Співзасновник Glovo: Україна – п’ята за обсягом замовлень серед 25 країн

Співзасновник Glovo: Україна – п’ята за обсягом замовлень серед 25 країн

23.05.2023 08:30
  1150
Костянтин Симоненко

Співзасновник Glovo Саша Мішо в інтерв’ю Forbes розповів про вихід українського бізнесу на беззбитковість, звільнення та чутки про купівлю Zakaz.ua, про 80 млн євро інвестицій в Україну, досягнуті показники роботи та плани на перспективу. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами цієї бесіди.

Про значимість українського ринку

Завоювання українського ринку Glovo почав на четвертий рік свого існування – у 2018-му. До повномасштабної війни Україна була третьою країною за обсягом замовлень. Тепер Україна – п’ята за обсягом замовлень для стартапу серед 25 країн. 24 лютого 2022 року керівництво головного офісу в Барселоні вирішило припинити всі операції в Україні заради безпеки персоналу. Також були виплачені наперед всі зарплати на випадок закриття банківської системи. Але курʼєри почали використовувати Telegram та інші додатки для здійснення соціальних доставок. Ресторани та магазини також хотіли продовжувати роботу. Тому вже за кілька днів місцева команда сказала, що потрібно відновити бізнес. Було складено план поетапного відновлення, починаючи з найбезпечніших районів. Також внесено технологічні зміни в додаток, щоб можна було зупиняти всі операції на час повітряної тривоги. Нині Glovo працює в 35 містах України з 39, які були до повномасштабного вторгнення.

Про розмір інвестицій

Сукупно іспанський стартап інвестував у розвиток бізнесу в Україні з 2018 року 80 млн євро. Це кошти на операційну діяльність, інфраструктуру, маркетинг. В українському Glovo працює 250 співробітників у головному офісі в Києві та восьми менших офісах. Український офіс вийшов на самоокупність, якщо відкинути підтримку головного офісу у вигляді інженерів, інфраструктури тощо. Сам бізнес в Україні як такий нам не коштує нічого. Працюємо в багатьох нішах. Доставляємо не лише страви з ресторанів, а й продукти та товари з магазинів.

Про можливе поглинання Zakaz.ua

На початку 2022-го українські медіа писали, що Glovo планує поглинути український стартап Zakaz.ua. Але ми їх не купували й не плануємо. На ринку було багато чуток і припущень. У нас є особисті зустрічі з багатьма гравцями, але головна тема розмов не M&A. Ми обговорюємо плани розвитку і те, як разом ми можемо рухати ринок.

Про показники роботи

Замовлень стало більше, ніж до вторгнення. Бізнес не лише адаптувався, а й зріс. Україна – ключовий ринок і лідер регіону. Всі важливі показники зросли – від виторгу до кількості замовлень. Поліпшився також час доставки. Нещодавно у нас був рекордний місяць, і ми перевищили показники, які були до вторгнення.

У низці міст обсяг замовлень зріс удвічі-втричі порівняно з довоєнним рівнем, зокрема у Хмельницькому замовлення зросли на 318%, у Вінниці – майже на 300%, у Тернополі – на 275%, у Рівному, Івано-Франківську й Луцьку – майже на 250%, у Чернівцях – на 200%. У грудні 2022 року в цілому сервіс Glovo досяг показника у 500 млн замовлень, але на глобальному рівні Glovo ще не прибутковий.

Про подальші плани

Плани розширення залежатимуть від рівня безпеки й стабільності, а також від стратегічних рішень місцевої команди щодо розвитку в різних містах та районах. Тут ми запускаємо нові сервіси, яких немає в інших країнах. Наприклад, вперше впровадили телемедицину в українському додатку. Я дуже вірю в потенціал Glovo у сфері швидкої доставки з роздрібних точок. Ми можемо допомогти роздрібним магазинам цифровізувати свій бізнес і продавати товари онлайн з максимальною швидкістю. Наше бачення – надати клієнтам можливість отримувати товар за 30 хвилин.

Наприкінці 2021 року німецька компанія Delivery Hero придбала 39,4% акцій стартапу й оцінила його у 2,3 млрд євро. Цей процес офіційно завершився через дев’ять місяців (влітку 2022 року). Відтоді основна мета – досягнути прибутковості до кінця наступного року і збільшувати бізнес на 30–35% щорічно. Delivery Hero мають до 10 брендів по всьому світові, кожен з яких функціонує незалежно. Вони також мають власні технології та платформи. У нас є можливість навчитися багато нового і поділитися нашим досвідом із їхніми брендами. Об’єднання зусиль із Delivery Hero створило унікальні умови, щоб зростати більш стратегічно і з довгостроковою візією.

У нас немає відповідей на питання, буде рецесія чи ні, і які регіони будуть розвиватися. Ми працюємо в різних частинах світу, але наші регіони не однакові. Загалом країни, де працює Glovo, демонструють вищий рівень зростання порівняно із середнім світовим показником.

Початкові роки Glovo були спрямовані на швидке зростання і розширення, і саме на це йшли інвестори. Проте зараз вони більш зацікавлені в компаніях із чітким баченням досягнення прибутковості, з фокусом на стабільному зростанні. Часи швидко змінюються.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку