Віталій Бєлєнький, Dybok.ua: У виграші будуть ті, хто не чекає кінця пандемії

Віталій Бєлєнький, Dybok.ua: У виграші будуть ті, хто не чекає кінця пандемії

24.07.2020 08:07
  2903
Микола Маранчак

Засновник і СЕО однієї з провідних меблевих мереж України про те, чому компанію навчив карантин, до яких цілей зараз рухається і чому запустили безкоштовну доставку меблів по всій Україні.

Цей текст доступний також російською мовою

Dybok.ua – роздрібна мережа, в основі асортименту якої меблі, люстри та освітлення. На початку року рітейлер запустив для своїх клієнтів у всіх населених пунктів України безкоштовну доставку на відділення Нова пошта. Про причини такого рішення, а також наслідки карантину та цілі компанії, RAU розповів засновник і СЕО Dybok.ua Віталій Бєлєнький.

– Розкажіть про бренд Dybok.ua. коли і ким була створена компанія?

– У студентстві у мене завжди було безліч ідей і на шляху їх реалізації, життя підкинуло мені один меблевий проект. Після його вивчення, я зрозумів, що це найцікавіша, потужна і незаповнена ніша на інтернет-ринку України. І вже після випуску магістратури, я зареєстрував домен dybok.com.ua. Саме цей день ми вважаємо Днем народження компанії – 16 липня 2010 року.

Спочатку мета була зробити інтернет-магазин меблів з сервісними послугами в будь-якій точці країни. Але з часом ми зрозуміли, що без представництв в регіонах це неможливо.

– Скільки салонів в роздрібній мережі? У яких регіонах вона представлена?

– Зараз мережа складається з семи салонів. У Львові та Луцьку їх вже по два. Також є салони в містах Рівне, Вараш та Нетішин.

– Де і ким виробляється представлені на сайті Dybok меблі?

– Ми реалізуємо меблі більше 80-ти українських фабрик. Працюємо з такими виробниками як VIP-Master, MebelStar, VMV-Holding, Світ Меблів, Віка, Гербор-БРВ, БМФ та іншими. Велику увагу приділяємо всім категоріям. Особливо багато продаємо кухонь і шаф-купе.

– Як змінився товарообіг у першому кварталі 2020-го порівняно з аналогічним періодом минулого року? Як на це вплинув карантин?

– Компанія з кожним місяцем набирає темпи зростання. Цього року ми маємо +40% зростання в першому кварталі в порівнянні з попереднім періодом минулого року. У другому кварталі ми маємо справу з карантином. Деякий час роздрібна мережа не працювала.

– Як в цілому зустріли карантин? Які зміни в компанії відбулися?

– Карантин прожили досить рівно. Природно, закриття торгових точок не пройшло непоміченим, але нам вдалося з цим впоратися. Покупець прийшов до нас в інтернет-магазин. В цілому за час карантину роботи в онлайні стало в рази більше.

– Чому навчив цей період?

– Криза навчила визначити, що найважливіше. Це стосується як роботи, так і своїх особистих планів, сім’ї, здоров’я і т.д. Друге, це навчив шукати можливості і бути ще більш позитивним. Третє – це як працювати в кризу і як розвиватися.

У нашій системі управління я записав прям главу, яку назвав «криза». У ній описаний принцип ПЖМ (Пружина Жертва Можливості): потрібно стиснутися по витратах і втратах, не бути жертвою, шукати можливості і в кінці – вибухово розпрямити пружину.

– Як змінилася з початку карантину частка онлайн-продажів у порівнянні з фізичними магазинами?

– До карантину співвідношення було 50/50. Після карантину онлайн взяв на себе +10%. Зараз співвідношення приблизно 60/40 на користь інтернет-магазину.

– Як працює доставка – чому робите її безкоштовною?

– Доставка меблів по Україні – дуже дорога послуга для клієнтів. Наприклад, доставка дивана, якщо відправляти Нова пошта, може коштувати для клієнта близько 3000 грн. Може бути і дорожче, все залежить від габаритів і відстані. Я завжди прислухався до клієнтів і приблизно після двох років існування компанії, прийняв за аксіому, що ми повинні зробити доставку з мінімальною вартістю або безкоштовною, і при цьому бути прибутковими.

Є інтернет-магазини, які клієнтам говорять, що вартість доставки за тарифами перевізників, і не говорять реальну ціну, а потім для клієнта буде “сюрприз”. У нас немає неясностей з доставкою.

