Уроки 2008 року: як реагувати на зміни в поведінці споживачів

Уроки 2008 року: як реагувати на зміни в поведінці споживачів

28.12.2020 07:45
  797
rau

Що спільного між всесвітньою кризою 2008 року і коронакризою, і як стати ще більш готовим до нових викликів.

Цей текст доступний також російською мовою

Фахівці Google знайшли дані з 2008 року – початку фінансової кризи. Виявилося, що ці відомості актуальні зараз і будуть цінні в майбутньому, так що слід враховувати їх, коли прийде час приймати рішення. Портал Think with Google проаналізував глобальні споживчі переваги, щоб брендам було простіше підготуватися до роботи в 2021 році. RAU публікує адаптований матеріал.

Півроку кризи: економія в пріоритеті

Споживчі пріоритети в 2008 році змінювалися в міру розвитку кризи. Покупці користувалися інтернетом, щоб порівнювати ціни і знаходити кращі пропозиції. Так вони звикали до електронної торгівлі.

Кожен п’ятий покупець в США купував дешеві споживчі товари в період з 2007 по 2009 рік. З тих, хто переключився на економ-варіанти, 41% волів би улюблені преміум-бренди, але відмовився від них через високі витрати.

Під час пандемії коронавірусу – схожі тенденції. У червні 2020 року кількість покупців у роздрібних інтернет-магазинах досягла рекордного значення: 22 мільярди відвідувань за місяць (дані Statista).

Одночасно з цим споживачі почали по-новому ставитися до пошуку вигідних пропозицій онлайн. Більше половини опитаних сказали, що стали звертати більше уваги на розпродажі.

Час невизначеності після кризи: зростання популярності зарубіжних товарів

За даними дослідження Euromonitor International, криза 2008 року змусила інтернет-магазини вийти на міжнародний ринок, розширити охоплення і не обмежуватися тільки своєю країною. Банк Barclays з’ясував, що у Великобританії дві третини малих і середніх компаній, заснованих в період з 2007 по 2014 рік, вийшли на зовнішні ринки в перший рік існування. Британські компанії, що з’явилися до 2007 року, не так активно розвивалися. Всього 34% з них виходили на інші ринки в перший рік роботи.

Зараз в інтернеті можна охопити більш широку аудиторію покупців, ніж раніше. У період з січня по червень 2020 року обсяг онлайн-продажів виріс на 21% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. У травні 2020 року в Західній Європі електронна торгівля між країнами стала на 30% популярнішою, ніж рік тому. У країнах Перської затоки результати ще більш вражаючі: обсяг закордонних інтернет-продажів виріс на 236% за той же період.

Під час пандемії в більшості сервісів число онлайн-клієнтів зросло на 10%. Багато споживачів кажуть, що планують продовжувати купувати в інтернеті і після відкриття звичайних магазинів.

П’ять років потому: нові звички закріпилися

Після кризи 2008 року нова поведінка стала нормою. Споживачі помітили, що в інтернеті зручніше порівнювати ціни, шукати знижки і робити покупки, поки є хороші пропозиції. Так як попит на товари в інтернеті зростає, експортні компанії нарощують обороти. У 2010 році обсяги міжнародної торгівлі рекордно зросли, а експорт товарів збільшився на 14,5% за даними Світової організації торгівлі.

У 2020 році історія може повторитися — багато зі сформованих звичок споживачів, швидше за все, закріпляться. Онлайн-покупки за кордоном можуть стати популярнішими, коли користувачі освояться з цим форматом.

Зараз вже можна сказати, що під час самоізоляції багато відкрили для себе нові захоплення і сформували звички. Споживачі почали уважніше доглядати за собою, перейшли на здорове харчування і стали приділяти час саморозвитку. Більше половини міленіалів і зумерів збираються дотримуватися цих звичок і після пандемії.

  • Експорт важливий для розвитку. У розпал пандемії потрібно бути готовим не упускати нові можливості. Враховуйте споживчі очікування і дивіться на ситуацію з більшою відкритістю.
  • Розширюйте глобальне охоплення. Коли Всесвітня торгівля відновлювалася після кризи 2008 року, багато компаній почали розширювати міжнародну присутність. Іноді вони поглинали інші компанії. Краще заздалегідь продумати маркетингову стратегію для виходу на нові ринки. Скористайтеся ресурсами, які допоможуть успішно спілкуватися зі споживачами з різних країн. Звіряйтеся з контрольним списком по експорту, щоб з самого початку налагодити платежі і логістику, а також забезпечити підтримку для користувачів.
  • Слідкуйте за тенденціями в споживчій поведінці. Передбачити майбутнє не можна, але можна підготуватися до несподіваних змін і швидко реагувати на них.

Джерело: Think with Google

Читайте також

Ринок e-commerce в Україні в 2020 році зріс на 40% – до 107 млрд грн (+інфографіка)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку