Валерій Маковецький, Фокстрот: У 2018 році ринок електроніки зросте на 25-30%

Валерій Маковецький, Фокстрот: У 2018 році ринок електроніки зросте на 25-30%

07.02.2018 08:30
  1464
Ukrainian Retail Association

Співвласник групи компаній Фокстрот Валерій Маковецький про тренди на ринку побутової техніки, вплив інтернет-торгівлі на офлайн роздріб, схеми безподаткового ввезення товарів в Україні та найближчі перспективи галузі.

Журналісти порталу Новое время поспілкувались з Валерієм Маковецьким – співвласником одного з найбільших в Україні рітейлерів побутової техніки та електроніки – Фокстрот. Його компанія, заснована ще в 90-х роках, зараз налічує 160 супермаркетів в 90 містах України і традиційно входить до трійки найбільших гравців ринку. У своєму інтерв’ю Маковецький розповів про те, як впливає на компанію і ринок в цілому розвиток e-commerce, наслідки безмитного ввезення посилок для рітейлу ПТіЕ, а також про тренди в галузі та її перспективи в 2018 році. RAU підготувала тези інтерв’ю бізнесмена.

Про вплив інтернет-торгівлі на рітейл техніки та електроніки

У нашому сегменті по світу інтернет-продажі – 25-30%. В Україні ці цифри поки що недосяжні, але це поки що. Розвивається ІТ-галузь, підростає нове покоління споживачів, які легко спілкуються з комп’ютерами і мобільними пристроями. В українському сегменті найбільші мережі, які представлені традиційними магазинами, працюють і в онлайні. Ми давно вже використовуємо мультіканальний спосіб продажів, коли людина може купити товари як в магазині, так і на нашому сайті, вибравши спосіб доставки і оплати. Те ж саме роблять наші конкуренти.

Про податкове навантаження і націнку в Україні та ЄС

Якщо взяти нашу групу товарів, то мито у нас від нуля до 10%. Це невисокі мита. Є ще ПДВ, який 20%, і це, на жаль, вище, ніж в Євросоюзі. Я не можу відповісти на питання, коли депутати зможуть знизити ПДВ. Це пов’язано з витратами держави, боргами, які ми накопичили за ці роки. Я сподіваюся, що ПДВ рано чи пізно буде приведений до європейської норми приблизно в 16%.

У легальних продавців, які продають сертифікований товар зі сплаченими податками і гарантійним обслуговуванням, рівень націнки – близько 10-15%.

Націнка в Україні та ЄС однакова. У них навіть вище, тому що більше витрати. Зарплати вищі, комунальна плата, орендні ставки. Якщо взяти вартість аналогічного товару в Україні та в Євросоюзі, то в більшості випадків в Україні він буде дешевшим або коштувати стільки ж, як і в ЄС.

Про вплив безмитних посилок на український ринок ПТіЕ

Насправді в тих поштових відправленнях, які зараз існують, є величезна лазівка ​​безподаткового ввезення товару в Україну. Якщо подивитися статистику роботи пошти за останній рік, то можна побачити: обсяги зросли в десять разів. І це неспроста. Не весь цей попит створили споживачі. В основному так працюють місцеві українські підприємці і компанії, які займаються безподатковим ввезенням товарів в Україну, використовуючи ці лазівки.

Я знаю людей, які отримали по 100 000 посилок. Тобто мова йде про те, що компанії створили систему для безподаткового ввезення товарів в Україну з подальшим продажем, використовуючи приватних підприємців.

Якщо держава не прийме цей закон (так званий закон «про три посилки», що обмежує безмитне ввезення товарів – ред.) Який вже у всьому світі прийнято (в Америці, Канаді, Японії, Китаї та Євросоюзі), то насправді решта компаній працюватиме тільки через поштові посилки.

Про тренди на ринку побутової техніки та електроніки в 2018-му

В першу чергу зростає частка гаджетів: мобільних пристроїв, планшетів, телефонів. Це насправді сучасний тренд, коли в кожній родині кожна людина має такий прилад. Плюс зростає частка техніки такого зразка, який називається ААА. Вона економить електроенергію, економить воду. Тому що українці вже почали рахувати витрати на це. Така техніка коштує трохи дорожче, але люди стали звертати більше уваги на споживання електроенергії та води. Це хороший європейський тренд.

Мій прогноз – ринок електроніки зросте на 25%. До 30% отримаємо зростання в цьому році. Перш за все за рахунок зростання економіки і поліпшення настрою людей. Люди почали думати про себе, хочуть оновити і побутову техніку, і гаджети, і отримати задоволення від життя.

Про географію імпорту та виробництво техніки в Україні

Географія імпорту – це весь світ. Щось виробляється в Китаї або В’єтнамі, щось – в Японії, а щось – в Туреччині. Щось глобальні компанії виробляють, на жаль, в Росії і продають в Україні. Щось навіть в Україні виробляється. Наприклад, у компанії Electrolux завод в Україні, і вона виробляє свою побутову техніку тут. Географія обширна. Є заводи в Польщі, є заводи в Словаччині. Це така збірна солянка з усього світу.

Налагодити в Україні виробництво побутової техніки для європейських країн – це дуже перспективно. Тому що все-таки у нас витрати нижчі і на оплату праці, і поки що електрика дешевше, і оренда землі буде дешевше.

Як тільки держава задумається про те, щоб створити хороші умови для серйозних компаній, то вже через три роки і у нас буде центр виробництва електроніки для Європи.

Для цього держава повинна забезпечити автоматичне повернення ПДВ, підготувати майданчики і транспортну інфраструктуру, створити для всіх однакові і прозорі з точки зору оподаткування умови. Більше робити нічого не потрібно.

Про контрабанду техніки в Україні

Щоб створити виробництво в Україні, потрібно однозначно закрити всі канали контрабандного ввезення сюди одягу, взуття, ювелірних виробів. В першу чергу виробництво працює для внутрішнього ринку, і потім на експорт. Закрили контрабанду, тут же задумався капіталіст, який випускає ті ж пральні машини, що в Україні дешевше виробляти. Зарплата нижче, логістика коштує дешевше, електроенергія дешевша. “Навіщо це робити в Італії? Я буду в Україні виробляти”.

Якщо ж в Україні можна ввезти товар без податків, тоді навіщо українське виробництво? Італійське впорається.

Це дуже важливе питання безпеки держави. Ми багато киваємо на Росію, але в Росії ці питання вирішили десять років тому. І в Росії насправді Samsung, LG, Indesit, Elecrtolux, Sony – всі організували виробництво. Тому що закрили канали контрабанди. І ми з вами зараз купуємо російські телевізори, холодильники і пральні машини. Тому що там захистили національного виробника і закрили канали контрабанди. У нас, на жаль, корупція непереможна.

Повна версія інтерв’ю доступна на порталі журналу Новое Время

Читайте також –

Фокстрот відкриє 40 магазинів в новому форматі в 2018 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  42
Усі новини ринку