Головна > Новини > Відкриття > Складний рік: скільки магазинів відкрили найбільші мережі України в 2020-му
Складний рік: скільки магазинів відкрили найбільші мережі України в 2020-му

Складний рік: скільки магазинів відкрили найбільші мережі України в 2020-му

Лідерами з відкриття нових магазинів у 2020 році стали продуктові мережі АТБ, КОЛО і Fozzy Group, drogerie-оператори EVA і Prostor (за рахунок поглинання мережі Космо), представники сегменту DIY і товарів для дому Епіцентр, JYSK та навіть деякі компанії ювелірної галузі.

Цей матеріал доступний російською мовою

Портал RAU традиційно підбиває підсумки роботи рітейл-компаній в 2020-му. Чергова підсумкова публікація присвячена відкриттям нових магазинів найбільшими гравцями українського роздрібного ринку з розбивкою по сегментам. У матеріалі представлені найбільші мережі України, які надали редакції порталу інформацію про свою активність в минулому році.

FMCG-рітейл

Лідер українського ринку продуктового рітейлу АТБ в 2020 році зберіг високі темпи зростання, незважаючи на пандемію коронавірусу. З початку року і до 22 грудня рітейлер відкрив 113 нових магазинів і планував запустити ще 14 торгових точок до кінця року. Таким чином АТБ повинен був закінчити рік з показником в 127 нових об’єктів, в цілому об’єднуючи рекордні для українського ринку 1201 магазин. Як відзначили в компанії, найбільше нових точок відкривалося в Західному і Київському регіонах – понад 50-ти і близько 40-ка об’єктів відповідно. Крім нових магазинів, в минулому році АТБ також продовжила процес реконструкції точок в «чорну» концепцію. На 22 грудня компанія оновила 53 торгових об’єкти, а до кінця року планувала здати ще 7 магазинів, досягнувши позначки в 60 реконцептів за 2020-й рік.

Ще один найбільший гравець FMCG-рітейлу – Fozzy Group – масштабував відразу декілька роздрібних проектів. Зокрема, флагманська мережа групи – Сільпо – в 2020-му відкрила 18 нових супермаркетів, розширившись до 272 магазинів на кінець року (з урахуванням чотирьох Le Silpo). Ще п’ять торгових об’єктів відновили роботу після оновлення. При цьому всі ці магазини були реалізовані в ексклюзивних тематичних концептах, які вже стали візитівкою рітейлера. Що стосується географії відкриттів, то в минулому році більшість нових та оновлених магазинів Сільпо відкрилися в Києві та містах-супутниках столиці (9 об’єктів), а також у Львові та Одесі (по 3). Крім відкриття нових магазинів, команда Сільпо також розвивала нові проекти формату shop-in-shop: кав’ярні Feeltrd і магазини Offtop by Сільпо. За минулий рік в супермаркетах компанії відкрилося шість магазинів Offtop (один окремо в ТРЦ Проспект) і п’ять кав’ярень Feeltrd.

Високими темпами розвивалися й інші роздрібні проекти групи Fozzy. Наприклад, мережа магазинів Фора в 2020-му відкрила 19 нових торгових точок, розширившись до 262 об’єктів. А мережа Thrash! поповнилася 23-ма новими маркетами і на кінець року об’єднувала 57 магазинів. Відзначимо, що станом на 31 грудня 2020-го Fozzy Group також керувала дев’ятьма гіпермаркетами Fozzy, одним преміальним маркетом Favore, а також непродовольчим роздробом (магазини техніки Ringoo і аптеки Біла ромашка) і низкою ресторанів.

Активно зростала в минулому році і «молода» українська мережа магазинів біля дому КОЛО. У 2020-му вона зросла більш ніж удвічі, відкривши 117 нових магазинів і закривши лише два. Важливою подією для компанії став вихід за межі Київського регіону та розвиток мережі в Одесі. У тому числі за рахунок цього рітейлеру вдалося прискорити темпи масштабування і досягти показника в 221 магазин на кінець року. Ще більш амбітні плани КОЛО декларує на наступний рік. В 2021-му компанія має намір більш ніж в два рази збільшити динаміку зростання і розміри мережі, відкривши 250 нових торгових точок. Пріоритетами для розвитку мережі будуть Київ і Київська область, Одеса та вихід в нові регіони.

Мережа Ашан в 2020 році відкрила в Києві три торгові об’єкти нового формат ultra-proximity – Ашан Pick Up Point. Це найменший формат мережі площею близько 50 кв. м і з асортиментом 600-2000 найменувань. Таким чином на кінець року рітейлер об’єднував 27 магазинів різних форматів у дев’яти містах країни, в тому числі гіпермаркети, супермаркети, магазини біля дому і точки pick up point. Знаковим для рітейлера в минулому році також став запуск сервісу Ашан Drive і загальне посилення онлайн-продажів.

Компанія Омега, що розвиває мережу магазинів Varus, в 2020 році відкрила 19 нових і два оновлених магазини. Тим самим рітейлер пішов на другу сотню, і на кінець року об’єднував вже 102 торгових об’єкта в чотирьох областях країни – Київській, Дніпропетровській, Донецькій і Запорізькій. За словами маркетинг-директора Varus Володимира Соболєва, в 2021 році рітейлер планує продовжити активне освоєння столиці, тестування і розвиток різних форматів, як це відбувалося в 2020-му, а також не виключає вихід в нові для себе регіони.

Один з найбільших FMCG-гравців столичного регіону Novus в 2020 році відкрив сім нових магазинів у Києві та містах-супутниках столиці. Втім, куди більш важливою подією для компанії і всього ринку рітейлу стало поглинання австрійської мережі супермаркетів Billa. Компанія викупила 35 торгових об’єктів Billa, розташованих у Києві, Київській області та Житомирі. А завершити процес злиття і перевести всі магазини Billa під бренд Novus рітейлер планує менш ніж за рік.

Ще одним великим гравцем українського ринку рітейлу, який демонстрував високу динаміку розвитку в 2020-му, став Volwest Group. У минулому році компанія разом зі своїми франчайзі-партнерами відкрила 34 нових магазини. У тому числі 26 торгових об’єктів міжнародної мережі Spar і 8 маркетів під вивіскою Наш Край. Таким чином загальна кількість магазинів Volwest Group в країні на кінець року зросла до 283 торгових точок.

Про автора
Виктор Нагорский

Deputy Chief Editor Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора