Віталій Бєлєнький, Dybok.ua: У виграші будуть ті, хто не чекає кінця пандемії
Засновник і СЕО однієї з провідних меблевих мереж України про те, чому компанію навчив карантин, до яких цілей зараз рухається і чому запустили безкоштовну доставку меблів по всій Україні.
Цей текст доступний також російською мовою
Dybok.ua – роздрібна мережа, в основі асортименту якої меблі, люстри та освітлення. На початку року рітейлер запустив для своїх клієнтів у всіх населених пунктів України безкоштовну доставку на відділення Нова пошта. Про причини такого рішення, а також наслідки карантину та цілі компанії, RAU розповів засновник і СЕО Dybok.ua Віталій Бєлєнький.
– Розкажіть про бренд Dybok.ua. коли і ким була створена компанія?
– У студентстві у мене завжди було безліч ідей і на шляху їх реалізації, життя підкинуло мені один меблевий проект. Після його вивчення, я зрозумів, що це найцікавіша, потужна і незаповнена ніша на інтернет-ринку України. І вже після випуску магістратури, я зареєстрував домен dybok.com.ua. Саме цей день ми вважаємо Днем народження компанії – 16 липня 2010 року.
Спочатку мета була зробити інтернет-магазин меблів з сервісними послугами в будь-якій точці країни. Але з часом ми зрозуміли, що без представництв в регіонах це неможливо.
– Скільки салонів в роздрібній мережі? У яких регіонах вона представлена?
– Зараз мережа складається з семи салонів. У Львові та Луцьку їх вже по два. Також є салони в містах Рівне, Вараш та Нетішин.
– Де і ким виробляється представлені на сайті Dybok меблі?
– Ми реалізуємо меблі більше 80-ти українських фабрик. Працюємо з такими виробниками як VIP-Master, MebelStar, VMV-Holding, Світ Меблів, Віка, Гербор-БРВ, БМФ та іншими. Велику увагу приділяємо всім категоріям. Особливо багато продаємо кухонь і шаф-купе.
– Як змінився товарообіг у першому кварталі 2020-го порівняно з аналогічним періодом минулого року? Як на це вплинув карантин?
– Компанія з кожним місяцем набирає темпи зростання. Цього року ми маємо +40% зростання в першому кварталі в порівнянні з попереднім періодом минулого року. У другому кварталі ми маємо справу з карантином. Деякий час роздрібна мережа не працювала.
– Як в цілому зустріли карантин? Які зміни в компанії відбулися?
– Карантин прожили досить рівно. Природно, закриття торгових точок не пройшло непоміченим, але нам вдалося з цим впоратися. Покупець прийшов до нас в інтернет-магазин. В цілому за час карантину роботи в онлайні стало в рази більше.
– Чому навчив цей період?
– Криза навчила визначити, що найважливіше. Це стосується як роботи, так і своїх особистих планів, сім’ї, здоров’я і т.д. Друге, це навчив шукати можливості і бути ще більш позитивним. Третє – це як працювати в кризу і як розвиватися.
У нашій системі управління я записав прям главу, яку назвав «криза». У ній описаний принцип ПЖМ (Пружина Жертва Можливості): потрібно стиснутися по витратах і втратах, не бути жертвою, шукати можливості і в кінці – вибухово розпрямити пружину.
– Як змінилася з початку карантину частка онлайн-продажів у порівнянні з фізичними магазинами?
– До карантину співвідношення було 50/50. Після карантину онлайн взяв на себе +10%. Зараз співвідношення приблизно 60/40 на користь інтернет-магазину.
– Як працює доставка – чому робите її безкоштовною?
– Доставка меблів по Україні – дуже дорога послуга для клієнтів. Наприклад, доставка дивана, якщо відправляти Нова пошта, може коштувати для клієнта близько 3000 грн. Може бути і дорожче, все залежить від габаритів і відстані. Я завжди прислухався до клієнтів і приблизно після двох років існування компанії, прийняв за аксіому, що ми повинні зробити доставку з мінімальною вартістю або безкоштовною, і при цьому бути прибутковими.
Є інтернет-магазини, які клієнтам говорять, що вартість доставки за тарифами перевізників, і не говорять реальну ціну, а потім для клієнта буде “сюрприз”. У нас немає неясностей з доставкою.
