. У такому режимі грошей, які залишалися на рахунках компанії, повинно вистачити до кінця травня.

Ми усвідомлено тримаємо всіх, нікого не звільняємо. Якщо пощастить, і в червні карантин закінчиться, то потрібна буде команда людей, з якими зможемо відкриватися. Ми розуміємо, що у людей залишиться страх публічних місць, тому опрацьовуємо наші відкриття.

Леонід Погребняк: У нашій компанії працює більше 2000 чоловік. Ми принципово не скорочуємо нікого. У березні в середньому виплатили понад 80% заробітних плат. На квітень – як і у всіх, – варіативність невелика: є можливість відправляти в оплачувані відпустки, неоплачувані відпустки (т.зв. за свій рахунок), є простій і різні елементи звільнень. Частина співробітників на віддаленому працює неповний робочий день, ще частина – повний.

Дуже сподівалися на підтримку держави в плані референцій на зниження податків на заробітну плату, але, на жаль, цього не сталося. Сподіваємося, що в червні ситуація закінчиться.

Роман Романчук: Ми почали готувати антикризовий план в лютому і прийняли ряд рішень про припинення проектів розвитку. Після закриттів виявилася категорія людей, яким з тих чи інших причин зручніше проводити карантин вдома в своїх містах, особливо це стосується лінійного персоналу команди. Близько 25% з них вийшли з компанії, написавши заяву про звільнення за погодженням сторін. Домовилися, що, коли кінотеатри знову почнуть роботу, ми візьмемо їх назад.

У березні були ті, чию зарплату знизили до 40-50% від ставки і невелика категорія тих, хто отримував 100% ставки: бухгалтери, юристи і ті, хто був задіяний в процесі консервації.

У квітні граємо в “шахову дошку” – виводимо по черзі когось з відпустки за свій рахунок. Ми розрахували, яку кількість персоналу зможемо утримувати в одиницю часу.

Оперуємо тільки тими грошима, які на рахунках і зараз проводимо активну роботу, щоб залучити зовнішнє фінансування. Але результатів поки немає, тільки процеси.

Вадим Орлов: У березні ми не змінювали оклади для співробітників офісу і магазинів, а люди, які пішли на простій, отримували дві третини окладів. У квітні у нас не буде людей, які отримують 100% своєї зарплати. Офіс продовжить працювати, але в ньому залишиться 50% співробітників. У магазинах ті, хто продовжують працювати, роблять це зі скороченими зарплатами в залежності від того, що собі може дозволити той чи інший магазин. Але це орієнтовно 70% зарплати.

Частина людей, які на простої, якщо можуть працювати десь паралельно, ми не проти. З тими, хто швидше за все не зможуть приступити до роботи після карантину, ми відкрито про це спілкуємося.

Ті, хто буде потрібен, коли ми відкриємося, зараз отримують компенсацію зарплати від 30 до 50% в залежності від завантаження, тому що воно періодично є. У нас стало більше роботи в інтернет-магазині – ми запрошуємо людей в call-центр і на доставку.

У нас є люди з величезною експертизою – вони на вагу золота. Намагаємося використовувати все, щоб їм допомогти: домовитися, підтримати з працевлаштуванням, оплачувати частину часу, поки ми в простої. Зараз це резерви компанії.

Про результати звернення Multiplex до Президента України

Роман Романчук: Ми заручилися усною підтримкою профільного Комітету Верховної Ради про те, що вони підтримають законопроект (про надання державою бізнесу безвідсоткового кредиту на 6 місяців під цільове використання — забезпечення фонду заробітної плати, –прим. ред.). Тільки їх підтримки буде недостатньо, тому на цьому тижні завдання узгодити його з НБУ, профільним міністром і Комітетом ВР. Можливо, на цьому тижні або на початку наступного у нас буде законопроект, який підтримуватимуть на рівні голосування.

Про результати акції #рятуюпланетку мережі кінотеатрів Планети Кіно

Дмитро Деркач: З першого дня закриття кінотеатрів почали дивитися, що ми можемо продавати. Запустили сертифікати – їх можна купити за 100 грн і в майбутньому обміняти на будь-який квиток без обмежень. Я не можу сказати, що це сильно допомагає нам: якщо порівнювати з нашою звичайною виручкою, то це до 1%. Але важливо те, як клієнти відреагували і проявили лояльність. Ця підтримка в тому числі для наших співробітників, які розуміють, наскільки важлива їхня робота і вони ще з більшою віддачею продовжать боротися за компанію. Це класний мотиватор для всіх. У плані психологічної підтримки – чудовий ефект.

Що буде після карантину

Леонід Погребняк: За нашими підрахунками, падіння продажів складе 30-50%. Ми розуміємо, що карантин і, як його наслідок, рецесія світової економіки – вже почалися. Як це накриє Україну, поки не зрозуміло, але швидше за все це буде досить важко. На мою думку ця історія затягнеться навіть не до кінця року, а постраждає ще весь 2021 рік.

