Топ-20 найбільш інноваційних компаній України: з рітейлу до списку увійшов тільки Сільпо

Топ-20 найбільш інноваційних компаній України: з рітейлу до списку увійшов тільки Сільпо

03.12.2019 04:07
  3869
Іван Зайцев

З суміжних галузей, опосередковано пов’язаних з роздрібною торгівлею та комерційною нерухомістю, в список 20 найбільш інноваційних компаній України за версією видання «Власть денег» увійшли Нова пошта, WOG, Датагруп і ще кілька компаній.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Видання «Власть денег» презентувало свій традиційний рейтинг «Топ-20 інноваційних компаній України». Як зазначається в матеріалі, при відборі головним критерієм була наявність не тільки інноваційних планів на майбутнє, але і вже успішно реалізованих проектів у виробничій технології, продукції, що випускається або послуги, що надаються. Також враховувалися роль компанії в житті країни, обсяг інвестицій, вкладених в інноваційні проекти, участь компанії в спеціалізованих виставках і значення впроваджених інновацій для зміцнення економічного та технологічного потенціалу й міжнародного авторитету України.

При складанні рейтингу використовувалися дані з різних відкритих джерел, в т. ч. офіційна інформація компаній, повідомлення ЗМІ, думки галузевих експертів. RAU вибрала зі списку кілька компаній, прямо або опосередковано пов’язаних з роздрібною торгівлею та комерційною нерухомістю.

Cільпо

Інновації: авторський дизайн супермаркетів, BigData, програма «Власний Рахунок», переведення в електронну форму купонів і фішок для акцій тощо.
Галузь: торгівля продуктами харчування та супутніми товарами

П’ять років тому торговельна мережа Сільпо, що входить до складу Fozzy Group, почала розробляти власний авторський дизайн для своїх супермаркетів, а в минулому році розповсюдила експеримент на всю мережу. Тепер індивідуальний дизайн отримує кожен новий супермаркет бренду, працює програма оновлення дизайну та концепції вже запущених магазинів. У мережі є супермаркет в стилі Ван Гога, «музичний», в стилі старовинної друкарні, яхт-клубу або морського порту, азіатської культури, Дикого Заходу або магазин з написами клінгонською мовою (вигадана мову серіалу «Зоряний шлях») і так далі. Cільпо – один з небагатьох великих мережевих продуктових рітейлерів у світі, який створює індивідуальний дизайн кожного магазину.

Ключові бізнес-процеси компанії засновані на інноваційній моделі великих даних, глибокій аналітиці CRM, результах дослідження персоналізованого клієнтського досвіду програми лояльності, загалом наборі математичних моделей і глибинних досліджень покупців. Оцінювати ефективність існуючих і планувати відкриття нових магазинів, правильно визначати найбільш ефективний формат магазину, вибирати місця розташування й управляти асортиментом допомагають Big Data й агреговані статистичні дані, в тому числі дані операторів мобільного зв’язку.

В супермаркетах для постійних гостей діє програма «Власний Рахунок», яка стала ефективним інструментом як для мережі, так і для постачальників. Учасниками програми є понад 13 млн осіб.

Восени 2018 року «Власний Рахунок» доповнило програму, що не тільки дозволяє використовувати QR-код замість фізичної картки, а й прив’язати банківську картку і розраховуватися телефоном, навіть якщо в ньому немає технології NFC. Зараз в мобільному додатку вже близько 800 000 унікальних користувачів, і їх кількість продовжує зростати.

Нова пошта

Інновації: відкриття вже третього інноваційного терміналу, запуск авіадоставки
Галузь: поштові послуги

20 вересня Нова пошта відкрила у Львові свій третій інноваційний термінал. Він отримав назву ЛЕО – «Легкість. Ефективність. Оператівність». Його «старші брати» – КІТ і ХІТ (Київський та Хмельницький інноваційні термінали) – були відкриті в березні 2018-го і травні 2019-го.

На будівництво у Львові двухкорпусного терміналу площею близько 15 000 кв. м пішло майже півтора року: воно почалося в березні 2018-го, а перший тестовий запуск був проведений у середині липня цього року. Посилки з сортувальної стрічки завантажуються безпосередньо в автомобілі за допомогою спеціальних телескопічних конвеєрів – їх там 24. Унікальність цього терміналу в розподілі логістики на посилки та вантажі – вони сортуються окремо. Це дозволяє розподіляти відправлення швидше та точніше, а значить – і швидше доставляти.

Нова пошта – єдина логістична компанія в Україні, яка реалізує проекти такого масштабу. У найближчі п’ять років компанія планує відкрити ще п’ять терміналів в різних містах України.

З 10 жовтня Нова пошта запустила в комерційне використання нову послугу – «Авіадоставка». Вона дозволяє забезпечувати доставку за добу між містами заходу та сходу України. Наприклад, якщо відправити посилку до 15:00 в мукачівському відділенні, її доставлять до відділення Маріуполя до 18:00 наступного дня; аналогічно – якщо відправляти по маршруту Запоріжжя – Самбір. Авіарейси виконуються за маршрутом Львів – Дніпро – Львів з понеділка по п’ятницю.

