Топ-200: рейтинг рітейлерів України за доходом, прибутком або збитком
АТБ на третьому місці за доходом серед українських компаній, Сільпо увірвалося до топ-10, найбільший прибуток – у Епіцентр К, а інші рітейлери впевнено збільшують виручку. Підводимо підсумки 2018 року.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Портал Цензор представив черговий рейтинг українських компаній, які заробили найбільше в минулому році. У списку 200 найбільших підприємств, що працюють в нашій країні, десяту частину складають представники сфери роздрібної торгівлі.
Рух догори
Перше, на що варто звернути увагу, вивчаючи свіжий рейтинг найбільших компаній України: практично всі представники сфери роздрібної торгівлі рухаються по списку вгору, випереджаючи компанії інших галузей. Так, вперше в історії найбільший продуктовий рітейлер країни АТБ увійшов до лідируючої трійки вітчизняних підприємств по виручці. Попереду – лише два гіганта: Нафтогаз і ДП «Енергоринок», природні монополісти, випередити яких нереально. Зате позаду залишилися і Укрзалізниця, і два металургійних монстри – Азовсталь і ММК ім. Ілліча. Вражаюче досягнення дніпровської компанії, за рік збільшила валовий дохід на 19,43 млрд грн.
Гідні темпи зростання демонструє і найближчий конкурент – Сільпо, який зумів увійти до десятки підприємств України по виручці. Зростання обороту в порівнянні з 2017-м – 13 млрд грн.
Ростуть і інші. Найбільш вражаючий прорив в топ-200 найбільших компаній країни вдався Retail Group Романа Луніна – відразу на 24 рядки вгору. Дуже помітно виросли також мережі EVA (+18 позицій), Varus (+16), Фора (+14). Окремо варто відзначити стрімкий підйом найбільшого інтернет-магазину країни Rozetka.ua, який піднявся в списку на 20 рядків.
Також примітно, що серед 20-ти рітейлерів у рейтингу найприбутковіших компаній України, падіння виручки показав тільки один – Intertop, який втратив відразу 38 позицій. У решти обороти тільки збільшувалися, нехай і в різних пропорціях.
Якщо ж говорити про зростання товарообігу в абсолютному вираженні, а не у відсотках, то тут поза конкуренцією АТБ. Майже 19,5 млрд грн росту виторгу рік до року – на 50% більше, ніж у Сільпо. Решта від двійки лідерів помітно відстають, хоча ривок Ашан заслуговує на увагу. Причина на поверхні: по-перше, закінчилася інтеграція поглиненої мережі Караван в структуру французької компанії, а по-друге, в минулому році відкрився найбільший гіпермаркет бренду в столичному ТРЦ Rive Gauche. Епіцентр і EVA також постійно нарощують кількість торгових точок, тому відповідне збільшення доходу цілком зрозуміло.
Час рахувати гроші
Але, як вже не раз зазначалося, високий валовий дохід аж ніяк не гарантує високий чистий прибуток. Наприклад, Епіцентр продовжує випереджати за цим показником АТБ, хоча за рік мережа дискаунтерів помітно скоротила відставання. Після декількох років збитків вперше прибуток показав український підрозділ німецької групи Metro. Якщо, згідно зі звітністю, 2017-й віо закінчив зі збитками понад 1,3 млрд грн, то в минулому – показало чистий прибуток в 467 млн грн. Найімовірніше, це пов’язано із закінченням строків переоцінки збитків і активів, втрачених в окупованому Росією Криму та окремих районах Донецької та Луганської областей.
В цілому, ці ж компанії і лідирують за темпами зростання чистого прибутку. Хоча тут варто відзначити дуже гідний результат Novus – оборот збільшився за рік «всього» на 1,8 млрд грн, а ось прибуток – майже в 4 рази, на 231 млн грн, до 290 млн грн.
На жаль, у деяких компаній сфери роздрібної торгівлі за підсумками року справи йдуть не кращим чином. Незважаючи на зростання виручки, пішов в мінус по прибутку Ашан Україна. Швидше, це пояснюється якраз угодою щодо купівлі мережі Караван, інвестиціями в будівництво нових об’єктів і оптимізацію бізнес-процесів.
Також з прибутку в збитки скотилося ТОВ «Експансія», що входить до Fozzy Group Володимира Костельмана. У чому причина – сказати важко, але можна припустити, що це пов’язано з високим кредитною навантаженням, і необхідністю погашати банківські позики. Ще одна компанія Костельмана – мережа магазинів біля дому Фора – також наростила збитки. І завершує малопочесний рейтинг Comfy.
Читайте також –
Українські гірки: як змінювалися доходи та прибутки українських рітейлерів у 2016-17 роках