Вікторія Луценко, АШАН Україна: Починаємо відкривати супермаркети. Перший – в Дніпрі

Вікторія Луценко, АШАН Україна: Починаємо відкривати супермаркети. Перший – в Дніпрі

06.04.2018 08:15
  4765
Виктор Нагорский

Новий керівник АШАН Україна Вікторія Луценко в першому інтерв’ю на новій посаді розповіла про пріоритетні цілі компанії, плани розвитку нових форматів, інтеграцію гіпермаркетів Караван і майбутнє роздрібної торгівлі.

АШАН – один з небагатьох зарубіжних гравців на українському ринку FMCG-рітейлу. Компанія працює в країні з 2008 року і за 10 років зуміла вийти на лідируючі позиції за обсягами товарообігу та сумарною кількістю торгових площ. У минулому році мережа гіпермаркетів АШАН в Україні зросла на дев’ять об’єктів за рахунок погинення мережі Караван. У власність французького рітейлера перейшли гіпермаркети загальною площею 58 000 кв. м. Завдяки цій угоді компанія збільшила частку ринку в регіонах і вийшла в чотири нових міста: Харків, Дніпро, Житомир та Чернівці. А зовсім нещодавно АШАН відкрив найбільший гіпермаркет в країні в столичному ТРЦ Rive Gauche. Тепер рітейлер управляє 21 торговим об’єктом сумарною площею 175 000 кв. м.

Окрім активного розширення мережі, на початку року в компанії відбулися значні кадрові перестановкиЗамість Жерара Галлє главою АШАН Україна стала Вікторія Луценко, яка раніше обіймала посаду директора напряму «Клієнти та інновації» угорського підрозділу компанії. Коментуючи такі зміни, в компанії відзначали, що вони пов’язані з реалізацією нової концепції групи Auchan, розрахованої до 2025 року. В рамках цієї стратегії у всіх країнах присутності АШАН впроваджує багатоформатність під єдиним брендом: тобто крім класичних гіпермаркетів компанія буде відкривати і магазини інших форматів.

В ексклюзивному інтерв’ю для RAU Вікторія Луценко розповіла про те, коли рітейлер відкриє перші супермаркети та магазини «біля дому», які сервіси зможе поліпшити за рахунок розширення географії присутності та чому вірить в перспективи онлайн-торгівлі продуктами харчування в Україні.

– Зовсім нещодавно ви відкрили найбільший магазин в Україні в столичному ТРЦ Rive Gauche. Розкажіть про нього докладніше – які цікаві рішення, інновації тут були реалізовані?

– Магазин став набагато просторішим. Другим важливим завданням, враховуючи площу магазину, було поліпшення навігації. Зараз відвідувач, заходячи в магазин, може з легкістю знайти будь-який відділ, незважаючи на те, що торговий об’єкт займає близько 15 000 кв. м.

У кожному з відділів реалізовані різні діджитал рішення, за допомогою яких ми комунікуємо з нашими клієнтами.

Таким чином ми виконуємо нашу головну мету – бути ближче до свого клієнта. Щоб він навіть в дуже великих магазинах міг легко знайти всі товари. Також в новому магазині представлена ​​фермерська продукція. І я рада, що клієнти вже це помітили, їм це подобається. Крім того, що ми даємо можливість придбати продукцію локальних фермерів, ми також впровадили послугу приготування в магазині. А завдяки обладнаному в гіпермаркеті кафе, клієнт може тут же і перекусити.

– Ви приступили до виконання обов’язків глави АШАН Україна тільки з початку року. Які ключові цілі поставлені перед вами на посаді?

– Стратегічні цілі будуть поставлені трохи пізніше. Зараз же моя головна задача, з огляду на той факт, що я повернулася в Україну через 25 років – вивчити нашого клієнта і наш ринок. Не знаючи клієнта і ринкові умови, дуже важко ставити будь-які цілі. Ще одне важливе завдання – познайомитися з моєю командою, вивчити сильні та слабкі сторони компанії, роботу наших магазинів. І я дуже рада тому, що за три місяці в Україні вдалося об’їхати всі магазини в країні та познайомитися з усіма співробітниками.

– Раніше АШАН Україна заявляв, що планує розвивати інші формати в країні. Що це будуть за формати і на якій стадії цей проект?

