Критика в мережі: як в e-commerce працювати з негативними відгуками і зберігати репутації компанії
Три “рівня серйозності” негативних відгуків в e-commerce: від незначного до важкого, і що з ними робити.
Цей текст доступний також російською мовою
В колонці для порталу “Стартапы и бизнес” агентство інтернет-маркетингу Promodo поділилося практиками і процесами, які допоможуть вирішити проблему з негативними онлайн-відгуками, здатними зіпсувати надійну репутацію онлайн-магазину. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.
Згідно опитуванню ReviewTrackers 2018 року, присвяченому онлайн-відгуками, 34% споживачів залишать негативний відгук про погану якість сервісу або товару, і тільки 19% готові поділитися позитивними враженнями на сайті. Навіть незважаючи на те, що кількість позитивних коментарів в останні роки зростає, скарги все ще привертають більше уваги, а тому частіше зустрічаються в пошукових запитах. Хороша новина в тому, що завдати шкоди репутації компанії всерйоз мають намір тільки 13,5% з тих, хто залишає відгуки з претензіями. Інші просто хочуть, щоб інші користувачі не повторили їх сумний досвід.
Відгуки мають критично важливе значення, коли користувач на своєму шляху до покупки переходить від обдумування до прийняття рішення. Більше 6 з 10 споживачів підтвердили, що шукали відгуки в Google, а більше 45% перевіряють відгуки перед тим, як зробити будь-яку покупку. Розглянемо три “рівня серйозності” негативних відгуків в e-commerce: від незначного до важкого.
Легке занепокоєння
В ідеалі, e-commerce-бізнес повинен мати свого штатного менеджера, який буде відстежувати всі відгуки і відповідати на них відповідно до ситуації. Частково цей обов’язок можна вирішити, налаштувавши чат-бот або автоматично перенаправляючи відгуки на розгляд різним фахівцям на основі конкретних слів і фраз в тексті коментаря. Наприклад, якщо відгук стосується проблем з доставкою, чат-бот попросить у клієнта номер замовлення і перенаправить повідомлення у відділ логістики або будь-який інший відділ, відповідальний за доставку, який зможе докладніше обговорити і вирішити проблему клієнта.
Цей підхід надійний, однак спрацює тільки в тому випадку, якщо чат-бот здатний розпізнати, про що пише клієнт. Якщо запустити подібну послугу з чат-ботом низької якості, у якого на всі запити заготовлена єдина шаблонна відповідь, це може перетворитися на величезну проблему або стати об’єктом насмішок.
Пам’ятайте: відгук це особисте, і відповідати на нього варто індивідуально.
Аналізуйте відгуки
Отримуючи відгуки, не відкладайте їх на потім – сегментуйте їх на конструктивно-корисні, неконструктивно-корисні, нейтральні, конструктивно-негативні і неконструктивно-негативні. Порівнюйте відгуки за кількістю і визначте ключові послання, які можуть допомогти поліпшити ефективність бізнесу або визначити сильні сторони.
Постарайтеся (оперативно) відповідати на всі негативні відгуки
Більше половини клієнтів e-commerce-проектів очікують реакції на свої погані відгуки – не на хороші. Але тут виникає проблема: більше 63% тих, хто залишав негативний відгук про компанію онлайн, залишилися без будь-якої відповіді від представників бізнесу.
Вибачтесь. Постарайтеся розділити з клієнтами їх невдоволення. Дайте клієнтам зрозуміти, що їхня думка дійсно важлива і що компанія зробить все можливе, щоб вирішити їх проблему. Якщо відгук залишений на сторінці в соціальних мережах, при потребі можна також спробувати зв’язатися з клієнтом безпосередньо.
Не варто публікувати відповідь, поки у самих вирують емоції від поганого відгуку. Зробіть коротку паузу, заспокойтеся і постарайтеся відповісти якомога більш ввічливо.
Заохочуйте клієнтів
Якщо компанія отримала розгорнутий, конструктивний відгук від клієнта, особливо якщо це лояльний клієнт, постарайтеся продемонструвати йому свою подяку за зворотний зв’язок. У деяких ситуаціях буде доречна фінансова компенсація, в інших випадках можете зробити клієнтам знижку на майбутні покупки або навіть невеликий подарунок або бонус. Це допоможе підвищити лояльність до бренду і мотивує клієнтів залишати позитивні відгуки.
Помірне занепокоєння
Якщо ситуація з негативними відгуками зайшла в глухий кут – прийшов час впровадити сервіси ORM — управління онлайн-репутацією (Online Reputation Management). ORM можна використовувати для того, щоб вивести позитивні відгуки в топ-10 результатів пошуку замість негативних, а також видалити негативні відгуки або розбавити їх позитивними коментарями.
