Сергій Фостик, Lumiere: Правильний декор відіграє важливу роль у виборі ТРЦ
Навіщо ТРЦ тематичне оформлення фасадів і внутрішній декор, як це допомагає залучити покупців і збільшити продажі, і які головні тренди прикрашання торгово-розважальних центрів в поточному році.
Цей текст доступний також російською мовою
Lumiere – провідний український виробник комерційного декору, святкової ілюмінації, світлодіодних гірлянд, висотних ялин, 3D світлових фігур. Компанія пропонує комплексні рішення для декорування та благоустрою простору як ТРЦ, ресторанів і житлових комплексів, так і цілих міст і вулиць. В інтерв’ю RAU директор Lumiere Сергій Фостик розповів як збільшити трафік в ТРЦ за допомогою новорічного декорування, і які проекти сезону 2020/21 будуть найбільше привертати увагу покупців.
– Як розвивається український ринок комерційного декору в останні роки? Які тенденції спостерігаєте?
– Багато хто почав замислюватися про те, що необхідно робити оформлення не тільки новорічне, а й цілорічне. Якщо раніше це були епізодичні елементи, то зараз масштаби проектів збільшуються. Тепер це не просто декорації на Новий рік, а й збільшення трафіку в ТРЦ. Все більше девелоперів розуміє, що потрібно робити ” Вау!”не тільки до Різдва. Люди у вихідні дні вибирають, куди їм їхати, де їм буде найцікавіше, і правильний декор часто відіграє важливу роль у цьому.
– Які позиції на ринку декору займає компанія Lumiere?
– Ми на ринку більше 20-ти років. Серед конкурентів нас виділяє великий досвід і масштаб. У нас своя виробнича площадка з великим асортиментом, перевірені технології. Ми виробляємо ялинки, гірлянди, електрофурнітуру, у нас свої термопласт-автомати і багато іншого. В Україні на пальцях однієї руки можна перерахувати компанії, які теж мають своє виробництво і здатні реалізувати масштабний проект. У нас клієнт отримує все і відразу, а не замовляє по частинах по всьому ринку.
– Наближаються новорічні свята. Більшість торгових центрів прикрашаються. Що в тренді в цьому році?
– Якщо раніше було достатньо зробити просту фігуру новорічного оленя для торгового центру, то зараз він повинен бути опрацьований до найдрібніших деталей. Прикраса має привабливо виглядати як ввечері, коли воно підсвічується гірляндою, так і вдень: вся інсталяція, матеріал, фарбування, колір кабелю були максимально опрацьовані.
Ще один тренд – інтерактивні інсталяції: для декору ТРЦ вибираються керовані гірлянди, відвідувачі через пульт управління інсталяцією або додаток в смартфоні можуть самостійно вибирати програму зміни кольору гірлянди. Інший варіант – спеціально розроблені програми для смартфонів дозволяють відвідувачам грати з інсталяцією за допомогою доповненої реальності, різних масок. Це сучасно, модно, залучає відвідувача в процес, але, на жаль, не всі ще готові вкладати в гроші в такі проекти.
Кілька років тому з’явився попит на фігури, які зовні нагадують плетену ажурну конструкцію. Їх можна побачити на міжнародній виставці у Франкфурті, де в січні зазвичай представляють всі свої ідеї на новий сезон і звідки, в принципі, всі ці ідеї виходять на ринок.
– Чому вже після свят?
– Тому що на Заході вже в січні починають готуватися до наступного Нового року. Український рітейл хоче прикрашатися з 1 грудня, а в Європі вже до 1 грудня, як правило, все прикрашено. Ми на два-три роки відстаємо від інших європейських ринків. Такі бюджети і масштаби для нас ще в дивину.
– Які ще проекти сезону 2020/21 будуть найбільше привертати увагу покупців?
– Масштабні проекти, де є ідея, концепція, вау-ефект. Якщо раніше було достатньо повісити якусь штору або гірлянду на фасаді, то зараз в ТЦ повинна бути інсталяція з сюжетом. Потрібно брати тему і розвивати її в історію за допомогою кожного елемента декору. Фабрика Roshen в Києві працює за таким принципом – у них красива історія в картинках. Люди їдуть з інших кінців України, щоб подивитися на таку красу.
Коли ми поставили найвищу ялинку в Європі, ще й з керованими елементами, знову ж таки, люди їхали з усієї України, щоб побачити її.
– Серед ТРЦ в Україні є такі, щоо використовують декорування на високому рівні?
– Серед наших клієнтів – це ТРЦ Екватор. Вони вибирають масштабні проекти і отримують позитивні відгуки і приплив людей. Подобається, як це робить Alef Estate в Дніпрі. Ми теж частково з ними співпрацювали, але останні кілька років там працює австрійська компанія.