Коли ми думаємо про доставку по Україні, ми уявляємо, що ми представлені в кожному регіоні країни. У цьому випадку ніяка клієнтоорієнтована компанія не братиме гроші за доставку з іншого регіону. Таке мислення і підштовхує нас розвиватися.
– Як оцінюєте конкуренцію в своєму сегменті?
– Ми раді спостерігати як розвивається меблевий ринок в цілому. Конкуренція допоможе всім швидше вивести цю нішу на рівень з нішею техніки, де все дуже на високому рівні. В меблевому сегменті ринку є ще куди зростати.
– Хто є ядром ваших клієнтів?
– 80% – це сім’ї, які облаштовують своє житло кімната за кімнатою: спочатку кухня, потім диван, шафа-купе, стінка і т. д.
– Чого сьогодні хоче покупець насамперед?
– Кожен покупець дуже індивідуальний у виборі та обслуговуванні. Одні люди хочуть докладніше” розібрати” замовлення, поговорити про дизайн своєї кімнати, обговорити чи все підійде. Інші вже втомилися від ремонтів і знаходяться на останньому етапі облаштування житла, вони хочуть швидше почути: “замовлення оформлене, буде виконане такого-то числа”.
– З якими труднощами стикаєтеся в бізнесі?
– Коли ми були “маленькі”, то стикалися з відповідальністю виробників і постачальників. Багато хто залишився в Радянському Союзі в плані сервісу, а є такі, що розглядають український ринок меблів, як якийсь баласт.
Інша проблема в тому, що маленькі виробники і постачальники працюють в “сіру” і це в свою чергу не дозволяє дати споживачеві достатню кількість хорошого товару.
– Чи можна очікувати відкриття салону Dybok в Києві? Які плани взагалі по розширенню мережі?
– Однозначно так. Найближчим часом у планах відкрити новий салон у Львові. Поки зміцнюємо регіони, в яких ми вже представлені. Але план розвитку мережі по всій Україні вже в роботі.
– Над якими іншими пріоритетними завданнями зараз працюєте?
– Зараз на етапі запуску нової ІТ-системи. Повністю запускаємо новий сайт і CRM, що дозволить нам автоматизувати безліч операційних процесів. Кожен клієнт і кожен Інтернет-продавець стикається з проблемою хто доставить, занесе і збере замовлення. Відповідь на це питання відповість наш сервісний проект, який ми спільно з виробниками хочемо запустити у всіх регіонах країни.
– Як, на вашу думку, коронавірус вплине на український ринок? Чи будуть переможці або тільки ті, хто програв?
– У виграші будуть ті, хто не чекає кінця пандемії. Однозначно будуть переможці, вони вже є. Практично в кожній галузі ми бачимо, як хтось зриває куш. Найголовніше, що у виграші будуть споживачі, так як будь-який струс ринку дає нові сервісні послуги, дає більш привабливі цінові пропозиції.
Важливо не засиджуватися в очікуванні кінця. Не можна дивитися на бізнес з точки зору його заощадження таким, яким він є зараз. Бізнес створений для клієнтів, тому потрібно шукати шляхи як дати клієнтам свої “найважливіші” послуги.
– Чи зміниться ринок меблів в найближчі роки?
– У наш час всі ринки змінюються. Думаю, що меблевий не буде винятком, тим більше що він не консолідований. Немає основних гравців, виробники аналогічно не можуть визначиться: орієнтуватися на внутрішній ринок або на зовнішній. Розвиток онлайн-торгівлі, сервісних послуг дає нові можливості для рітейлу. Велика кількість офлайн-компаній рвонули в інтернет, це вже дуже багато що змінює: від виробництва меблів (виробник вже думає, як товар буде доставлятися, яку зробити упаковку і т.д.) до самих клієнтів, які ще “вчора” не уявляли, як купити спальню з матрацом в інтернеті.
– Які цілі стоять перед компанією на 2020 рік?
– Цього року в компанії велика перебудова і перезавантаження – від зміни в управлінні всіх відділів до автоматизації бізнес-процесів, швидкого запуску нового сайту і сервісного проекту. Розроблено формат салону для масштабування і складено план його розвитку. Значний фокус зараз на те, щоб зробити меблевий рітейл передовим і сервісним. Весь фокус команди, всі рішення і дії спрямовані на досягнення цієї мети.
Читайте також