Коли ми думаємо про доставку по Україні, ми уявляємо, що ми представлені в кожному регіоні країни. У цьому випадку ніяка клієнтоорієнтована компанія не братиме гроші за доставку з іншого регіону. Таке мислення і підштовхує нас розвиватися.

– Як оцінюєте конкуренцію в своєму сегменті?

– Ми раді спостерігати як розвивається меблевий ринок в цілому. Конкуренція допоможе всім швидше вивести цю нішу на рівень з нішею техніки, де все дуже на високому рівні. В меблевому сегменті ринку є ще куди зростати.

– Хто є ядром ваших клієнтів?

– 80% – це сім’ї, які облаштовують своє житло кімната за кімнатою: спочатку кухня, потім диван, шафа-купе, стінка і т. д.

– Чого сьогодні хоче покупець насамперед?

– Кожен покупець дуже індивідуальний у виборі та обслуговуванні. Одні люди хочуть докладніше” розібрати” замовлення, поговорити про дизайн своєї кімнати, обговорити чи все підійде. Інші вже втомилися від ремонтів і знаходяться на останньому етапі облаштування житла, вони хочуть швидше почути: “замовлення оформлене, буде виконане такого-то числа”.

– З якими труднощами стикаєтеся в бізнесі?

– Коли ми були “маленькі”, то стикалися з відповідальністю виробників і постачальників. Багато хто залишився в Радянському Союзі в плані сервісу, а є такі, що розглядають український ринок меблів, як якийсь баласт.

Інша проблема в тому, що маленькі виробники і постачальники працюють в “сіру” і це в свою чергу не дозволяє дати споживачеві достатню кількість хорошого товару.

– Чи можна очікувати відкриття салону Dybok в Києві? Які плани взагалі по розширенню мережі?

– Однозначно так. Найближчим часом у планах відкрити новий салон у Львові. Поки зміцнюємо регіони, в яких ми вже представлені. Але план розвитку мережі по всій Україні вже в роботі.

– Над якими іншими пріоритетними завданнями зараз працюєте?

– Зараз на етапі запуску нової ІТ-системи. Повністю запускаємо новий сайт і CRM, що дозволить нам автоматизувати безліч операційних процесів. Кожен клієнт і кожен Інтернет-продавець стикається з проблемою хто доставить, занесе і збере замовлення. Відповідь на це питання відповість наш сервісний проект, який ми спільно з виробниками хочемо запустити у всіх регіонах країни.

– Як, на вашу думку, коронавірус вплине на український ринок? Чи будуть переможці або тільки ті, хто програв?

– У виграші будуть ті, хто не чекає кінця пандемії. Однозначно будуть переможці, вони вже є. Практично в кожній галузі ми бачимо, як хтось зриває куш. Найголовніше, що у виграші будуть споживачі, так як будь-який струс ринку дає нові сервісні послуги, дає більш привабливі цінові пропозиції.

Важливо не засиджуватися в очікуванні кінця. Не можна дивитися на бізнес з точки зору його заощадження таким, яким він є зараз. Бізнес створений для клієнтів, тому потрібно шукати шляхи як дати клієнтам свої “найважливіші” послуги.

– Чи зміниться ринок меблів в найближчі роки?

– У наш час всі ринки змінюються. Думаю, що меблевий не буде винятком, тим більше що він не консолідований. Немає основних гравців, виробники аналогічно не можуть визначиться: орієнтуватися на внутрішній ринок або на зовнішній. Розвиток онлайн-торгівлі, сервісних послуг дає нові можливості для рітейлу. Велика кількість офлайн-компаній рвонули в інтернет, це вже дуже багато що змінює: від виробництва меблів (виробник вже думає, як товар буде доставлятися, яку зробити упаковку і т.д.) до самих клієнтів, які ще “вчора” не уявляли, як купити спальню з матрацом в інтернеті.

– Які цілі стоять перед компанією на 2020 рік?

– Цього року в компанії велика перебудова і перезавантаження – від зміни в управлінні всіх відділів до автоматизації бізнес-процесів, швидкого запуску нового сайту і сервісного проекту. Розроблено формат салону для масштабування і складено план його розвитку. Значний фокус зараз на те, щоб зробити меблевий рітейл передовим і сервісним. Весь фокус команди, всі рішення і дії спрямовані на досягнення цієї мети.

Читайте також

Інтернет-гіпермаркет меблів і люстр Dybok.ua впроваджує новий формат офлайн-магазинів і шукає локації

 


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  14