– Розвиток мережі магазинів АШАН також серед пріоритетних цілей компанії на найближчі роки.

Зараз ми представлені об’єктами формату “гіпермаркет”, але через кілька тижнів відкриємо в Дніпрі перший супермаркет.

А вже цього літа плануємо відкривати супермаркети і в Києві, а також продовжувати впровадження нових форматів.

– Якої площі будуть ці об’єкти і в яких приміщеннях плануєте їх розвивати – власних чи орендованих?

– Розглядаємо різні варіанти, але в основному це будуть орендовані площі. Що стосується розмірів, то зараз плануємо відкривати супермаркети площею від 3 000 до 5 000 кв. м. Але не виключаємо, що деякі будуть меншими.

– Скільки торгових об’єктів такого формату плануєте відкрити в 2018-му році і наскільки активно будете розвивати супермаркети надалі?

– Крім супермаркетів в Дніпрі та Києві, плануємо відкрити ще кілька до кінця року. Що стосується планів на наступний рік, то вони будуть сформовані в другому півріччі.

– Раніше також була інформація про те, що АШАН буде розвивати магазини «біля дому». Коли плануєте відкрити перший такий об’єкт?

– Я сподіваюся, що вже до кінця року, крайній термін – в наступному році, почнемо розвивати найменші формати магазинів «біля дому».

Наші магазини «біля дому» будуть не зовсім стандартними торговельними точками цього формату. Плануємо робити їх трохи більшими, щоб вони відрізнялися від інших і пропонували більш широкий асортимент і послуги.

– Які основні відмінності будуть в нових форматах магазинів? Розвивати їх плануєте під суббрендами чи під брендом АШАН?

– В Україні всі нові формати плануємо розвивати під брендом АШАН. Звичайно, в нових форматах вибір буде не такий великий, як у гіпермаркетах. Але мультиформатність дозволить прискорити об’єднання нашого фізичного роздробу з онлайном. З розширенням географічної присутності та покриттям нових населених пунктів, наші торгові точки будуть служити своєрідними пунктами видачі, де покупець зможе забрати раніше зроблене в інтернеті замовлення. Також це дозволить нам швидше доставляти продукти при онлайн-замовленнях.

– Зараз АШАН співпрацює з сервісом Zakaz.ua по доставці продуктів, а в минулому році ще й запустив окремий інтернет-магазин. Як розвивається e-commerce напрямок компанії?

– Динамікою цього сегмента ми задоволені і його подальший розвиток теж серед пріоритетних цілей.

Всі світові тенденції свідчать про те, що майбутнє торгівлі за онлайном і діджитал-сервісами.

У тій же Угорщині, де я працювала останнім часом, онлайн-продажі суттєво зростають.

– У той же час, багато українських рітейлерів не вірять в те, що в найближчі роки онлайн-канал в продуктах харчування зможе зайняти значну частку…

– Це їх право. Моя думка – потрібно прислухатися до побажань клієнтів. Зараз я багато спілкуюся з клієнтами гіпермаркетів АШАН в Україні. І вони дуже часто говорять, що хочуть замовляти продукти онлайн.

– У минулому році АШАН поглинув магазини мережі Караван і вже встиг відкрити на їх місці свої торгові об’єкти. Чи задоволені результатами їх роботи?

– Якщо говорити в цілому, то ті цілі, які були поставлені перед компанією на минулий рік, були досягнуті. Головним завданням після поглинання було дуже швидко реформатувати магазини. Ми змогли в найкоротші терміни інтегрувати їх в нашу мережу, провести реконцепцію і запустити їх під брендом АШАН. З приводу результатів поки рано говорити. Зараз наша мета щодо цих магазинів – наростити і стабілізувати їх продажі на запланованому рівні.

– За рахунок поглинання магазинів Караван мережі АШАН вдалося швидко масштабувати бізнес в умовах дефіциту хороших локацій для відкриття. Чи розглядаєте можливість поглинання інших торгових мереж для швидкого масштабування інших форматів, таких як супермаркет або магазин «біля дому»?

– Мені складно прогнозувати подібні угоди. Зараз перед нами стоять інші пріоритетні завдання, про які я вже говорила.

Читайте також –

Дискаунтер по-французьки: як виглядає найбільший в Україні гіпермаркет Ашан (фоторепортаж)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку