Топ-20 найбільш інноваційних компаній України: з рітейлу до списку увійшов тільки Сільпо

Топ-20 найбільш інноваційних компаній України: з рітейлу до списку увійшов тільки Сільпо

03.12.2019 04:07
  3193
Іван Зайцев

З суміжних галузей, опосередковано пов’язаних з роздрібною торгівлею та комерційною нерухомістю, в список 20 найбільш інноваційних компаній України за версією видання «Власть денег» увійшли Нова пошта, WOG, Датагруп і ще кілька компаній.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Видання «Власть денег» презентувало свій традиційний рейтинг «Топ-20 інноваційних компаній України». Як зазначається в матеріалі, при відборі головним критерієм була наявність не тільки інноваційних планів на майбутнє, але і вже успішно реалізованих проектів у виробничій технології, продукції, що випускається або послуги, що надаються. Також враховувалися роль компанії в житті країни, обсяг інвестицій, вкладених в інноваційні проекти, участь компанії в спеціалізованих виставках і значення впроваджених інновацій для зміцнення економічного та технологічного потенціалу й міжнародного авторитету України.

При складанні рейтингу використовувалися дані з різних відкритих джерел, в т. ч. офіційна інформація компаній, повідомлення ЗМІ, думки галузевих експертів. RAU вибрала зі списку кілька компаній, прямо або опосередковано пов’язаних з роздрібною торгівлею та комерційною нерухомістю.

Cільпо

Інновації: авторський дизайн супермаркетів, BigData, програма «Власний Рахунок», переведення в електронну форму купонів і фішок для акцій тощо.
Галузь: торгівля продуктами харчування та супутніми товарами

П’ять років тому торговельна мережа Сільпо, що входить до складу Fozzy Group, почала розробляти власний авторський дизайн для своїх супермаркетів, а в минулому році розповсюдила експеримент на всю мережу. Тепер індивідуальний дизайн отримує кожен новий супермаркет бренду, працює програма оновлення дизайну та концепції вже запущених магазинів. У мережі є супермаркет в стилі Ван Гога, «музичний», в стилі старовинної друкарні, яхт-клубу або морського порту, азіатської культури, Дикого Заходу або магазин з написами клінгонською мовою (вигадана мову серіалу «Зоряний шлях») і так далі. Cільпо – один з небагатьох великих мережевих продуктових рітейлерів у світі, який створює індивідуальний дизайн кожного магазину.

Ключові бізнес-процеси компанії засновані на інноваційній моделі великих даних, глибокій аналітиці CRM, результах дослідження персоналізованого клієнтського досвіду програми лояльності, загалом наборі математичних моделей і глибинних досліджень покупців. Оцінювати ефективність існуючих і планувати відкриття нових магазинів, правильно визначати найбільш ефективний формат магазину, вибирати місця розташування й управляти асортиментом допомагають Big Data й агреговані статистичні дані, в тому числі дані операторів мобільного зв’язку.

В супермаркетах для постійних гостей діє програма «Власний Рахунок», яка стала ефективним інструментом як для мережі, так і для постачальників. Учасниками програми є понад 13 млн осіб.

Восени 2018 року «Власний Рахунок» доповнило програму, що не тільки дозволяє використовувати QR-код замість фізичної картки, а й прив’язати банківську картку і розраховуватися телефоном, навіть якщо в ньому немає технології NFC. Зараз в мобільному додатку вже близько 800 000 унікальних користувачів, і їх кількість продовжує зростати.

Нова пошта

Інновації: відкриття вже третього інноваційного терміналу, запуск авіадоставки
Галузь: поштові послуги

20 вересня Нова пошта відкрила у Львові свій третій інноваційний термінал. Він отримав назву ЛЕО – «Легкість. Ефективність. Оператівність». Його «старші брати» – КІТ і ХІТ (Київський та Хмельницький інноваційні термінали) – були відкриті в березні 2018-го і травні 2019-го.

На будівництво у Львові двухкорпусного терміналу площею близько 15 000 кв. м пішло майже півтора року: воно почалося в березні 2018-го, а перший тестовий запуск був проведений у середині липня цього року. Посилки з сортувальної стрічки завантажуються безпосередньо в автомобілі за допомогою спеціальних телескопічних конвеєрів – їх там 24. Унікальність цього терміналу в розподілі логістики на посилки та вантажі – вони сортуються окремо. Це дозволяє розподіляти відправлення швидше та точніше, а значить – і швидше доставляти.

Нова пошта – єдина логістична компанія в Україні, яка реалізує проекти такого масштабу. У найближчі п’ять років компанія планує відкрити ще п’ять терміналів в різних містах України.

З 10 жовтня Нова пошта запустила в комерційне використання нову послугу – «Авіадоставка». Вона дозволяє забезпечувати доставку за добу між містами заходу та сходу України. Наприклад, якщо відправити посилку до 15:00 в мукачівському відділенні, її доставлять до відділення Маріуполя до 18:00 наступного дня; аналогічно – якщо відправляти по маршруту Запоріжжя – Самбір. Авіарейси виконуються за маршрутом Львів – Дніпро – Львів з понеділка по п’ятницю.

