Зростання перед обвалом: ринок техніки та електроніки в I кварталі зріс на 7%
Загальний обсяг продажів на українському ринку побутової техніки та електроніки у І кварталі 2020 року склав 23,8 млрд грн. Попри зниження продажів, cпричинене карантином в другій половині березня, ринок показав зростання на 7% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Цей матеріал доступний російською мовою
Як повідомила дослідницька компанія GfK Ukraine, в перші три місяці року найкращі темпи зростання демонстрував сегмент «Побутова електроніка», який збільшився на 24% – до 3,3 млрд грн. Дві товарны групи сегменту, продажі яких збільшилися в цьому періоді – це телевізори та аудіо-колонки. При цьому серед телевізорів продовжує зростати попит на технологічні характеристики Smart TV та 4K.
Виріс і найбільший за обсягами сектор – «Телекомунікаційне обладнання» – майже на 8%, до 8,6 млрд грн. При цьому мобільні телефони – єдина категорія сектору «Телеком», яка продемонструвала зниження продажів у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Найбільші темпи зниження демонстрували найменш ємні категорії – «Офісна техніка» і «Фото». Перша скоротилася на 18% (до 257 млн грн), а друга – на 6% (до 111 млн грн). Ще одним сегментом ринку, який в I кварталі показав негативну динаміку, став сектор «Інформаційні технології», який знизився майже на 1% – до 4,6 млрд грн.
Ринок великої побутової техніки у I кварталі 2020 року показав помірне зростання відносно І кварталу 2019-го. Загальна позитивна динаміка ринку була сформована завдяки стриманому зростанню ключових товарних груп – холодильників та пральних машин. Двозначними темпами збільшились продажі посудомийних та сушильних машин.
В сегменті малої побутової техніки найбільші темпи росту демонстрували роботи-пилососи, вафельниці/грилі, зубні щітки, відпарювачі для одягу, хлібопічки та засоби для повітря. А більш за все скоротились в сегменті продажі фритюрниць, соковижималок та мультиварок.
Нагадаємо, раніше компанії GfK Ukraine повідомляла, що ринок побутової техніки та електроніки в перший тиждень карантину за 15-21 березня скоротився на 37%. При цьому офлайн-продажі впали на 54%, тоді як онлайн – зросли на 20%.
За підсумками 2019 року загальний обсяг продажів побутової техніки та електроніки в Україні перевищив 101,4 млрд грн, що на 6,3% більше, ніж роком раніше. В 2018 році темпи зростання ринку побутової техніки та електроніки в Україні були значно більшими. Тоді продажі техніки в країні зросли на 25% – до 95,8 млрд грн.
Читайте також –
Як змінювалися продажі побутової техніки та електроніки в період карантину – дослідження GfK