Роман Тугашев, Ulichnaya Eda: Завдання – просто зберегти те, що створювалося роками
Засновник проекту Ulichnaya Eda Роман Тугашев про збитки під час карантину, майбутнє фестивалю і подальші кроки, які зробить.
Цей текст доступний також російською мовою
З 17 березня влада посилила карантинні заходи, щоб запобігти поширенню коронавірусу. Внаслідок чого скасували всі заплановані весняні фестивалі. Це торкнулося проекту Ulichnaya Eda, заходи якого відвідують понад 250 000 гостей за сезон. У бліц-інтерв’ю для AIN.UA засновник проекту Роман Тугашев розповів, що вже відбувається з його бізнесом і чого варто очікувати надалі. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.
Про збитки
Наша фінансова модель вибудувана таким чином, що заробляємо ми шість місяців на рік. З листопада компанія не генерує дохід, а зарплатний фонд і операційні витрати несе. Перші два весняних фестивалі покривають витрати листопада-березня кожного року. Якщо взяти до уваги їх, то це мільйони гривень, на жаль. Весну ми пропускаємо і для нас це дуже боляче.
Бізнес і карантин
Вся ця історія з вірусом нас затягне до кінця травня. Це в кращому випадку. Потім кілька місяців буде потрібно на те, щоб люди повернулися до звичного способу життя. Якщо повернуться. Китай важко повертається до цього. Ресторани, наприклад, заповнені максимум на 50%.
Я вважаю, що більшість сфер в країні втратить від 50% до 70% виручки.
Режим роботи
Віддалено. Більше тут нічого сказати.
Статус домовленостей з партнерами
Тут повний порядок, тому що як правило ми виступаємо замовниками послуг. До кризи ми почали готуватися з лютого 2020 року. Правда, потрібно було з жовтня минулого року.
Тому підготовку до сезону вели з мінімальними витратами. Робота з партнерами і спонсорами теж на паузі. У багатьох з них: шок, неприйняття і нерозуміння завтрашнього дня. А горизонт планування – тиждень.
Що з учасникам фестивалю вулична їжа
Ризикуємо тим, що не переживуть кризу багато стаціонарних закладів. А ось учасники фестивалів не так сильно обтяжені щомісячними операційними витратами.
Деякі живуть від фестивалю до фестивалю. Це буде їх перевагою в 2020 році. Головне, щоб ми могли проводити фестивалі і не змінилася поведінка гостей.
Чи є запити від нових команд
До 3 березня на перший фестиваль вже були 60% нових учасників. Ми готували абсолютно новий сезон. Зараз стоїть питання простого виживання.
Що далі
Далі криза-менеджмент з усіма витікаючими наслідками:
- “стоп” на будь-які операційні витрати;
- скорочення команди;
- “стоп” на підписання контрактів і зобов’язань.
Плани на літо
Плани є. Але, як говорив раніше: горизонт планування – тиждень. Я підприємець і як тільки у мене буде мінімальний шанс заробити – будемо організовувати.
А поки час пошуку нових ніш і форматів, переосмислення підходів і пріоритетів, оптимізація всіх процесів і якесь тимчасове уповільнення. Упевнений, нас чекає прекрасне грошове майбутнє.
Джерело: AIN.UA
Читайте також
Роман Тугашев, Ulichnaya Eda: 2019 рік в Україні був піком конкуренції фестивального руху