WOG

Інновації: оновлений мобільний додаток WOG Pride з інтегрованим методом оплати Apple Pay; оптимізація процесів за допомогою бізнес-рішень АППЛ
Галузь: реалізація нафтопродуктів та інших товарів і послуг

WOG – найбільша українська монобрендова мережу АЗК на вітчизняному ринку нафтопродуктів, налічує більше 400 об’єктів у всіх областях України. В цьому році WOG випустила абсолютно новий мобільний додаток PRIDE. Змінилися як архітектура, так і дизайн програми. Основний акцент – на балансі бонусів як капіталі клієнта, який він може накопичувати і витрачати. У сервісі WOG Pay додалися нові функції WOG Pay Кава і WOG Pay Гаманець. Серед інших нововведень: онлайн-магазин в додатку, авторизація по номеру телефону, використання Touch ID, Face ID, Fingerprint і багато іншого.

Також WOG першою серед рітейлерів інтегрувала в свій мобільний додаток Pride методи оплати Apple Pay і Google Pay. Раніше для безконтактних платежів в додатку використовувався тільки цифровий гаманець Masterpass.

Крім того, компанія повідомила про фінальний етап реалізації інноваційного проекту по оптимізації процесів за допомогою бізнес-рішень Apple. Протягом двох років компанія поступово впроваджувала нову систему збору та управління даними, а також сучасні формати зручного та швидкого обслуговування клієнтів. Для автоматизації операційних процесів в мережі АЗК були придбані компактні комплекси, що складаються з iPhone 5s, мультифункціональної насадки Linea Pro (сканер QR і штрих-коду, зчитувач магнітних карт тощо) і фіскального мобільного реєстратора “Екселліо”.

Датагруп

Інновації: сертифікована СУІБ, автоматизація бізнес-процесів на bpm’online, послуга SOC, продукти “Безпечне місто” та “Електронна медицина” тощо.
Галузь: телекомунікації

Датагруп – всеукраїнський оператор зв’язку для бізнесу та дому, лідер в сегментах передачі даних, міжнародного транзиту трафіку та супутникового зв’язку. Також компанія займає лідируючі позиції на ринку телекомунікацій для великого бізнесу – 92% українських банків є клієнтами Датагруп. Компанія забезпечує підключення до інтернету, надає послуги телефонії, телебачення та відеоспостереження, а також хмарний сервіс від Microsoft і захист від DDos-атак.

У грудні 2018 року Датагруп отримала сертифікат ISO 27001. Сертифікат підтверджує відповідність найвищим світовим стандартам в наступних сферах діяльності: управління інформаційними активами з питань надання клієнтам хмарних сервісів, надання доступу до мережі інтернет і каналів зв’язку, надання послуг контакт-центру, розробки та підтримки програмного забезпечення.

Компанія продовжує розвивати безпеку як послугу та пропонує різноманітні сервіси для організації системи безпеки як зовнішньої, так і внутрішньої інфраструктури.

Датагруп інвестує в нові послуги і сервіси. З 2016-го почала впроваджувати хмарні сервіси і перевела на них всіх своїх співробітників (близько 2000 осіб). У 2018-му в компанії ввели електронний документообіг в системі M.E.Doc зі своїми бізнес-абонентами. Також Датагруп є silver-партнером Microsoft і надає повний пакет хмарних сервісів від цієї компанії. Компанія інвестувала близько 10 млн грн в краще на світовому ринку рішення щодо захисту онлайн-бізнесу від DDos-атак.

У червні поточного року Датагруп завершила реалізацію проекту по впровадженню платформи bpm’online на базі продуктів Terrasoft. Завдяки цьому проекту вдалося автоматизувати всі етапи роботи з корпоративними клієнтами та об’єднати в єдину IT-платформу управління взаємодією з клієнтами (CRM), технічний супровід продажів (NTS) та обслуговування клієнтів (Service Desk). Також створена нова послуга SOC (Security Operations Center) – аналіз подій інформаційної безпеки для виявлення і запобігання кіберінцідентів.

moneyveo

Інновації: перший сервіс онлайн-кредитів в Україні, в якому можна швидко отримати гроші на карту будь-якого українського банку
Галузь: фінансові послуги

moneyveo – сервіс, завдяки якому українці вирішують свої фінансові питання «тут і зараз» без особистих візитів в офіси та довгих очікувань. Для заповнення заявки на кредит в moneyveo потрібен лише доступ до інтернету та дані клієнта, а для отримання коштів – банківська карта, на яку будуть зараховані гроші.

moneyveo – компанія номер один на ринку небанківського кредитування онлайн (за версією дослідження Ukrainian E-Commerce Expert). Послугами moneyveo регулярно користуються 640 000 українців. Обсяг операцій moneyveo – це 3 млн оформлених кредитів і 9 млрд грн виданих коштів.

Компанія гарантує захист персональних даних клієнта. Інтернет-з’єднання і всі фінансові операції через сервіс moneyveo захищені міжнародними сертифікатами безпеки Comodo SSL і PCI DSS.

Джерело: сайт Деловая столица

Читайте також –

Роботи наступають: як інноваційні технології трансформують рітейл


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку