Дефіцит покупців: відвідуваність торгових об’єктів Києва знизилася на третину
За підрахунками експертів компанії UTG, середньозважений показник відвідуваності для великоформатних торгівельних центрів столиці на жовтень 2022 року становив 325 осіб на 1000 кв. м GLA, тим самим знизившись щодо початку року на 35,7%.
Цей матеріал доступний російською мовою
Як повідомляє Українська рада торгових центрів (УРТЦ), військові дії спровокували відтік населення з країни, девальвацію національної валюти, стрімку інфляцію, загальне зниження споживчих настроїв, що призвело до зниження середньодобової відвідуваності торгових об’єктів.
Згідно з розрахунками аналітиків компанії UTG, відвідуваність регіональних ТРЦ Києва у третьому кварталі поточного року порівняно з 2021 роком зменшилася на 45%: з 407 до 224 осіб на день. Аналогічна ситуація спостерігається і в окружних об’єктів – їх трафік скоротився на 30% у порівнянні з довоєнним часом з 669 до 468 осіб на день.
Істотне падіння відвідуваності в порівнянні з мирним часом пояснюється впливом багатьох чинників. Насамперед через воєнні дії в Україні відбувається як внутрішнє, так і зовнішнє переміщення людей. З огляду на це спостерігається зміна портрета споживача, особливо у регіонах, що пов’язано з тим, що забезпечені мешканці виїхали, на місце яких прийшли переселенці з малими доходами. Це призводить до невідповідності представлених брендів доходам населення.
Крім того, все більше українців вимушені скоротити витрати і намагаються уникнути відвідування громадських місць та транспорту зі значним скупченням людей через можливі повітряні тривоги. Все це призводить до того, що населення почало рідше відвідувати торгові об’єкти. Але тим, хто залишився в країні, як і раніше, необхідно робити покупки як продуктів першої необхідності, так і інших товарів. На тлі переміщення людей спостерігається залучення у торгові об’єкти потоків нових, більш вікових споживачів від 50-60 років. Незважаючи на скорочення витрат та купівлю меншої кількості товарів, українці звертають увагу на вигідніші пропозиції та розпродажі. В той же час зростає лояльність до здійснення покупок онлайн, тому частка віддалених покупок зросла на 25%.
Але, всупереч негативним наслідкам війни, враховуючи, що порівняно з лютим-березнем покупці почали повертатися до країни, відвідуваність торговельної нерухомості поступово зростатиме. Крім цього, необхідно брати до уваги такі фактори, як відкладений попит, який безумовно вплине на товарообіг торговельної нерухомості, хоча поки що більшість українців дорогі покупки вважають за краще відкласти.
Читайте також –