Складний ринок: з України йде ще один сервіс доставки їжі
Слідом за UberEats про намір згорнути свій український проект повідомив власник сервісу доставки Menu.ua Ваган Керабян.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Про намір ліквідувати або продати службу доставки Menu.ua в бліц-інтерв’ю порталу Retailers розповів власник компанії Ваган Керабян. У бесіді він підтвердив, що рада директорів вирішила зупинити інвестиції в Україну і зараз розглядає можливість закриття компанії або її продаж. На даний момент сума боргу Menu.ua перед партнерами становить $220 000. Вони будуть погашені за кілька місяців.
Міжнародний сервіс Menu Group, що вже працював на ринках Вірменії, Грузії та Білорусі, в кінці червня 2019 року вийшов в Україну, “купивши” Eda.ua за близько $1 млн шляхом обміну акцій. На той момент eda.ua надавала послуги доставки їжі з понад 1500 ресторанів 29-ти міст України. Після перезапуску сурвісу, доставку замовлень кур’єри Menu.ua почали восени в Києві, а вже в кінці зими 2020 го служба стала доступна й у Дніпрі. За словами власника бренду, кількість партнерів ресторанів в цих двох містах була близько 200, а сервіс займав 1% ринку доставки готової їжі.
Як розповідає Ваган Керабян, інвестиції в розвиток Eda.ua і Menu.ua склали більше $1,5 млн. Сюди входять також витрати на погашення боргів, які були у Eda.ua. Незважаючи на такі вкладення, компанія була збитковою – щомісяця інвестиції в зростання бізнесу становили більше $100 000.
Ще одним ударом, крім хронічної збитковості, для компанії стала пандемія коронавируса, коли стало ясно, що у власників немає необхідних ресурсів для подальшого розвитку в Україні. Незважаючи на зростання замовлень в період карантину, на точку беззбитковості Menu.ua так і не вийшла, більше того – сформувався борг перед ресторанами на загальну суму в $220 000.
Тепер в Menu Group розглядають варіант остаточного закриття проекту або його продажу. Але поки будь-якої конкретики Ваган Керабян уникає, згадавши лише, що з приводу продажу сервісу спілкувалися з 30-ма потенційними покупцями, а з 3-4 переговори вийшли на фінішну пряму. “Потенційні покупці – це супер-гучні імена, стратегічні інвестори, що працюють в Україні. Всі ці компанії хочуть стати е-commerce-гравцями. Імен розголошувати не можу, але серед них – одна з найбільших мереж супермаркетів в Україні. Якщо угода відбудеться, то на ринку України з’явиться третій, досить сильний гравець в сегменті доставки їжі”, – розповів підприємець.
У будь-якому випадку, повернути всі вкладені в розвиток компанії кошти він не сподівається. Коментуючи причини невдачі Menu в Україні, він зазначив, що крім кризи, пов’язаної із коронавірусом, сказалася зірвана угода із залучення $15 млн інвестицій, ставка на зростання бізнесу, а не на якнайшвидше досягнення операційної прибутковості, а також недостатнє знання локального ринку. У підсумку, крім України, Menu Group закриває і свій грузинський підрозділ, залишаючись тільки на ринках Вірменії та Білорусі.
Читайте також –
Сергій Кравець, GR Capital: Чому ринок доставки тільки програє від кризи і карантину