Ринок e-commerce в Україні в 2020 році зріс на 40% – до 107 млрд грн (+інфографіка)

Ринок e-commerce в Україні в 2020 році зріс на 40% – до 107 млрд грн (+інфографіка)

24.12.2020 11:10
  4043
Виктор Нагорский

За оцінками групи компаній EVO, у 2020 році українці придбали через інтернет товарів і послуг на суму 107 млрд грн.

Цей матеріал доступний російською мовою

Як повідомила RAU прес-служба групи, таким чином об’єм ринку збільшився на 41% у порівнянні з 2019-м. При цьому зросла і кількість онлайн-оплат — щонайменше на 50%.

Сovid-19 істотно пришвидшив розвиток e-commerce 

Рік тому компанія прогнозувала приріст e-commerce у 2020 році в Україні на рівні 15%, проте пандемія істотно скоригувала цей прогноз. Через інтернет почали торгувати багато нових гравців — від міні-виробництв до кав’ярень. Великі онлайн і офлайн-магазини та маркетплейси здебільшого посилили свої позиції.

Тепер майже 9% всіх покупок в Україні відбувається онлайн — на маркетплейсах, в онлайн-магазинах і соцмережах. До Китаю, де понад 30% всіх покупок в онлайні, ще далеко, але приріст за рік чималий. Для порівняння, у 2019-му частка e-commerce у рітейлі в Україні оцінювалась у 7%, а виріс ринок тоді на 17% за рік.

Зросла кількість покупок, впав середній чек

За рік кількість замовлень на маркетплейсах EVO — Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Shafa.ua, IZI.ua та сайтах компаній Prom.ua зросла на 42%. Середній чек впав на 10%. Компанія пов’язує це з тим, що люди почали купувати онлайн значно частіше і дешевші товари — одяг, товари щоденного вжитку, їжу, маски.

Найбільший приріст за 2020-й рік відзначається у категорії “Медичні товари” — тут оптом і в роздріб купують маски, санітайзери, пульсоксиметри, рукавички тощо.

Значно більшим попитом ніж торік користувались товари для садівництва і городництва — тут купували все: від насіння до міні-комбайнів.

Також у топ найпопулярніших товарів увірвалися зоотовари — корм і аксесуари для домашніх тварин, а також продукти харчування.

Онлайн-оплати стали звичними 

За оцінками EVO, кількість онлайн-оплат за товари та послуги цього року зросла на понад 50%. На маркетплейсах вже зараз приблизно 15% розрахунків — карткою у момент покупки. З такими темпами за декілька років післяплата готівкою за придбані онлайн товари та оплата “на картку” втратять популярність, як менш безпечні та зручні.

Важливий фактор, який стримує зростання оплат вже зараз — ціна транзакцій для продавця, яка в Україні в середньому більше 2% від ціни товару. Це в чотири рази більше, ніж у Європі.

Прогноз 2021: зростання продовжується 

EVO очікує, що у 2021 році темпи зростання онлайн-торгівлі частково збережуться і e-commerce зросте ще на третину. Зокрема, цьому сприятимуть:

  1. Поява безпечних способів онайн-оплати на маркетплейсах
  2. Здешевлення доставки (в тому числі акції безкоштовної доставки від маркетплейсів з логістами)
  3. Швидкість і покращення якості обслуговування продавцями. Покупці стали більш вимогливими і продавці підлаштувалися: моментальна обробка замовлень, відправка сьогодні, просте повернення товарів вже стали звичними
  4. Пандемія виштовхнула в онлайн традиційно офлайнові сегменти, зокрема ліки та харчі. У декілька разів зріс попит на доставку з магазинів і ресторанів. Навіть після пандемії, малоймовірно що покупці відмовляться від цих зручностей.

Довідка. EVO — українська продуктова IT-компанія, в структуру якої входять маркетплейси для онлайн-шопінгу і замовлення послуг — Prom.ua, Deal.by, Satu.kz, Bigl.ua, Kabanchik.ua, Shafa.ua, Crafta.ua, IZI.ua. Окрім того компанія створила сервіс цифрових рішень для бізнесу “Вчасно”, інтернет-майданчики для проведення державних та комерційних торгів і аукціонів Zakupki.Prom.ua та Аукціони.Prom, а також розвиває онлайн-сервіс покупки турів – Rozetka Travel і фінтех. Щомісяця на маркетплейсах EVO здійснюється близько 2 млн замовлень.

У 2018 році EVO об’єдналася з найбільшим онлайн-рітейлером України — інтернет-супермаркетом Rozetka.

Читайте також –

Цегляний e-commerce: як онлайн-рітейлери розвиваються в офлайні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Участь у програмі “Національний Кешбек” візьмуть мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, а також власні торгові марки Retail Group

Участь у програмі “Національний Кешбек” візьмуть мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, а також власні торгові марки Retail Group

Торговельні мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, що входять до холдингу Retail Group, повідомили про свою участь у...
time icon  
  153
Усі новини ринку