WOG

Інновації: оновлений мобільний додаток WOG Pride з інтегрованим методом оплати Apple Pay; оптимізація процесів за допомогою бізнес-рішень АППЛ
Галузь: реалізація нафтопродуктів та інших товарів і послуг

WOG – найбільша українська монобрендова мережу АЗК на вітчизняному ринку нафтопродуктів, налічує більше 400 об’єктів у всіх областях України. В цьому році WOG випустила абсолютно новий мобільний додаток PRIDE. Змінилися як архітектура, так і дизайн програми. Основний акцент – на балансі бонусів як капіталі клієнта, який він може накопичувати і витрачати. У сервісі WOG Pay додалися нові функції WOG Pay Кава і WOG Pay Гаманець. Серед інших нововведень: онлайн-магазин в додатку, авторизація по номеру телефону, використання Touch ID, Face ID, Fingerprint і багато іншого.

Також WOG першою серед рітейлерів інтегрувала в свій мобільний додаток Pride методи оплати Apple Pay і Google Pay. Раніше для безконтактних платежів в додатку використовувався тільки цифровий гаманець Masterpass.

Крім того, компанія повідомила про фінальний етап реалізації інноваційного проекту по оптимізації процесів за допомогою бізнес-рішень Apple. Протягом двох років компанія поступово впроваджувала нову систему збору та управління даними, а також сучасні формати зручного та швидкого обслуговування клієнтів. Для автоматизації операційних процесів в мережі АЗК були придбані компактні комплекси, що складаються з iPhone 5s, мультифункціональної насадки Linea Pro (сканер QR і штрих-коду, зчитувач магнітних карт тощо) і фіскального мобільного реєстратора “Екселліо”.

Датагруп

Інновації: сертифікована СУІБ, автоматизація бізнес-процесів на bpm’online, послуга SOC, продукти “Безпечне місто” та “Електронна медицина” тощо.
Галузь: телекомунікації

Датагруп – всеукраїнський оператор зв’язку для бізнесу та дому, лідер в сегментах передачі даних, міжнародного транзиту трафіку та супутникового зв’язку. Також компанія займає лідируючі позиції на ринку телекомунікацій для великого бізнесу – 92% українських банків є клієнтами Датагруп. Компанія забезпечує підключення до інтернету, надає послуги телефонії, телебачення та відеоспостереження, а також хмарний сервіс від Microsoft і захист від DDos-атак.

У грудні 2018 року Датагруп отримала сертифікат ISO 27001. Сертифікат підтверджує відповідність найвищим світовим стандартам в наступних сферах діяльності: управління інформаційними активами з питань надання клієнтам хмарних сервісів, надання доступу до мережі інтернет і каналів зв’язку, надання послуг контакт-центру, розробки та підтримки програмного забезпечення.

Компанія продовжує розвивати безпеку як послугу та пропонує різноманітні сервіси для організації системи безпеки як зовнішньої, так і внутрішньої інфраструктури.

Датагруп інвестує в нові послуги і сервіси. З 2016-го почала впроваджувати хмарні сервіси і перевела на них всіх своїх співробітників (близько 2000 осіб). У 2018-му в компанії ввели електронний документообіг в системі M.E.Doc зі своїми бізнес-абонентами. Також Датагруп є silver-партнером Microsoft і надає повний пакет хмарних сервісів від цієї компанії. Компанія інвестувала близько 10 млн грн в краще на світовому ринку рішення щодо захисту онлайн-бізнесу від DDos-атак.

У червні поточного року Датагруп завершила реалізацію проекту по впровадженню платформи bpm’online на базі продуктів Terrasoft. Завдяки цьому проекту вдалося автоматизувати всі етапи роботи з корпоративними клієнтами та об’єднати в єдину IT-платформу управління взаємодією з клієнтами (CRM), технічний супровід продажів (NTS) та обслуговування клієнтів (Service Desk). Також створена нова послуга SOC (Security Operations Center) – аналіз подій інформаційної безпеки для виявлення і запобігання кіберінцідентів.

moneyveo

Інновації: перший сервіс онлайн-кредитів в Україні, в якому можна швидко отримати гроші на карту будь-якого українського банку
Галузь: фінансові послуги

moneyveo – сервіс, завдяки якому українці вирішують свої фінансові питання «тут і зараз» без особистих візитів в офіси та довгих очікувань. Для заповнення заявки на кредит в moneyveo потрібен лише доступ до інтернету та дані клієнта, а для отримання коштів – банківська карта, на яку будуть зараховані гроші.

moneyveo – компанія номер один на ринку небанківського кредитування онлайн (за версією дослідження Ukrainian E-Commerce Expert). Послугами moneyveo регулярно користуються 640 000 українців. Обсяг операцій moneyveo – це 3 млн оформлених кредитів і 9 млрд грн виданих коштів.

Компанія гарантує захист персональних даних клієнта. Інтернет-з’єднання і всі фінансові операції через сервіс moneyveo захищені міжнародними сертифікатами безпеки Comodo SSL і PCI DSS.

Джерело: сайт Деловая столица

Читайте також –

Роботи наступають: як інноваційні технології трансформують рітейл


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  769
Усі новини ринку