Головна > Досвід > Історія вихідного дня > Українська реклама 2020: Сільпо, Епіцентр, EVA, АТБ, Comfy та інші
Українська реклама 2020: Сільпо, Епіцентр, EVA, АТБ, Comfy та інші

Українська реклама 2020: Сільпо, Епіцентр, EVA, АТБ, Comfy та інші

Щотижня RAU збирає кращі креативні рекламні ролики відомих брендів і рітейлерів. У цьому огляді ми обрали найцікавіше, що представили в 2020 році українські компанії.

Цей текст доступний також російською мовою

Четвертий рік поспіль RAU обирає найцікавіші рекламні ролики за останні 365 днів. Це, звичайно, не Effie Awards чи щось подібне, але коли передивляєшся десятки цікавих і не дуже відео щотижня, підбити підсумки, хто чим креативив, – святе діло. Традиційно супроводжуємо номінації жартівливими, умовними назвами. Вашій увазі добірка цікавої реклами року.

АТБ цілий рік експериментував з різними українськими зірками: Олею Поляковою, Дзідзьо, іншими зірками... Але, звичайно ж, перемагає в номінації “Борця за серця молодих вовчиць року” з рекламою за участю Олега Вінника. За один візит в АТБ співак встиг закохати у себе двох героїнь, проїхатися на касовій стрічці та закликати всіх купувати снеки та напої. Ролик створено у співпраці із PepsiCo.

Перемогу в номінації “Найбільш зворушлива реклама під час карантину” отримує McDonald’s Україна. І ніби все очевидно у відео, а все одно якось зворушливо вийшло про всі ці порожні міські вулиці, про безпеку в роботі на виніс. “Коли закриваються двері – відкриваються вікна”, – йдеться в кампанії бренду.

Найкращою “Коллаборацією року” стає спільний креатив Uklon, Comfy, Intertop і агентства Iamidea – #післязараз. Мета кампанії – нагадати, заради чого кожен з нас залишився вдома під час весняного карантину. Ролик зачаровує своєю реалізацією – епічною нарізкою моментів, наповнених маленькими щоденними радощами, столичними пейзажами і віршованим текстом. У розробці відео також взяли участь Atlas Weekend, Kachorovska Atelier, L’Oreal Paris Ukraine та інші.

Найбільш феміністичні кампанії цього року вийшли одразу у двох компаній – EVA і Kachorovska. Між ними дійсно важко обрати кращу. Лінія магазинів EVA піднімає питання перевантаження жінок у побутових справах і на роботі. Український бренд взуття Kachorovska, в свою чергу, проголошує маніфест про сучасних українок. І все це набагато краще за типову сексистську рекламу до 8 березня.

В номінації “МЕМклама року” і приз у вигляді “Бомба-ракета” отримують Ашан і сервіс доставки Raketa, які цього року об’єднались довкола Jerry Heil і її кліпу на пісню #БОМБА_РАКЕТА_ПУШКА_ГРАНАТА. В основі сюжету історія дівчини, яка залежна від шопінгу і так мріє про кар’єру кур’єра, що кидає задля цього стару роботу в офісі. За легендою, співачка у своєму кур’єрському костюмі сама деякий час розвозила замовлення до клієнтів.

Найбільш визнаною рекламою року стала кампанія «А моно змінити банкінг на рівні країни? Mono!», яка була створена для monobank агентством Initiative Media. Ролики створено за класичним принципом: “Сім бід – одна відповідь”.

Почесне “Лисеня року” отримує Фокстрот. За 2020-й герой рітейтела Фоксі співав, танцював, хакерствував і навіть став одного разу перевертнем. І все це під безкінечні знижки: до Чорної п’ятниці, до «ціногриза», до дня народження Фокстрот, просто так або ось, коли «хакнули ціни» у Фокстрот.

“Диваками року” стають Rozetka і Fedoriv Agency. Весною вони зосередилися на креативах про людей, які страждають від нестачі соціалізації. Від 3-х годинного побачення дівчини і бойлера на гойдалці, вони перейшли до доповненої реальності з смаженою картоплею на планшеті та подорожжю до Єгипту на тлі гігантського монітора. Усе було знято максимально дивно без зайвих пояснень. Мабуть, мало стати вірусним. Але ніт.

На початку грудня мережа магазинів Антошка випустила новорічну відео-новелу – історію юного сміливця-мрійника. Ролик розповідає історію маленького хлопчика і великої мрії, на шляху до якої Антошка виступає надійним помічником і надає натхнення. Дана робота – заклик, незважаючи ні на що, зберегти в собі дитину, щиро вірити в магію моменту і не відступати. Тож перемога Антошка – в збереженні магії дитинства без зайвих спецефектів і заморочених викрутасів.

Спеціальний приз “Тиць року” дістається мережі Алло. Рітейлер зробив це слово амбасадором майже всіх своїх креативів в 2020-му – його обігравали, зачитували, під нього танцювали і всіляко заспівували. От, наприклад, в наступній рекламі вся пісня складається з одного-єдиного слова “тиць” – ось таке просте вирішення найрізноманітніших проблем і потреб у Алло.

Найбільш “апетитна реклама року” – ролик від бренду сирів Комо, героєм якого став кулінарний експерт Євген Клопотенко. У відео йде жартівлива суперечка між різними alter ego Євгена, адже кожному з них до вподоби свій смак сиру. І все це супроводжується вишуканими стравами. Над відео праювала агенція Grape.

Цього року одразу кілька мереж супермаркетів дякували своїм співробітникам за роботу під час пандемії. Найпершим з них був Сільпо, який закликав розповісти про свого героя дня. В квітні рітейлер запустив ініціативу #героїмогодня, в рамках якої пропонував подякувати касирам, кур’єрам, продавцям, аптекарям, людям різних професій, які щодня йдуть на роботу, незважаючи ні на що. За ролик Сільпо отримую від нас нагороду “Найвдячніша реклама року”.

Епіцентр давно перестав бути лише гіпермаркетом будівельних матеріалів і товарів для дому. Найбільше цю ідею підкреслює святкова кампанія мережі торгівельних центрів, яка не стільки про типовий шопінг у будівельному магазині для будівельників, скільки про різноманіття та багатоформатність. І хоча у відео про це ні слова, ролики саме про цей контекст.

Тож, в очевидь, перемога в номінації “Трансформація року”, бо жодний рітейлер не змінив контекст своєї торгівлі так, як це зробив Епіцентр. І наступні відео саме про це.

Традиційну перемогу в номінацію “Comfy року” отримує… Comfy, який, принаймні на початку року, не зраджував своєму впізнаваному “комфійному” креативу. Однією з найбільш кумедних кампаній цього року стала “Коли Муляє — Купи!” Серія роликів розповідає про “мулі” – маленькі проблеми, які дратують і заважають сповна насолоджуватися життям і радісними подіями. Кампанія закликала звільнитися від дратівливих дрібниць, тому що життя без “муль” набагато краще.

Читайте також

Краща українська реклама-2019: Comfy, АТБ, Моршинська, EVA, Планета кіно та інші

 

Про автора
Николай Маранчак

Журналист / Head of Digital Marketing Ассоциации ритейлеров Украины

Всі статті від автора