Дуже важлива буде виважена партнерська позиція наших орендодавців, особливо це стосується торгових центрів. У нас йдуть переговори, що переходять в бої “по опексу”, що показує нам: можливо не всі ще зрозуміли серйозність становища.

Частина бізнесів відкриють далеко не всі свої магазини, тому що в принципі не буде ресурсів на це, і на рівні орендних ставок, які були в останні два роки. Це не перша криза, ми завжди знаходили спільні знаменники в 2009-му, 2014 році. Сподіваємося, що нам також підуть на зустріч і ми зможемо відкритися. Хоча те, що ми дивимося за результатами наших підрахунків, 20-30% нашої мережі ми в принципі відкривати не будемо. Зараз будемо писати листи на розірвання.

Вадим Орлов: Зниження точно буде. Яке — складно передбачити, але я думаю, що 30% – це ймовірний і оптимальний сценарій. У нашому бізнесі все сильно залежить від групи товарів. Наприклад, харчування, предмети дитячої гігієни та підгузники купують, тому що це предмети першої необхідності. З одягом і взуттям складніше.

Думаю, що кожна група товарів матиме свій цикл виходу з цієї кризи. Швидше за все в себе прийдуть предмети першої необхідності, гігієни, babycare. Недалеко від них – розважальні та розвиваючі ігри та іграшки. І вже в кінці – одяг і взуття, їм буде потрібно найдовший термін відновлення.

Ми не можемо виключати, що ми відкриємося, попрацюємо і прийде друга хвиля.

Дмитро Деркач: Ще мінімум три місяці після відкриття у людей залишиться страх. Люди не будуть готові масово йти в публічні місця. З іншого боку, є відкладений попит. Але у кінотеатрів буде проблема з контентом, тому що всі прем’єри фільмів перенесені: щось попередньо на осінь, щось на зиму, а щось – на наступний рік. І велика стратегічна проблема, що зараз зупинено виробництво всього, що знімалося.

Чому навчить криза

Роман Романчук: Одна з найбільших цінностей, яку ми зараз набуваємо – це вміння думати і працювати в умовах невизначеності. Люди, які займаються бізнесом, завжди планували якимись горизонтами, сценаріями, і зараз ми розуміємо, що в нинішній ситуації планувати неможливо. Це інша реальність, інша площина. Ми навчимося жити в період невизначеності.

Дмитро Деркач: Люди швидко забувають погане і повернуться до тієї моделі поведінки, яка була раніше. Той сплеск онлайну, який ми бачимо зараз, їм швидко набридне.

Леонід Погребняк: Порівняно з 2014 роком поки ситуація спокійніша. Те, що ми пройшли на Донбасі, в Криму або на Хрещатику – поки такий досвід немає необхідності застосовувати.

Запускаємо нові проекти, пов’язані з онлайн-бізнесом – те, що вимагає додаткових інвестицій. Якщо раніше ми це відкладали, то зараз навпаки – інвестуємо туди. Це пов’язано з онлайн-комунікацією і персоналом: курси, дистанційне навчання, внутрішній PR, запуск флешмобів та ін.

Про ринок праці після кризи

Роман Романчук: Визначальним буде те, що буде з економічними драйверами в нашій країні. Люди будуть їхати туди, де можна буде більше заробляти. Моє припущення, що макроекономічні відносини між країнами зміняться. Закони, які контролювали відкритість кордонів і пересування між країнами, зміняться.

Леонід Погребняк: Думаю, що європейські країни, як тільки будуть виходити з карантину і запускати своє виробництво, знімуть всі обмеження, особливо на українську робочу силу. Як тільки з’явиться можливість, люди відразу поїдуть. Причому поїде ще більше молодих людей – тих, хто до цього довго роздумували.

Укомплектованість штату у бізнесу буде знижуватися. Ми просто не зможемо платити той рівень зарплат, який платився до цього. І тільки поступово зможемо підвищувати їх до колишнього рівня.

Дмитро Деркач: Всередині країни відбудеться якась міграція між тими, хто буде відчувати себе краще після відкриття і тими, у кого ситуація буде гіршою. Нас чекає деякий перерозподіл. Але однозначно ті, хто раніше працював за межами України, будуть шукати будь-яку можливість, щоб повернутися туди. Ми не зможемо після кризи платити людям конкурентні зарплати, які були до кризи, і не зможемо повернути собі всіх співробітників. І тільки до наступного року, якщо не буде другої хвилі, ми почнемо повертатися до того рівня кількості співробітників і зарплат, які були до карантину.

Вадим Орлов: Я думаю, що після припинення карантину, ще кілька місяців буде знижений рівень зарплат. На якийсь час піде кадровий голод, який ми бачили до кризи, але через три-чотири місяці всі, хто хоче виїхати, поїдуть, і залишаться люди, які будуть вибирати, де їм працювати.

Дивіться повну версію відео-конференції:

Читайте також

RAU вебінар “Як зберегти партнерські відносини під час кризи” (ключові тези+відео)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку