Ринок e-commerce в Україні в 2020 році зріс на 40% – до 107 млрд грн (+інфографіка)

Ринок e-commerce в Україні в 2020 році зріс на 40% – до 107 млрд грн (+інфографіка)

24.12.2020 11:10
  3697
Виктор Нагорский

За оцінками групи компаній EVO, у 2020 році українці придбали через інтернет товарів і послуг на суму 107 млрд грн.

Цей матеріал доступний російською мовою

Як повідомила RAU прес-служба групи, таким чином об’єм ринку збільшився на 41% у порівнянні з 2019-м. При цьому зросла і кількість онлайн-оплат — щонайменше на 50%.

Сovid-19 істотно пришвидшив розвиток e-commerce 

Рік тому компанія прогнозувала приріст e-commerce у 2020 році в Україні на рівні 15%, проте пандемія істотно скоригувала цей прогноз. Через інтернет почали торгувати багато нових гравців — від міні-виробництв до кав’ярень. Великі онлайн і офлайн-магазини та маркетплейси здебільшого посилили свої позиції.

Тепер майже 9% всіх покупок в Україні відбувається онлайн — на маркетплейсах, в онлайн-магазинах і соцмережах. До Китаю, де понад 30% всіх покупок в онлайні, ще далеко, але приріст за рік чималий. Для порівняння, у 2019-му частка e-commerce у рітейлі в Україні оцінювалась у 7%, а виріс ринок тоді на 17% за рік.

Зросла кількість покупок, впав середній чек

За рік кількість замовлень на маркетплейсах EVO — Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Shafa.ua, IZI.ua та сайтах компаній Prom.ua зросла на 42%. Середній чек впав на 10%. Компанія пов’язує це з тим, що люди почали купувати онлайн значно частіше і дешевші товари — одяг, товари щоденного вжитку, їжу, маски.

Найбільший приріст за 2020-й рік відзначається у категорії “Медичні товари” — тут оптом і в роздріб купують маски, санітайзери, пульсоксиметри, рукавички тощо.

Значно більшим попитом ніж торік користувались товари для садівництва і городництва — тут купували все: від насіння до міні-комбайнів.

Також у топ найпопулярніших товарів увірвалися зоотовари — корм і аксесуари для домашніх тварин, а також продукти харчування.

Онлайн-оплати стали звичними 

За оцінками EVO, кількість онлайн-оплат за товари та послуги цього року зросла на понад 50%. На маркетплейсах вже зараз приблизно 15% розрахунків — карткою у момент покупки. З такими темпами за декілька років післяплата готівкою за придбані онлайн товари та оплата “на картку” втратять популярність, як менш безпечні та зручні.

Важливий фактор, який стримує зростання оплат вже зараз — ціна транзакцій для продавця, яка в Україні в середньому більше 2% від ціни товару. Це в чотири рази більше, ніж у Європі.

Прогноз 2021: зростання продовжується 

EVO очікує, що у 2021 році темпи зростання онлайн-торгівлі частково збережуться і e-commerce зросте ще на третину. Зокрема, цьому сприятимуть:

  1. Поява безпечних способів онайн-оплати на маркетплейсах
  2. Здешевлення доставки (в тому числі акції безкоштовної доставки від маркетплейсів з логістами)
  3. Швидкість і покращення якості обслуговування продавцями. Покупці стали більш вимогливими і продавці підлаштувалися: моментальна обробка замовлень, відправка сьогодні, просте повернення товарів вже стали звичними
  4. Пандемія виштовхнула в онлайн традиційно офлайнові сегменти, зокрема ліки та харчі. У декілька разів зріс попит на доставку з магазинів і ресторанів. Навіть після пандемії, малоймовірно що покупці відмовляться від цих зручностей.

Довідка. EVO — українська продуктова IT-компанія, в структуру якої входять маркетплейси для онлайн-шопінгу і замовлення послуг — Prom.ua, Deal.by, Satu.kz, Bigl.ua, Kabanchik.ua, Shafa.ua, Crafta.ua, IZI.ua. Окрім того компанія створила сервіс цифрових рішень для бізнесу “Вчасно”, інтернет-майданчики для проведення державних та комерційних торгів і аукціонів Zakupki.Prom.ua та Аукціони.Prom, а також розвиває онлайн-сервіс покупки турів – Rozetka Travel і фінтех. Щомісяця на маркетплейсах EVO здійснюється близько 2 млн замовлень.

У 2018 році EVO об’єдналася з найбільшим онлайн-рітейлером України — інтернет-супермаркетом Rozetka.

Читайте також –

Цегляний e-commerce: як онлайн-рітейлери розвиваються в офлайні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  119
Усі новини ринку