– Як вдалий декор збільшує потік відвідувачів?
– По-перше, чітке продумування зон декорування. Можна прикрасити весь торговий центр, але непомітно, а можна правильно вибрати зони і створити цікаві для відвідувачів локації. Прикраса вхідної групи – одна з найважливіших зон. Вона не може бути непомітною. Прикрасьте фасадну частину, якщо дозволяє територія – поставте перед входом фотозону, але так, щоб було видно, що всередині приміщення є продовження.
Не менш важливо, щоб задекорована зона добре проглядалася і привернула увагу з найближчих трас і пішохідних зон. Над внутрішнім оформленням торгового центру потрібно працювати комплексно. Потрібна історія, тому весь декор пов’язаний загальною темою. Зараз актуальні невеликі фотозони в коридорах, центральна фотозона в фойє або атріумі, резиденції Святого Миколая або Санти, місця упаковки подарунків, і, звичайно, головна ялинка.
– Поділіться кількома кейсами. З ким працювали, який результат отримали?
– Цікаві кейс – це наша співпраця з ТРЦ Екватор. Вони п’ять-сім років оформлялися досить стандартно, не роблячи зі святкового декору масштабних проектів. Коли ми почали співпрацю, то, напевно, півроку у нас йшли переговори щодо зміни самого підходу до прикраси, збільшення бюджету і зміна концепту. Все вийшло: позитивний ефект, збільшення трафіку і дуже красивий проект. В даному випадку працювали з торговими центрами в Рівному та Полтаві і можемо сказати, що коли створюємо оформлення подібного рівня в регіональних містах, люди з’їжджаються з усієї області подивитися на результат.
У сезоні 2017-2018 ми прикрашали ТРЦ Промінь в Луцьку, ставили нестандартну ялинку перед торговим центром. В результаті ялинка за кількома рейтингами була визнана однією з найкрасивіших новорічних ялинок в країні, замовник отримав дуже велике охоплення в соцмережах, зростання впізнаваності і, звичайно, збільшення трафіку.
Кожен проект по сезонному оформленню ТРЦ цікавий і нестандартний. Є у нас, звичайно, і негативний досвід, наш біль – періодично в своїй роботі ми стикаємося з тим, що на етапі розробки проекту, а це досить тривалий процес, ми працюємо з менеджментом, який не приймає остаточне рішення по реалізації проекту, але і не пропускає рекомендовані нами проекти на розгляд вище, якщо вони відрізняються від його бачення. І на етапі затвердження думки розходяться, час втрачено, показані дизайни нецікаві, проект не склався… але якщо з боку замовника працює злагоджена команда, готова прислухатися, вдумливо підходити до проекту, розсовувати стандарти і стереотипи, то проект буде ефективним і цікавим.
– Хто серед ваших клієнтів? З ким ви працюєте в цьому році?
– Працюємо з ТРЦ Екватор, мережею Таврія В, з Fozzy Group. Оформляли, наприклад, Сільпо, і магазини Фора. Серед наших клієнтів Мегамаркет, мережа Watsons, магазини IBIS, ТЦ Роксолана у Львові, ТРЦ Промінь в Луцьку, SMART PLAZA в Києві на Оболоні та інші. Цього року працюємо, наприклад, з ТЦ Піраміда в Києві і мережею ТЦ Амстор, ТРЦ Sky Park у Вінниці.
– Розкажіть про виробництво: хто і яким чином розробляє декорування Lumiere?
– Ми знаходимося в місті Чорноморськ Одеської області, саме тут розміщена наша виробнича площадка в 3000 кв. м. Виробляємо конструкції з алюмінію, сталі, пластику, вуличні та внутрішні гірлянди, ялинки. Індивідуальні рішення для наших клієнтів розробляються власним штатом дизайнерів і конструкторів, крім того, ми працюємо з рядом дизайнерів і декораторів на аутсорсі.
– Що серед бестселерів?
– Гірлянди, що світять конструкції для фотозон, олені, сніговики, подарунки. Їх можна використовувати на будь–яких локаціях – ресторан, веранда, торговий центр.
– Які подальші плани у компанії?
– Закінчуємо перенесення виробництва гірлянди та електрофурнітури з Китаю в Україну, розвиваємо асортимент. Експорт в цьому році у нас в Німеччину, Прибалтику, Молдову. Будемо розширювати географію.
– Наскільки тренд відмови від живих ялинок закріплюється в Україні?
– Інтер’єрні ялинки – це дійсно тренд, який буде розвиватися. Я сам вже сім років ставлю вдома штучну ялинку. Головне, щоб не скасували Новий Рік. Вихід з дітьми під ялинку не можна скасовувати.
Читайте також
Тарас Коляда, мережа аптек Подорожник: Прагнемо надавати фармацевтичну опіку