Справа зі смаком яблук: як киянин почав виробляти сидр і продавати його в Сільпо
Український бренд сидру Bеrryland вийшов на ринок зовсім нещодавно – перша партія напою була випущена лише в 2018 році. Незважаючи на свою молодість, виробник вже продає свій товар в магазинах і ресторанах мережі Сільпо.
Цей матеріал доступний російською мовою
Співзасновник Bеrryland киянин Віталій Карвіга ставить перед собою прості, та в той же час амбітні цілі. З одного боку, він запевняє, що щиро насолоджується процесом створення якісного продукту, який подобається споживачеві. З іншого – хоче створювати в Україні нову культуру споживання сидру. І його перші кроки в цьому напрямку дуже успішні. Втім, про все по порядку.
Від ідеї до реалізації
Отримавши дві вищі освіти за спеціальностями “економіка” і “юриспруденція”, Віталій довгий час працював в сферах, не пов’язаних з харчовою промисловістю. До ідеї заснування бізнесу з виробництва сидру його підштовхнуло хобі: давнє захоплення виготовленням алкогольних і безалкогольних напоїв для себе і своїх друзів. Причому виключно з натуральних продуктів – винограду, яблук, ягід і меду.
Думка про створення масштабного виробництва прийшла близько п’яти років тому. За його словами, заснуванню компанії передувала серйозна підготовча робота.
Спочатку треба було вирішити, який продукт буде вироблятися. Варіант з вином відпав через відсутність сировинної бази. Варіант з пивом також був виключений, так як цей ринок досить насичений. А ось ніша сидру, як і культура його споживання в Україні, виявилася зовсім не розвинутою. У той час як у багатьох європейських країнах цей продукт займає значну частку в обсязі споживання алкогольних напоїв.
Втім, у виробництві сидру також були свої складності. Як з’ясувалося, в Україні не ростуть яблука класичних сидрових сортів з високою танінністю, до того ж у підприємця було бажання виробляти самобутній продукт з локальних інгредієнтів, властивих саме Україні. Довелося експериментувати з різними сортами яблук і використовувати дикорослі плоди. В результаті вдалося знайти потрібні мікси для досягнення необхідного балансу якості та смаку.
В цілому, підготовчий період тривав близько чотирьох років. Крім рецептур, підприємцю потрібно було знайти вдалу локацію для виробництва в екологічно чистому районі, сформувати штат, закупити обладнання і забезпечити поставки сировини.
Для цього було знайдено чудове місце в Макарівському районі неподалік від Києва, як основного споживчого ринку.
Віталій зізнається, що пошук персоналу – ще одна складність, з якою довелося зіткнутися на етапі запуску виробництва. «Знайти хороших і відповідальних співробітників в Україні вкрай непросто. Зараз всі хочуть виїхати на заробітки в Польщу або далі в Європу, вважаючи, що там вони зароблять більше і швидше. Той персонал, який нам вдалося знайти, відповідально ставиться до своїх обов’язків, і я дуже задоволений якістю їх роботи. Всі дуже вдумливо і серйозно підходять до процесу, і це також дозволяє нам робити хороший продукт», – запевняє співзасновник Bеrryland.
Від ресторанів до кращої мережі супермаркетів
Перша партія товару була випущена з яблук і груш врожаю 2018 року. Зараз в асортименті компанії 12 видів сидру. Серед них є продукція, виготовлена з різних сортів яблук київських садів, є сидр з плодів, зібраних в буковинських садах. За словами виробника, кліматичні умови й грунт в цих регіонах абсолютно різні, а значить, навіть один і той же сорт яблук може давати абсолютно різні смаки в кінцевому продукті. Крім різних сидрів, в лінійці напоїв, також присутній перрі – це схожий на сидр напій, але зроблений з грушевого соку.
Втім, виробник сидру продовжує експериментувати з рецептурами і планує оновлення асортименту вже в цьому році.
Він впевнений, що вчитися ніколи не пізно, а створення нових продуктів дозволяє ще більше урізноманітнити асортимент і залучити до продукту нових споживачів. «Наша основна цільова аудиторія – це люди 20-45 років, які не п’ють багато міцного алкоголю, віддаючи перевагу напоям високої якості: вину, пиву або сидру. В основному з активним ритмом життя і бажанням куштувати щось нове», – говорить бізнесмен.
В той же час, він визнає, що зараз в Україні не розвинена культура споживання яблучного напою, на відміну від безлічі західноєвропейських країн, таких як Іспанія, Франція чи Німеччина. Основний обсяг сидру в нашій країні роблять великі виробники, тоді як крафтові виробництва можна перерахувати на пальцях однієї руки. Відповідно, їх частка на українському ринку зараз мізерно мала. «Мені б хотілося, щоб в Україні з’являлося більше локальних виробників, які б орієнтувалися на виробництво натурального продукту. Разом ми могли б ефективніше популяризувати культуру споживання натурального сидру і розвивати галузь», – додає Віталій.
Втім, покупець на його продукцію є вже зараз, і проблем зі збутом бізнес не відчуває. Незважаючи на те, що Bеrryland – молодий бренд, його можна знайти в багатьох ресторанах найбільших українських міст – Києва, Одеси, Дніпра, Харкова.
Також продукт представлений у великих українських мережах магазинів, наприклад – Сільпо.
«Моя філософія: зроби хороший продукт, і покупець обов’язково знайдеться. Це правда. Незважаючи на молодість нашої компанії, ми раді представити наші продукти в мережі Сільпо. Впевнений, що виробник і рітейлер завжди можуть прийти до консенсусу, при якому всі зможуть заробляти», – каже засновник Berryland.
Читайте також –
Сімейна справа: як розвивається торговельна мережа ТМ Родинна ковбаска