Такі сервіси можуть виявитися корисними в наступних випадках:
- якщо більшість негативних відгуків про сайт в топі результатів пошуку – старі скарги, які вже були вирішені.
- Якщо один або кілька негативних відгуків в топ результатів пошуку привертають більше уваги користувачів, ніж тисячі позитивних. Це також стосується статей або відео-відгуків на YouTube.
- Якщо конкуренти використовували “чорний піар”.
- Якщо на топових сайтах з відгуками багато негативних відгуків про компанію.
- Якщо про компанію немає або майже немає відгуків і потрібно поліпшити онлайн-репутацію.
Загальновідомо, що більшість сайтів з відгуками забороняють видаляти відгуки, будь то позитивні або негативні. Тому є альтернативні рішення, які допоможуть вам очистити репутацію.
Додайте штучні відгуки
Один із способів “перекрити” негативні клієнтські відгуки — публікувати численні позитивні. В цьому випадку можна задіяти фріланс-копірайтерів, які будуть залишати позитивні відгуки про компанію на форумах, сайтах з відгуками і в соціальних мережах.
Використовуючи цей метод, варто бути надзвичайно обережним, оскільки будь-яка помилка може посилити проблеми з репутацією. Щоб уникнути цього, складіть докладний список вимог до написання відгуків для копірайтера. Ось кілька прикладів:
- мова повинна бути простою і природною, можливо, навіть містити поширені помилки.
- відгуки не повинні повторюватися – ніде і ніколи. Кожен відгук повинен бути унікальним.
- хвалебні відгуки повинні чергуватися з нейтральними коментарями.
Публікуйте статті на надійних ресурсах
Намагайтеся вибирати ресурси, які популярні у цільової аудиторії і поточних клієнтів. Корисними можуть виявитися і ті ресурси, які з’являються в топ-10 результатів пошуку. При побудові стратегії управління репутацією варто звернути пильну увагу на переваги цільової аудиторії і виділити окремий бюджет в разі, якщо вибрані компанією ресурси не захочуть публікувати статтю безкоштовно.
Найміть SERM-фахівця
SERM (управління репутацією в пошукових системах) спрямоване на те, щоб очистити топ-10 результатів пошуку від будь-яких негативних коментарів, відгуків і наклепу. SERM-фахівці будуть відстежувати і аналізувати онлайн-репутацію компанії, знижувати рейтинги сторінок з поганими відгуками і підвищувати рейтинг сторінок з позитивними коментарями, використовуючи широкий спектр інструментів.
Сильне занепокоєння
На жаль, бувають ситуації, коли процес обробки негативних відгуків може зайняти занадто багато часу. Обробити відгуки може бути занадто складно, дорого, а іноді навіть неможливо.
Відгуки на сторінках з високочастотними запитами
Чим більше користувачів переходить на сторінку з негативним відгуком про компанію, тим складніше SEO-фахівцям зменшити кількість показів цієї сторінки в результатах пошуку. Радимо не відкладати проблему на потім і реагувати відразу після того, як отримали відгук.
Відгуки на сторінках з провокаційними заголовками
Відгуки з заголовками на кшталт «Шок! Ця компанія обдурила мільйони користувачів!” або “Обережно! Цей магазин торгує підробленими телефонами” завжди успішно залучають користувачів і часто швидко поширюються. Тому знизити рейтинг таких сторінок в пошуковій видачі – майже нездійсненне завдання навіть для висококласного SEO-фахівця. В цьому випадку доведеться публічно довести свою невинність або вибачитися. Більш того, буде краще, якщо реакція на коментарі подібного роду з’явиться на найнадійніших і популярних медіа-ресурсах.
Низька якість товарів і послуг
Жоден SERM-фахівець не допоможе компанії, якщо у неї вкрай поганий сервіс, неякісний асортимент або навіть підроблені товари, недобросовісні менеджери з обслуговування клієнтів або величезні проблеми з логістикою. Шукайте проблему всередині своєї команди та аналізуйте бізнес-механіку в цілому, замість того, щоб витрачати гроші на фальшиві позитивні відгуки.
Післямова
У наш час більше половини онлайн-покупців перевіряють в Google рейтинги та відгуки про сайт перш ніж зробити покупку. Тому варто безперервно відстежувати онлайн-відгуки. Будь-яке упущення може викликати ефект снігової грудки, особливо якщо це негативні відгуки на надійному сайті, здатні завдати шкоди іміджу компанії.
Проте, не потрібно боятися конструктивно-негативних відгуків. Прийміть їх як факт, так як саме вони можуть дати відмінні підказки і можливості поліпшити свій бізнес. Відповідайте на кожен негативний коментар і постарайтеся запропонувати клієнтам найкраще рішення проблеми. Будьте ввічливі і розглядайте кожну скаргу стратегічно.
Джерело: Стартапы и бизнес
Читайте також