Підсумки півріччя: топ-10 продуктових мереж України за кількістю магазинів (інфографіка)

Підсумки півріччя: топ-10 продуктових мереж України за кількістю магазинів (інфографіка)

27.08.2018 08:15
  2249
Іван Зайцев

Лідери все більше відриваються від середньої групи, частина мереж пригальмувала розвиток, і ключовим регіоном для розвитку продуктового рітейлу залишається Західна Україна.

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine представила своє чергове дослідження: лідери FMCG-ринку України за кількістю магазинів за підсумками першого півріччя 2018 року. Найбільшою торговельною мережею України залишається АТБ: за шість місяців цього року дніпровська корпорація наростила кількість своїх торгових точок на 44 об’єкти. Інші рітейлери за темпами розвитку все далі відстають: Fozzy Group «зросла» всього на п’ять магазинів.

Втім, мережа зі штаб-квартирою в Києві вже давно робить ставку не стільки на кількість, скільки на якість своїх магазинів, кожен раз дивуючи покупців креативним підходом. Цього року Fozzy відкрила супермаркет в стилі німецького села в Одесі, а також оформлений з використанням мотивів японських коміксів “манга” в Мукачевому. Луцька інвестгруппа Volwest Group продовжує концентруватися на двох своїх ключових брендах: Наш Край і SPAR. При цьому темпи зростання маркетів торговельної марки з Голландії останнім часом дещо уповільнилися: всього чотири нових об’єкти за півроку.

З іншого боку, іншим мережевим операторам теж похвалитися нічим: по два-три нових магазини. Разом з тим варто брати до уваги, що на даному етапі більшість рітейлерів займається переформатуванням і оновленням своїх торгових точок, а не відкриттям нових об’єктів.

Дуже показовою є географія відкриттів: столичний регіон вже перестав бути ключовим для більшості операторів, тому вони активно освоюють інші області України. Майже третина нових магазинів з’явилася на Західній Україні: раніше недооцінений регіон все більше цікавить рітейлерів. Старожилам місцевого ринку – Volwest Group, Рукавичка, Вопак – скоро доведеться жорстко конкурувати з національними гігантами, а дрібні оператори можуть бути поглинені лідерами ринку. Прецеденти вже є.

Що дивно: на другому місці за кількістю відкриттів нових продуктових магазинів знаходиться Східна Україна. Схоже, певна стабілізація ситуації в окремих районах Донецької і Луганської областей знову повернула впевненість рітейлерам в перспективах регіону.

Трохи активізувався розвиток FMCG-ринку в Києві, але наскільки це стійка тенденція: поки сказати важко. Дивно, що досить мало відкрилося нових магазинів в Південній Україні: Одеська, Миколаївська та Херсонська області в останні роки були стабільним драйвером вітчизняного продуктового рітейлу. Але навіть в таких умовах мережа Копійка зросла на п’ять магазинів, тобто про системну кризу не йдеться. Найімовірніше, уповільнення пов’язане з дефіцитом якісних торгових площ.

Повну версію звіту GT Partners Ukraine можна придбати за посиланням.

Читайте також –

Годувальники столиці: топ-10 продуктових мереж Києва за кількістю магазинів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку